Waar doen jullie je kat 's nachts?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Roos en Minousch »

Mijn katten mogen overal komen, ik prakizeer er niet over om ze ergens op te sluiten snachts, nergens voor nodig, en een Bench vind ik al helemaal een raar iets..
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
LONGdress
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 aug 2009 10:59
Locatie: Rotterdam

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door LONGdress »

Slapen, rennen door het huis, alle kamerdeurens staan open, hij rent overal heen. En hij gaat 's nachts altijd op de kattenbak.
Reenqui
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 jun 2009 03:49

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Reenqui »

's Nachts komen ze overal waar ze overdag ook mogen komen.
Groetjes Geana,
Pluis,Quinten en Noa
Spekkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jul 2009 14:36

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Spekkie »

bij mijn gaan de katten snachts in een apart kamertje waar krabpaal, kattebak, en speeltjes liggen.. maar dit doe ik eigenlijk meer omdat het een nogal jonge kitten is. ze staat anders de hele nacht aan onze slaapkamer deur te krabbelen.
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Lana »

Lana gaat altijd in de keuken waar haar spullen staan.
ik heb wel eens geprobeert of ze bij ons kon liggen, maar ze houd me alleen maar wakker..
Ze gaat de hele tijd op me liggen, en ik ben nogal een draaikont! haha

Laatst lag ze zo lekker op bed, dat ik dacht, laat haar maar liggen. Kwam ze heel dicht met haar koppie bij mn hoofd liggen en bleef me aan staren. Ik was heel moe en viel bijna in slaap. Op het moment dat ik mn ogen dicht deed, klapde ze met haar poot op mn wang. Of ze zeggen wilde: "WAKKER blijven". :shock:
Ik moest wel lachen maar daarna is ze maar weer de keuken in gegaan!
The good, the bad and the pussy!
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Roos en Minousch »

Ik speel voor het naar bed gaan met mijn kitten, en vervolgens ligt ze de hele nacht rustig te slapen bij mij, en word pas wakker als ik wakker word.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
marjolijn87
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:24
Locatie: Zuidland

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door marjolijn87 »

wij hebben ze vanaf het moment dat ze bij ons waren op zolder gezet.
Elke avond (toen ze nog geen trappen konden lopen) brachten we ze naar boven.
Nu ze wel trappen kunnen lopen hebben ze natuurlijk nog de gehele zolder, hal (boven en beneden) en de badkamer tot hun beschikking. Krabben aan deuren doen ze niet. Miauwen voor aandacht natuurlijk wel, voor in het begin. Best moeilijk om te dat negeren :???:

Als we thuis zijn, mogen ze ook in de woonkamer, zo hebben ze ook variatie in plekker waar ze zich kunnen vermaken.
pippy-pieny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 sep 2008 14:42

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door pippy-pieny »

mijn pippy is al vanaf dat ik haar kreeg (was toen ong.1 en een halfjaar) gewend in de nacht als ik ga slapen nog even met mij in de tuin de lichten uitdoen ze heeft dan al gegeten, even knuffelen en dan in de bench tot in de morgen, geen enkel probleem, soms nog een snoepje maar meestal gaat ze er zo in.
gr.pippy-pieny
Gebruikersavatar
Gita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jun 2009 20:34
Locatie: Grunn

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Gita »

's Nachts mogen de katten in het hele huis (behalve berging en logeerkamer). In de praktijk liggen ze meestal in bed of elders in de slaapkamer.
Als de kat van huis is ga ik mee! Loesje
Gebruikersavatar
ArPaS elftal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 mar 2006 08:59
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door ArPaS elftal »

Ze mogen komen waar ze overdag ook mogen komen. Niet het hele huis dus want sommige deuren blijven gesloten, maar wel gewoon de woonkamer, keuken gang, trap naar boven, operloop + kattenkamer (+ grote slaapkamer) weer een trap op en nog een klein stukje zolder. De ren is dicht 's nacht evenals onze slaapkamerdeur. De oudste, Bunny, is de enige die met ons mee mag! Zelfs nu ze haar pootje gebroken heeft, staat speciaal voor haar een 2e bench klaar :lol:
groetjes, Patricia en cats!

http://arpaskattenjungle.blogspot.com
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Roos en Minousch »

Ik zie het nut er niet van in om een kat op te sluiten in een bench...
behalve medische dingen dan he..
Een kat is geen hond, en die hoort gewoon vrij rond te lopen, als je niet wilt dat hij iets venield als je slaapt, of je uit je slaap houd moet je geen kat nemen vind ik.
Trouwens een hond in een benchvind ik ook niet ndig.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
laserq
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mei 2007 20:57

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door laserq »

mn katten mogen overal komen in huis behalve de slaapkamer. kattenluik is ook altijd open dus kunnen ook dag en nacht naar buiten.
ze slapen meestal op de bank, daar liggen ze als ik ga slapen en daar liggen ze nog steeds als ik 's ochtends de kamer binnen kom (alsof ze niet weg geweest zijn... ;-) )
Myrr
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 sep 2009 07:54
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Myrr »

Onze katten kunnen 's nachts overal in huis komen. Ik heb alleen mijn eigen slaapkamerdeur 's nachts dicht. Soms laat ik hem open, maar dan springt Kiara 's nachts op m'n hoofd en gooit ze alles uit de vensterbank, dus meestal laat ik de deur 's nachts maar dicht. De kattenbak staat op de gang, dus de woonkamerdeur staat 's nachts open, zodat de katten naar de bak kunnen. De kleinste kat blijft echter wel altijd in de woonkamer, ook overdag (en overdag zit ze ook wel veel in de tuin). Ze is net nieuw, en ik denk dat ze nog een beetje bang is om die grote kat tegen te komen in het donker :P
Anouk74
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 sep 2009 22:52

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Anouk74 »

Mijn katten moeten overdag beneden blijven omdat wij boven de ramen open hebben staan.
Als wij naar bed gaan, gaan de ramen dicht en mogen ze ook naar boven.
De deur naar de gang blijft open zodat ze beneden bij hun eten en kattenbak kunnen komen.
Jip slaapt vaak op bed en pluis slaapt of bij mij op het kussen of in haar mandje naast het bed.
In het begin maakten ze ons wel eens op 6 uur wakker voor eten, maar dat hebben we ze afgeleerd door ze beneden neer te zetten en de deur dicht te doen (Geen eten gegeven). Nu houden ze zich meestal rustig tot wij wakker zijn.
Vanmorgen hebben we nog lekker met zijn 4en tot half 11 uitgeslapen :edance:
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Roos en Minousch »

Ik snap soms alleen niet waarom jullie je katten snachts buiten laten..
De kans om aanrijdingen te veroorzaken is vele malen groter als overdag..
En geloof mij de poes overleefd het zelden..
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Plaats reactie