Assepoez wil de wereld verkennen!

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
assepoez
Huiskat
Huiskat

Assepoez wil de wereld verkennen!

Bericht door assepoez »

al een paar weken loopt assepoez aan een lijntje in de tuin, dit tot ongemak van haar omdat ze overal achter blijft hangen, In eerste instantie was de bedoeling haar gewoon binnen te houden maar dat lukte totaal niet. Ze wil te graag naar buiten.
Vandaag is ze in totaal 5 minuten los buiten geweest, en flinke confrontatie met de husky van de buren die helemaal niks doet en Assepoez erg leuk vind, Assepoez bijt wel van haar af, dus buurhond heeft een dikke kras op zijn neus. Daarna is ze 3 huizen verder op het dak geklomen,dit tot grote angst van mezelf. Toen we haar naar beneden haalde heb ik haar weer naar binnen gedaan.

Ik merk aan mezelf dat ik het dood eng vind om haar los te laten, bang dat ze de weg kwijt raakt,op de wandel gaat en niet meer terug komt, of erger nog dat mensen haar mee nemen :oops:

Is dit normaal dat ik zo denk?
Hebben jullie tips over hoe jullie kat met zijn of haar grote avontuur begon?
hoe oud waren ze?

Assepoez is nu 20 weken.
Hogeboom2
Huiskat
Huiskat

Re: Assepoez wil de wereld verkennen!

Bericht door Hogeboom2 »

hoi,

wij hadden hetzelfde toen we onze katjes voor het eerst los naar buiten lieten gaan. We hadden ze ook wel aan een lijntje in de tuin, maar na een tijdje vonden we dat het tijd werd om ze los te laten, om dezelfde reden als jullie.

Maar ik liep de hele tijd te zoeken waar onze katten waren. Als ik ciska (onze poes) kwijt was ging ik de hele buurt door om haar te zoeken, de anderen bleven rondom de tuin.

We zijn er nu achter gekomen dat ciska binnen veel leuker en niet zo agressief is naar onze andere katten als buiten, dus we houden ze nu wel binnen.

Ik zou haar in het begin een beetje in de gaten proberen te houden als ze buiten is. en af en toe even naar binnen lokken met wat kattesnoepjes of iets dergelijks. en als jullie geen kattenluikje hebben, zou ik wel een deur ofzo open laten, zodat ze altijd naar binnen kan als er iets is.

Ik denk dan dat na een tijdje de bezorgdheid wel minder wordt.

En als je haar binnen wil houden zou misschien een speelkameraadje voor haar wat zijn. kunnen ze lekker samen spelen en stoeien.
Ook zorg ik ervoor dat onze katten elke dag genoeg beweging krijgen door met ze te spelen.
xtaix
Huiskat
Huiskat

Bericht door xtaix »

Wij hebben hetzelfde met Sam, met een tuigje en touwtje (overal achter vast). Binnenkort denk ik toch maar de stap zetten en hem alleen buiten laten.

Ps. Hij is 1x weg geweest want hij was los (wat wij niet wisten) en toen kwam hij opeens heel hard naar huis in gerent (waarschijnlijk een hond tegen gekomen).
rieneke
Tijger
Tijger

Bericht door rieneke »

is ze al gecastreerd?
zo niet, dan zou ik haar zeker nog niet los buiten laten.
je hoeft er niet altijd erg in te hebben als ze krols wordt, en straks heb je een zwanger kitten rondlopen.
om het over fiv (kattenaids) nog maar niet te hebben.
assepoez
Huiskat
Huiskat

Bericht door assepoez »

assepoëz is nog niet gesteriliseerd. De da doet dat pas met 26 weken. Er is een gezin in de buurt die heeft 3 katerrkaters van een half jaar ongeveer. Ik sprak haar of ze ze ging castreren maar dat vond ze niet nodig. Zij zit niet met die shit was haar antwoord. Ben er maar bij weg gelopen. Maar zie er weinig in dat as door een naaktkat gedekt wordt :roll: :???:
rieneke
Tijger
Tijger

Bericht door rieneke »

lekker zo'n buuf :shock:
maar snap ik nu goed dat ze naaktkatten vrij rond laat lopen??
assepoez
Huiskat
Huiskat

Bericht door assepoez »

Ja die heeft ze hier zo rond lopen twee naakt katten en één kat waarvan ik het ras niet van weet( maar heeft erg weinig haar )

( Ik zit nu lekker buiten en Assepoez loopt zonder lijn lekker door de tuin te dwarrelen)
rieneke
Tijger
Tijger

Bericht door rieneke »

jeetje verbranden die beesten dan niet in de zon??
en dat ze niet bang is dat ze gejat worden, die beesten zijn peperduur?
Plaats reactie