Heeft iemand ervaring met chemotherapie?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
titiag
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2009 23:14

Heeft iemand ervaring met chemotherapie?

Bericht door titiag »

Onze siamese poes is 9 jaar. Sinds vorig jaar november heeft ze 5x een operatie gehad om melkkliertumoren te laten verwijderen alsook 2 tumoren op de schaamlipjes. De complete melkklierpakketten zijn verwijderd. Nu zijn er bobbels voelbaar in 1 van haar oksels en op de billen (binnenkant bovenbenen).
Zijn er mensen van wie de kat chemotherapie heeft gehad bij deze vorm van kanker en daar goede ervaringen mee hebben? Is de kat hierdoor genezen? Ik ben ten einde raad. Onze dierenarts ziet verder geen mogelijkheid meer tot genezing en vindt nog meer opereren bezwaarlijk voor de poes. Over chemotherapie heeft hij niet gesproken maar ik kwam het een en ander tegen op internet.
Heeft iemand ervaring met chemotherapie als behandeling?
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: HEEFT IEMAND ERVARING MET CHEMOTHERAPIE?

Bericht door beestenbende »

Jeetje wat erg zeg! Ik heb geen ervaring met chemo als het om katten gaat, maar ergens kan ik me de reactie van de dierenarts wel voorstellen, als je kat al 5x is geopereerd en dan nog zware chemo moet krijgen...Dat is heel erg zwaar en slopend en je hebt totaal geen garanties op genezing. 9 jaar is relatief jong en je bent duidelijk bereid om hier flinke kosten mee te maken, dat geeft wel aan wat voor baasje je bent :eclap: Ik denk dat ik zelf, hoe moeilijk ook zou kiezen om de kat een hoop lijden te besparen en haar rustig laten inslapen. Maar als er kans is op genezing en je kan het zowel financieel als psychisch aan, tsja wie niet waagt wie niet wint, probeer het leven van de kat in te schatten en vraag veel advies. Heel veel sterkte en ik heb ongelooflijk veel respect voor je!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Plaats reactie