Vechten of spelen?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
ElkeD
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 jul 2009 17:20

Vechten of spelen?

Bericht door ElkeD »

Hallo, ik heb onlangs mij een kitten aangeschaft (10w) en onze huidige poes heeft daar vrij goed op gereageerd, mits wat blazen en grommen.

Nu lopen die twee soms een hele tijd achterna, de ene keer loopt de kitten achter onze Joey en de andere keer is het andersom. Ze lopen echt aan een gigantisch tempo.
Vaak liggen ze ook met elkaar te 'worstelen'.
Nu vraag ik mij gewoon af: is dat spelen of toch ruzie maken? ik ben daar echt nieuwsgierig naar!
Heeft iemand daar een ideetje over?

Groetjes
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Vechten of spelen?

Bericht door Roos en Minousch »

Zo lang ze niet krijsen tegenelkaar, en het zonder nagels gaat is het spelen, dat doen ze hier ook. Pas als ze echt gaan vechten met veel lawaai en gegil, en de plukken haar dan moet je ze uitelkaar houden, maar dit lijkt mij gewoon spelen.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Vechten of spelen?

Bericht door Uumie »

Ik ben het met mijn voorganger eens. Zo lang er niet gekrijst wordt etc lijkt het mij dat dit gewoon spelen is.
Wij hebben het soms nog lastig met het bepalen van vechten/spelen, omdat onze Morisson werkelijk bij ALLES krijst, de dramaqueen. Je hoeft maar naar hem te kijken of het is al 'maaaaaauw'. Als jouw kat niet zo in elkaar steekt als Morisson, zou ik me dus geen zorgen maken en ze lekker hun gang laten gaan. ;)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Vechten of spelen?

Bericht door Lana »

Ik denk dat als het echt vechten zou zijn, je dat wel kan merken hoor! ;-)
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
Mandy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 aug 2009 15:56
Locatie: In het zuiden van Limburg

Re: Vechten of spelen?

Bericht door Mandy »

Wij hebben een poes van 1 jaar en 4 maanden + een kitten ( kater ) van 4 maanden.
Nu is het zo die kleine zit altijd die grote poes achterna en bijt soms ook wel eens, nu weet ik niet of dit spelen is of serieus.
Zelf denk ik spelen, maar soms heb ik ook mijn twijfels, want soms lopen ze langs elkaar af en gebeurd er niets.
Kan ik dat die kleine afleren?? of heeft iemand misschien andere ideetjes voor mij

Alvast bedankt! :grin:
Love cats
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Vechten of spelen?

Bericht door rieneke »

dit is doodgewoon speels gedrag zo te horen, en niet iets wat je af moet leren.
Plaats reactie