Ik merk aan Assepoez dat ze graag een speelkamaraadje wil.
Nu ben ik opzoek naar een kitten rond de 6 maanden.
Doe ik er goed aan om een kitten aan te schaffen?
of is het advies om een kat van ong 2 jaar aan te schaffen?
alle tips zijn welkom!
2de kat aanschaffen
Re: 2de kat aanschaffen
ik zou een kitten doen..
wij hebben zelf net maandag onze kitten opgehaald en bij onze 3 jarige, dominante, prinses gezet.. nu na 2 dagen accepteert ze zijn aanwezigheid al.. hij mag nog niet in de buurt komen of te wild bewegen, maar hij mag er wel zijn..
assepoez is zelf ook nog jong en waarschijnlijk niet zo ongelofelijk dominant als onze dame, dus dat zal vast gauw goed gaan..
spannend!!
wij hebben zelf net maandag onze kitten opgehaald en bij onze 3 jarige, dominante, prinses gezet.. nu na 2 dagen accepteert ze zijn aanwezigheid al.. hij mag nog niet in de buurt komen of te wild bewegen, maar hij mag er wel zijn..
assepoez is zelf ook nog jong en waarschijnlijk niet zo ongelofelijk dominant als onze dame, dus dat zal vast gauw goed gaan..
spannend!!
Kittens accepteren elkaar over het algemeen iets sneller dan volwassen katten.
Ik weet niet precies hoe oud assepoez is? Misschien ongeveer de zelfde leeftijd?
Maar je zou altijd eens in het asiel kunnen kijken. Misschien heb je een goede klik met een iets oudere kat en als die ook bij andere katten zou kunnen kun je dat doen. Een oudere kat is meestal al iets rustiger een kitten daarin tegen is druk en moet je veel dingen vaak nog afleren soort van opvoeden.
Succes ermee
Ik weet niet precies hoe oud assepoez is? Misschien ongeveer de zelfde leeftijd?
Maar je zou altijd eens in het asiel kunnen kijken. Misschien heb je een goede klik met een iets oudere kat en als die ook bij andere katten zou kunnen kun je dat doen. Een oudere kat is meestal al iets rustiger een kitten daarin tegen is druk en moet je veel dingen vaak nog afleren soort van opvoeden.
Succes ermee
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
viewtopic.php?f=5&t=17663
assepoez is over twee weken een half jaar.
Vandaag heeft ze de eerste confrontatie met een oudere kat gehad, die van de buren. Maar assepoez joeg hem zijn eigen tuin uit! Dus het is wel een pittige dame. De husky van de buren had ook al her en der wat krassen op zjin neus.
Morgen ga ik her en der even rond bellen naar asiels of ze mij kunnen helpen en advies kunnen geven.
Maar de mening van jullie telt natuurlijk ook!
Vandaag heeft ze de eerste confrontatie met een oudere kat gehad, die van de buren. Maar assepoez joeg hem zijn eigen tuin uit! Dus het is wel een pittige dame. De husky van de buren had ook al her en der wat krassen op zjin neus.
Morgen ga ik her en der even rond bellen naar asiels of ze mij kunnen helpen en advies kunnen geven.
Maar de mening van jullie telt natuurlijk ook!
de eerste keer zal het eigenlijk altijd blazen zijn.. daar kun je niet echt een touw aan vast knopen, vind ik.. ik merk dat merlijn zich snel aan benthe aanpast, een oudere kat zou dit minder snel doen.. misschien als hij ERG sociaal is..
ach en elke kat moet je leren waar hij wel en niet op mag, dus dat maakt niet uit..
asiels kunnen vaak veel vertellen over hun katten, dus ik zou ze zeker even bellen
ach en elke kat moet je leren waar hij wel en niet op mag, dus dat maakt niet uit..
asiels kunnen vaak veel vertellen over hun katten, dus ik zou ze zeker even bellen

-
- Panter
Ps is assepoes gesteriliseerd??
anders hoef je er straks geen een bij te nemen, maardan heb je er 4 bij ipv 1.
Verder zou ik gewoon een kitten van een week of 12/13 erbij nemen.
anders hoef je er straks geen een bij te nemen, maardan heb je er 4 bij ipv 1.
Verder zou ik gewoon een kitten van een week of 12/13 erbij nemen.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Lieve Roos* rust zacht
Assepoez wordt over twee weken gesteriliseerd