Overgeven

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Overgeven

Bericht door Katrin »

Soms kun je behoorlijk moe worden van je kat.
Mien heeft vannacht gespogen, ze heeft gisteren gras gegeten en nu lagen er over al plassen gal, sommige met gras.
Kan gebeuren maar ze wil niet eten nu, zelfs de restanten van wat de kittens laten liggen wil ze niet hebben.
En nog een teken dat ze zich niet goed voelt, ze blaast en gromt naar de kittens, heel agressief.
Ze zit nu veilig op tafel, waar ze niet bij haar kunnen komen.
Weet niet goed wat ik moet doen nu.
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Overgeven

Bericht door Katrin »

Vanaf 15.00 uur kon ze wat eten binnenhouden en accepteerde ze de kittens weer, maar ben toch naar de dierenarts geweest met haar.
Ze heeft flink koorts, hij kon niet vinden wat er scheelde.
Antibiotica plus een drankje tegen de misselijkheid meegekregen.
En de boodschap dat ze eigenlijk gescheiden moet worden van de kittens, wat dus erg moeilijk is want ze breekt de tent af.
Dit moet omdat het niet goed voor de kittens is om bij haar te drinken.
Er waren ook mensen die hun kat lieten inslapen, een oude kater waar weinig meer van over was, hij kreeg een erge epileptische aanval, dat was zo erg om te zien, ben er nog beroerd van.
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Overgeven

Bericht door beestenbende »

o dat is schrikken zeg van het broertje, hopelijk komt alles weer goed. De tip van Rieneke om knikkers door het voer te doen, om het schrokken tegen te gaan, werkt hier wel! Thanks!!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Mandy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 aug 2009 15:56
Locatie: In het zuiden van Limburg

Re: Overgeven

Bericht door Mandy »

Heeey ik heb eventjes een vraagje.

Mietsie heeft net 4 x over geven.
Ik zag een heel klein haar balletje en voor de rest alles slijm.
Is dat erg of is het gewoon iets wat er uit moet :-o

Ik maak mij altijd onwijs veel zorgen als een diertje wat heeft!
Love cats
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Overgeven

Bericht door Uumie »

Ik ken het, ik ben ook altijd meteen heel bezorgd.
Het klinkt als gewoon iets wat er even uit moest. Als de heren hier een haarbal hebben, geven ze 2x achter elkaar over, ik weet ook niet waarom. Ik zou me niet al te druk maken. Pas als Mietsie blijft overgeven, zou ik even contact opnemen met de dierenarts.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Mandy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 aug 2009 15:56
Locatie: In het zuiden van Limburg

Re: Overgeven

Bericht door Mandy »

ze heeft gewoon een nat neusje en normale temperatuur voel ik aan de oortjes.
En inmiddels nu al 5 x over geven, en echt alleen maar slijm zo als ik kan zien!
Want als err eten uit kwam had ik me meer zorgen moeten maken toch :-o

En bedankt voor de snelle reacties !
Love cats
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Overgeven

Bericht door Uumie »

Persoonlijk vind ik 5x wel wat veel, maar ik weet het niet zeker. Misschien dat er toch even wat uit moet, maar het niet wil komen ofzo?
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Mandy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 aug 2009 15:56
Locatie: In het zuiden van Limburg

Re: Overgeven

Bericht door Mandy »

Het komt na een paar keer wurmen zeg maar er gewoon meteen uit!
Ze ligt nu lekker in de houden met de voorpootjes onder haar lijfje dat is toch al ze zich relax voelen hé!

Volgens mij zat/ zit er echt iets dwars!
Love cats
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Overgeven

Bericht door Uumie »

Klinkt inderdaad alsof het gewoon even eruit moest ja. ;) Ik zou het even aankijken en als het morgen weer zo vaak gebeurt zou ik in ieder geval even de dierenarts bellen voor advies. Maar zoals je het nu beschrijft lijkt het me niks ernstigs.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Mandy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 aug 2009 15:56
Locatie: In het zuiden van Limburg

Re: Overgeven

Bericht door Mandy »

Okej gelukkig, is altijd goed om van iemand anders eventjes te horen wat die er van vind!
Pfff soms kun je je zoveel zorgen maken om een diertje zovel zorgen zijn gewoon niet te beschrijven!
Maar echt bedankt voor de reacties, steld me weer ff gerust! :smile:
Love cats
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Overgeven

Bericht door Uumie »

Graag gedaan hoor! Ik maak me zelf ook altijd heel erg druk, dus ik ken het wel. ;)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Mandy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 aug 2009 15:56
Locatie: In het zuiden van Limburg

Re: Overgeven

Bericht door Mandy »

Mietsie heeft gelukkig ( afkloppen ) niet meer overgegeven!
Ik sta vanmorgen op begint Max over te geven ik dacht echt bij me zelf wat is dit!!!!!
Maar max heeft maar 1 x over gegeven!
Love cats
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Overgeven

Bericht door Roos en Minousch »

Zal wel een haarballetje zijn die er uit moest.

Ps het wil niet zeggen als de oortjes warm zijn dat ze koorts hebben hoor, dat is een fabeltje, als Katten net wakker zijn, dan zijn ze ook warm.
Het beste is toch met een thermometer.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Mandy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 aug 2009 15:56
Locatie: In het zuiden van Limburg

Re: Overgeven

Bericht door Mandy »

Ja oke dat weet ik, maar toen Mietsie eens zo ziek was had ze echt gloeide oren!
En ik zo tegen me vriend Mietse heeft koort, hij had zo iets van nee.
Kwamen we bij de dierenarts en ja hoor!

Ik weet dat warme oortjes niet alleen koort hoeft te zijn! ;-)
Love cats
Anouk74
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 sep 2009 22:52

Re: Overgeven

Bericht door Anouk74 »

Zoekend naar wat er met mijn kat Pluis aan de hand zou kunnen zijn, kwam ik op dit forum terecht.
Ik zal het hele verhaal even posten en hoop toch zo dat er lezers zijn die dezelfde ervaring hebben.

Pluis, is een poes van 6 jaar oud. Een europese korthaar en gesteriliseerd. Ze is haar hele leven al overdreven actief en eet alles wat los en vast zit, zoals behang, plakband, de drempels in huis enz. Haar hele leven geeft ze al zo een 3 x per week over, komt omdat ze zichzelf de hele dag loopt te poetsen zegt de dierenarts. Pluis is een binnen kat en wordt elk jaar ingeent en 2 x per jaar ontwormd (dit omdat ze zomers af en toe even naar buiten mag). Ik zal later al mijn katten en mezelf even netjes voorstellen. Nu het probleem van Pluis.

Vorige week donderdagmorgen begon ze ineens heel erg over te geven, wel 15 x die dag. Vanaf die tijd heeft ze niks meer gegeten. Wel gedronken en dat bleef er netjes in.
Uiteraard vrijdag met haar naar de dierenarts gegaan, die heeft haar lichamelijk onderzocht en vond geen bijzonderheden. Ook haar temperatuur was normaal. Ze was wel een pond afgevallen. Pluis kreeg een spuitje met een medicijn om haar maag en darmpjes wat tot rust te brengen en mocht weer naar huis. Thuis aangekomen leek het goed te gaan, ze at weer en het bleef binnen.

Zaterdag ging het weer mis. Nu kon ze geen eten en drinken meer binnenhouden. Aan het einde van de dag begon ze er slecht uit te zien en daarom de dienstdoende dierenarts gebeld. We konden gelukkig meteen komen. Pluis bleek erg uitgedroogd te zijn en moest worden opgenomen. Ze hebben toen rontgenfoto's gemaakt en een bloedonderzoek gedaan.
Op de foto was te zien dat haar darmen aan het 'rommelen' waren en de bloedwaardes waren hier en daar afwijkend, maar dat kwam waarschijnlijk door de uitdroging. Er was dus nog steeds geen duidelijke oorzaak voor haar braakprobleem. Ze kreeg een infuus en medicijnen tegen maag/darmontsteking. Maandagmiddag mocht ze weer naar huis. Voordat we haar ophaalden hebben ze nog een bloedonderzoek gedaan, de meeste afwijkende waardes waren weer normaal op 2 na. De glucose en iets wat met de lever te maken heeft. Dat kwam doordat ze al 5 dagen nauwelijks eten heeft binnen gehad zeiden ze.

Thuis aangekomen ging het gelijk al weer mis. Ze at kleine beetjes (rc digestive) en dronk kleine beetjes maar alles kwam er weer uit. Het even aangekeken, maar ik zag haar weer achteruit gaan. Dus in de avond de dienstdoende dierenarts gebeld (dierenarts nummer 3 ondertussen) en weer konden we meteen komen. Deze heeft opnieuw rontgenfoto's gemaakt en dacht dat er misschien een draadje in haar darmen zat. Dezelfde avond is ze nog geopereerd. Voor niks, de darmen waren oké. Ze hebben haar toen sterkere medicijnen tegen maag/darmontsteking gegeven en we zouden haar vandaag mogen ophalen.

Echter reageert ze ook niet op deze medicijnen (blijft overgeven) en daarom moest ze blijven. Morgen willen ze wat uitgebreidere bloedonderzoeken doen en haar lever en alvleesklier checken.

Mijn man en ik zijn ondertussen emotioneel helemaal kapot. We missen haar al heel erg en het feit dat ze al 4 dagen allerlei onderzoeken + een operatie over zich heen heeft gekregen met geen enkel resultaat maakt het er niet makkelijker op.
Over de financiele kant zullen we het maar helemaal niet hebben (zitten nu al op 800 euro aan kosten zonder resultaat en het einde is nog niet in zicht).

Daarom mijn vraag, is er iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt en misschien nog tips heet wat de dierenarts zou kunnen onderzoeken?

Het is een lang verhaal, maar moest het even kwijt :oops: en hoop dat iemand ons weer een beetje hoop kan geven.
Plaats reactie