Wanneer kat alleen buiten los

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
xtaix
Huiskat
Huiskat

Wanneer kat alleen buiten los

Bericht door xtaix »

Hallo,

Onze Sam is nu een half jaar. Hij komt wel buiten aan een touwtje met zo'n kitten tuigje. Alleen nu wil ik hem wel alleen los laten, maar ik ben bang dat hij wegloopt. Wanneer kunnen wij hem het beste alleen los laten en hoe moeten wij dat doen.

Sam is niet onze eerste kat hiervoor had ik Tommie, bij hem heeft mijn moeder het hekje dicht gemaakt. Hij sprong er toen overheen en kwam binnen een half uur terug. Ik was zelf toen 3 jaar ik kan mij er niets van herinneren.

Afbeelding
1ste dag thuis

Afbeelding
Foto paar weekjes geleden (beetje bewerkt: ogen en kleurcontrast)
Leonie89
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Wanneer kat alleen buiten los

Bericht door Leonie89 »

oeh wat een mooi tijgertje heb je!!
hoe lang heb je hem al? ik weet niet of hij al gecastereerd ismaar daar zou ik zowieso op wachten.. pas als hij geen papa meer kan worden naar buiten..
hij is gewend aan het tuigje dus dan kan de volgende stap vrijheid in de buitenwereld zijn..
zorg dat je ramen en deuren open zijn, zodat hij naar huis kan en zorg dat hij al een tijd niet heeft gegeten.. zijn maag zal hem naar huis leiden..
xtaix
Huiskat
Huiskat

Bericht door xtaix »

Ik heb hem sinds 1 maart 2009 hij is 9 januari 2009 geboren. Hij is ook al gecasteerd. :)

Wat ik wel doe is met hem wat rondlopen over de parkeerplaats (is erg rustig) wij wonen in een dorp dus het is wel rustig. Alleen schoolkinderen van de basisschool komen langslopen en zo nu en dan een auto op de parkeerplaats en een fietser

Bij kinderen is hij nog erg bang als ze hard rennen, schreeuwen, op skeelers zijn en hard fietsen
Leonie89
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door Leonie89 »

hij klinkt er klaar voor als je t mij vraagt.. al ben ik meer fan van het afzetten van je tuin, maar de kat van mijn vader komt ook al jaren buiten en hij doet het al 14 jaar prima..
nogmaals zorg dat je kat ook weer naar binnen kan en laat hem naar buiten op een lege maag..
ik weet niet of er nog andere suggesties zijn? ik heb zelf mijn katten fulltime binnen, dus kan je niet veel verder helpen..
xtaix
Huiskat
Huiskat

Bericht door xtaix »

Dus even wat karton tussen het hek zetten, zodat hij daarover moet springen?

Met die andere was het heel anders ik was nog veel kleiner en me ouders hadden toen ook meer drukte met mij :edance: dan met mijn kat (Tommie).

Welke leeftijd hebben de meeste katten dat ze alleen buiten mogen? En hoe doe heb jij het gedaan? (tuin afgezet of gewoon los gelaten). Ik hoor het graag
Leonie89
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door Leonie89 »

hoe hoog is het hek?? kun je het niet gewoon open zetten?
xtaix
Huiskat
Huiskat

Bericht door xtaix »

hoogte van het hek is 90cm

het stukje ernaast kan hij onderdoor met niets er voor en is 75cm hoog.
Plaats reactie