12 weken oude kater plast buiten de bak

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Marline
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jul 2009 16:49

12 weken oude kater plast buiten de bak

Bericht door Marline »

Via de zoekmachine heb ik gezocht, maar vond ik niet iets dat op mijn situatie leek, dus daarom maar even een vraag...

Mijn 12 weken oude kater-kitten plast sinds 1,5 week buiten de bak, maar alleen als wij in de buurt zijn. Vanochtend ging hij keurig netjes naar de bak voor alles, wij kwamen terug van een dagje strand en hij gaat uitgebreid in mijn wasmand (met schone was... :-( ) zitten plassen. Vanmorgen had ik de kattenbak nog leeggeschept en zojuist dan toch maar helemaal verschoond.
Ik til hem op, zet hem in de kattenbak en draait daar wat rond en poept daar keurig.
In de woonkamer heb ik nog niets gevonden wat van hem zou kunnen zijn.

Het plassen buiten de bak is niet dagelijks, en is begonnen sinds hij enkele keren al in de achtertuin is geweest. Daar poepte en plaste hij keurig netjes in de het zand, maar nu wij bezig zijn met bestraten en een nieuwe schutting plaatsen, mogen ze niet buiten.
Zijn zusje is overigens 100% zindelijk.

Heeft iemand een idee over de oorzaak van dit gedrag?
Zou het kunnen dat hij liever een eigen kattenbak heeft? Vanuit het nestje zijn ze allemaal keurig op 1 bak gegaan...

Volgens mijn man kan zijn hersenpan het niet aan, dat hij in huis op de kattenbak moet en buiten in de tuin wel overal mag plassen en poepen (mits hij het kan begraven...) ;-)

Help.... :roll:
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: 12 weken oude kater plast buiten de bak

Bericht door Roos en Minousch »

Probeer er eens een tweede bak bij te zetten, sommige katten vinden het niet prettig om alles te doen op 1 bak.
Verder zou ik even proberen om urine op te vangen voor de dierenarts, misschien zit er wel een kleine blaasontsteking.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Plaats reactie