Lichte kleur diarree met slijm en bloed

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
peter1980
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 aug 2009 14:16

Lichte kleur diarree met slijm en bloed

Bericht door peter1980 »

Net voor dat ik op vakantie ging, kregen mijn beide poezen last van diaree met bloed en slijm, de ontlasting was ook zeer licht van kleur ( wittig geel ) . Tijdens mijn vakantie zijn mijn poezen naar een kattenpensioen geweest, daar hebben ze 5 weken gelogeerd. Toen ik de katten ging ophalen, waren ze sterk vermagerd, maar dit komt eigenlijk altijd wel voor als ik mijn katten in een kattenpensioen stop. Ik had gehoopt dat het ontlasting probleem in de tussen tijd verholpen zal zijn, maar niets is minder waar, het is alleen maar erger geworden.
In de tussen tijd ben ik al meerdere malen bij mijn dierenarts geweest en die heeft een bloed onderzoek laten doen, en daar kwam helaas niets uit. De katten zijn trouwens ontwormt en zijn beide 13 jaar en vertonen gewoon gedrag. Ander voer hebben wij ook al geprobeerd en dat was ook zonder resultaat. De dierenarts wil nu een röntgen fotos laten maken, maar ik ben bang dat dit mij alleen maar meer geld gaat kosten, zonder dat er iets uit komt, ik hoop via deze weg dat iemand mij kan helpen, die misschien wel weet waar mijn katten aan lijden.
Alvast bedankt voor de tijd en de moeite.

groeten,
peter
Gebruikersavatar
Gita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jun 2009 20:34
Locatie: Grunn

Re: lichte kleur diaree met slijm en bloed, HELP !

Bericht door Gita »

Als ik het goed begrijp hebben je katten dus al weken last van diaree met slijn en bloed. Ook zijn ze nogal vermagerd. Ik zou het advies van de dierenarts opvolgen en dit eerst maar es goed laten onderzoeken.
Als de kat van huis is ga ik mee! Loesje
peter1980
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 aug 2009 14:16

Re: lichte kleur diaree met slijm en bloed, HELP !

Bericht door peter1980 »

Bedankt voor je snelle reactie.
Ze vermageren altijd bij het pensioen, dat is gewoon standaard. Ze zijn wel al weer een beetje aangekomen nadat ze terug zijn gekomen van het pensioen. Maar ik zou graag in contact willen komen met mensen die het zelfde probleem hebben gehad met hun katten, of iedergeval weten wat mijn katten hebben. En natuurlijk zijn ze het waard om door een scan te gaan, maar het zijn niet meer de jongste katten, en het heen en weer slepen naar de dierenarts, dat vinden mijn katten nooit prettig en dat zijn ze dagen van streek, en dan hebben ze door de stress diaree, dat is namelijk ook standaard bij mijn katten, ja ja het zijn niet de makkelijkste :) In de tussen tijd ben ik al die 380 euro kwijt, en ik weet nog niets, en dan is het wel een hoop geld. Ik hoor graag van andere mensen hun reactie.

nogmaals bedankt!
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: lichte kleur diaree met slijm en bloed, HELP !

Bericht door Seemy »

Mijn kat was ook wel wat vermagerd door het verblijf in een pension :???: , dus daar kan ik inkomen.

Maar ze hebben er nu al wel erg lang last van hoor als het nu nog steeds zo is.... :!: Te lang!

Eigenlijk denk ik niet dat je er zo wijzer van wordt door ervaringen van anderen te horen.
Als het iets 'simpels' (om t maar even zo te zeggen) was, of iets wat vaak voorkomt dan had de DA het al wel geweten wat het was.
Wit slijm bij de ontlasting wijst toch op een ontsteking? Misschien toch zichtbaar met een scan.
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: lichte kleur diaree met slijm en bloed, HELP !

Bericht door Kattenbella »

Wel opvallend dat beide katten er last van hebben. Je zeggen dat het iets besmettelijks is of inderdaad iets met de voeding.
Wat ik zo hoor heb je al behoorlijk wat gedaan. Heb je al gevraagd wat de kans is dat een scan iets opleverd?
Wat zeiden ze in het pension hier trouwens over?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: lichte kleur diaree met slijm en bloed, HELP !

Bericht door Roos en Minousch »

Klinkt als Giardia......
zou zeker even ontlasting laten onderzoeken, want dit is wel erg besmettelijk..
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: lichte kleur diaree met slijm en bloed, HELP !

Bericht door Cari »

Klinkt als Giardia......
Dat is precies wat ik ook dacht. Het komt bij katten in Nederland steeds vaker voor, maar sommige dierenartsen onderzoeken hier om de een of andere reden niet op :???: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: lichte kleur diaree met slijm en bloed, HELP !

Bericht door rieneke »

giardia was ook mijn gedachte....
is de ontlasting daarop onderzocht?
anders zou ik dat als eerste doen.
peter1980
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 aug 2009 14:16

Re: Lichte kleur diarree met slijm en bloed

Bericht door peter1980 »

Ik heb mijn dierarts er op gewezen en die zei direct dat dat meer een ziekte is voor honden, bij katten komt het bijna nooit voor, nou dan ben je uitgelult natuurlijk, want ik dacht na lang zoeken op internet ook dat het giardia was. Wat een gedoe allemaal, ik wil alleen dat mijn katten beter worden. Maar die fotos maken voelt gewoon eigenlijk niet goed, maar ik denk dat ik geen keus heb. De dierenarts dwingt je er eigenlijk toe op deze manier. Bedankt zo ver voor alle reacties, ik hou jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Lichte kleur diarree met slijm en bloed

Bericht door Cari »

Die dierenarts moet zijn kennis up-to-date houden. Giardia komt wel degelijk bij katten voor. Als hij niet wil onderzoeken of te ver achter loopt om een dergelijke test in huis te hebben: ga naar een andere dierenarts!!!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Lichte kleur diarree met slijm en bloed

Bericht door Roos en Minousch »

Ik heb vorig jaar nog een kat gehad met Giardia!!!!
het komt echt vaak genoeg voor bij katten, wat een ouderwetse dierenarts..
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Gita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jun 2009 20:34
Locatie: Grunn

Re: Lichte kleur diarree met slijm en bloed

Bericht door Gita »

Nog nooit van Giardia gehoord dus maar even gezocht. Hieronder een linkje voor de ook-niet-Gardia kenners van het forum.

http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... ardia.html
Als de kat van huis is ga ik mee! Loesje
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Lichte kleur diarree met slijm en bloed

Bericht door rieneke »

peter,
tuurlijk heb je een keus: gewoon naar een andere dierenarts gaan.
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Lichte kleur diarree met slijm en bloed

Bericht door Boomer »

Ik zou ook naar een andere DA gaan voor een second opinion.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Lichte kleur diarree met slijm en bloed

Bericht door Kattenbella »

Giarda komt zeker voor bij katten en een dure scan voor iets waarvan je zeker weet dat het iets besmettelijks is, niet doen!
Gewoon inderdaad een andere dierenarts zoeken met jouw hulpvraag die helemal niet vreemd is!

Hou je ons op de hoogte?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie