Jack wordt te dominant

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Jack wordt te dominant

Bericht door beestenbende »

Het blijft ook heel dubbel, maar het belang van de anderen moeten we voor laten gaan, hoe lief hij ook naar mensen toe is. Vandaag is gewoon weer heel onrustig en ik spuit hem nat zodra hij maar iemand aan wil vallen. Maar goed dat is op dit moment het enige wat ik kan doen, denk ik. Gelukkig is Hector wel al helemaal gewend en wil zelfs geaaid worden, als we Jack niet hadden mee genomen, was dit waarschijnlijk nooit gebeurt. Het zal zo moeten zijn, maar het is en blijft dubbel. We zijn nu op zoek naar een fijn huisje, waar hij het alleenrecht kan krijgen, dat verdient deze kanjer ook!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Jack wordt te dominant

Bericht door Kattenbella »

Dat is ook prima. Als je het geduld kan opbrengen en jou kennede komt dit wel goed.

Succes en laat je weten wat zijn nieuwe huisje gaat worden?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Jack wordt te dominant

Bericht door beestenbende »

Gister is het redelijk goed gegaan, maar vanmorgen was het eerste wat ik zag Jack bovenop Jimmy en het zag er vrij agressief uit, geheel tegen mijn principes in (en gebrek aan plantenspuit boven) heb ik hem een tikje gegeven. Begint nu wel frustrerend te worden, de rest is op zijn hoede en de sfeer wordt er niet beter op bij de katten. Jammer, maar ik hoop dat we hem snel kunnen herplaatsen.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Jack wordt te dominant

Bericht door beestenbende »

Vanavond hoor ik of een vriendin van onze zoon hem wil opnemen. Ook is er een reactie gekomen van een vrouw, die geen andere katten heeft en een grote kennel voor buiten. Het gaat wel heel snel nu allemaal, maar de stress is hier ook niet meer leuk. Zodra Jack maar een andere kat ziet valt hij nu aan....en waarom? Hou jullie op de hoogte.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Jack wordt te dominant

Bericht door beestenbende »

Morgen wordt Jack waarschijnlijk opgehaald door een gezin in Tiel, ze hebben geen andere huisdieren. Hun katten zijn inmiddels overleden, ze hebben een grote buitenren en zijn bekend met het ras, dus hopelijk komt het daar helemaal goed. Morgen maar eens kennis maken en kijken of het klikt, ondanks dat het heel snel is gegaan, denk ik dat we de juiste beslissing hebben genomen in het belang van de andere katten. Hopelijk is de rust straks weer snel terug en zijn ze minder gestrest...dubbel allemaal hoor!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Jack wordt te dominant

Bericht door Kattenbella »

Zal ook dubbel voelen. Dat gezin klinkt goed en hij krijgt een veilig buiten. Misschien kunnen ze in het begin een paar foto's sturen. Je hebt je best gedaan. Kennelijk was er iets waardoor hij niet in jouw groep pastte.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Jack wordt te dominant

Bericht door Camoth »

Je hebt je best voor hem gedaan, meer kan je niet doen. Je moet ook aan je groep denken en aan Jack zelf. Heel veel sterkte, je hebt de juiste keuze gemaakt.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Jack wordt te dominant

Bericht door beestenbende »

hmm, over een uurtje wordt Jak opgehaald, ook al heb ik alle vertrouwen in zijn nieuwe baasjes, ik blijf een onbestemd gevoel houden in mijn buiki :-( dank je wel voor jullie steun, doet me goed!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Jack wordt te dominant

Bericht door ktje »

Pff wat jammer allemaal!

Maar meid je hebt gedaan wat je kon. Het beste voor al je katten. Helaas klikt het gewoon niet. En is dit de oplossing.

Geef hem nog een lekkere knuffel!

Hij krijgt een goed huisje
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Jack wordt te dominant

Bericht door Uumie »

Ik lees net het hele verhaal pas.
Ontzettend jammer dat het zo moest lopen, maar ik begrijp je heel goed. En je hebt alles gedaan wat je kon, en als het dan niet lukt doet dat pijn, maar kan het gewoon niet anders.
Hij woont vast heerlijk bij zijn nieuwe baasje(s)!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
belinda-agterbosch
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jul 2009 13:22
Locatie: twente

Re: Jack wordt te dominant

Bericht door belinda-agterbosch »

ik las je verhaal heel jammer maar je hebt wel de juiste beslissing genomen.denk dat het nu veel rustiger word bij jullie thuis.en dat jack het straks ook beter naar zijn zin heeft.want dit is nu eenmaal zijn karakter dat krijg je er ook niet af.heb zelf ook een dominante poes maar die vecht niet door tot bloedens toe.maar herken dus het probleem(gedrag).sterkte ermee hoop(denk)dat het nu wel los loopt, ;-) :!:
the oldtimers
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Jack wordt te dominant

Bericht door beestenbende »

Sorry met de late reactie, het gaat helemaal goed daar! ze hebben foto's gestuurd van een uiterst relaxte Jack, die net een hondje is volgens dit gezin. Na een check up bleek alleen dat hij tandsteen had en dit is verwijderd. de da moest erg lachen want ze wilde zijn hart horen, maar door het harde spinnen van Jack lukte het steeds maar niet haha, ze zijn erg blij met hem en we houden er een leuk contact aan over. Dus iedereen blij en ondanks dat we nu een leen hond in huis hebben zijn alle katten alweer een stuk rustiger, dus uit eindelijk een goede beslissing geweest.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Jack wordt te dominant

Bericht door Uumie »

Wat ontzettend fijn dat alles zo goed afgelopen is! Jack blij, jullie blij, die mensen blij... Prima toch? ;)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Plaats reactie