Mexicaanse griep?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
buro8
Kitten

Mexicaanse griep?

Bericht door buro8 »

Hoi allemaal,

Ik zag op een ander forum dit bericht:

Mexicaanse griep slaat toe onder katten

Door onze redacteur

AMSTERDAM – Hoewel het huidige griepvirus voor mensen goed te behandelen is, lijken katten extreem vatbaar te zijn voor het Influenza A (H1N1) virus. Dat is de uitkomst van recent onderzoek van het RIVM. Bij drie overleden katten in Nederland is het virus vastgesteld. Waar de katten zich bevinden, is niet bekend.

De dieren werden op verzoek van de dierenarts onderzocht omdat de griep eerder bij de eigenaren was vastgesteld en de dieren tot voor kort kerngezond waren. Omdat de combinatie van de symptomen braken, haaruitval en een verstoord oriëntatievermogen bij de dierenarts niet bekend waren, heeft die hulp ingeschakeld. Wetenschappers onderzoeken momenteel naar verdere voorzorgsmaatregeldingen om het virus te bestrijden. Zij zijn bang dat het virus onder dieren sneller zal verspreiden en muteert tot een agressievere vorm van influenza A. Of andere diersoorten ook vatbaar zijn, is momenteel niet bekend. Tot die tijd worden eigenaren van alle dieren geadviseerd hun huisdier binnen te houden om verdere verspreiding te voorkomen.

Jullie begrijpen wel dat ik dit best wel eng vind. Ik heb zelf namelijk 5 katten.
Wat moet ik doen? Moet ik ze in een kamer opsluiten? Dat lijkt me zo zielig.
Ik hoop dat ik reacties krijg.

Liefs
loek
Jaguar
Jaguar

Re: Mexicaanse griep?

Bericht door loek »

Oh joh, vind ik ook niet zo'n prettig verhaal. Maar laten we ook nuchter proberen te blijven (al zit ik nu te denken....katten zijn aan de diarree hier en hebben ook gekotst....uhm ik zei dus nuchter blijven ;-))

Wel goed dat je dit bericht plaatst. Als onze katten echt ziek worden, gaan we denk ik allemaal soweiso naar de da. Nu kunnen we evt. de da erop wijzen dat mex. griep ook onder katten kan voorkomen.....Maar verder probeer ik er maar net zo om te gaan als dat ik met de 'mensenvariant' doe: niet druk om maken.

Maar bedankt voor je bericht!

En wat je moet doen. Tja mijn katten zijn altijd binnen, dus wat dat betreft. Als jij buitenkaten hebt zal ik ze echt niet binnen laten door zo'n bericht. (kijk als je nou hoort dat het echt heerst in je buurt bijv. wordt het misschien wat anders) Ik denk dat buitenkatten binnen houden toch wel echt zielig is, dan worden ze niet ziek door de mex. griep maar wel door ongelukkig zijn. Dat denk ik......

edit: waar heb je dit bericht gevonden? Want ik ben even aan het zoeken maar kan het niet vinden. (en op het moment ook niet iets wat er op lijkt) Dus ben benieuwd. Misschien is het wel geen betrouwbaar bericht wat je hebt gelezen?
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Admin
Administrator
Administrator
Contacteer:

Re: Mexicaanse griep?

Bericht door Admin »

Onzinbericht.
BURO 2009

dinsdag 25 augustus 2009

Groep 2, Dag 2

Na veel ideetjes hebben we besloten om iets te doen met een hoax. We wilden verwarring veroorzaken bij de gebruikers van bepaalde forums en kijken hoe er gereageerd wordt op bepaalde berichten en of mensen het geloven.
Uiteindelijk is dit ons persbericht geworden:

Mexicaanse griep slaat toe onder katten...
Eh... als je een hoax een lang leven wil geven, ga dan niet eerst op internet zetten wat je van plan bent. Erg simpel ben je dan.

:closed:
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gesloten