Wij willen een asielpoes of -kat een nieuw thuis geven en gaan morgen kijken in het asiel.
Geslacht en leeftijd maakt voor ons niet uit. Voorwaarde is dat hij of zij niet bang is voor honden. Wij hebben namelijk een Tervuerense herder van 10 jaar. Toen we hem als pup kregen was er ook al een asielkat in huis die al wat ouder was en dat ging prima. Meerdere buren hier hebben katten en ook daar kijkt hij niet naar om. Er is zelfs één brutaaltje bij dat ook wel eens wat hondenbrokjes krijgt wanneer de hond eten krijgt.....
Vraag is alleen, hoe kunnen we de eerste kennismaking voor de poes het beste laten verlopen? Snuffelen door de tralies van het mandje (wat natuurlijk ook heel eng kan zijn omdat de poes niet weg kan) of de poes er gelijk uit laten?
Ik vind wel dat de poes het huis en al zijn bewoners gelijk moet kunnen zien. Dan is gelijk duidelijk wat er allemaal woont..

Oh, en dan heb ik nog een grote vogelkooi met 2 valkparkieten. Die mogen er elke dag uit en dan doe ik de deur naar de kamer gewoon dicht, kan de poes er niet bij. Maar hoe zit het als de kooi gewoon dicht is en de poes in de kamer? Poes bestraffen als hij erbij komt? Hij kan niet heel dicht bij of op de kooi komen, dus er kan weinig fout gaan. Het gaat me meer om het beperken van de stress bij allen.
Een hoop vragen, ik hoop dat jullie advies hebben!
Groetjes van een dierenliefhebster!