Wij zitten met een probleem en we weten niet echt wat we er mee aan moeten.
Sinds een paar jaar hebben wij poezen (vanaf kitten) in huis en horen deze 2 bij onze huishouding, er zijn nooit problemen geweest.. altijd speelde ze samen
sliepen ze samen en aten ze samen probleemloos ( wel moet ik erbij zeggen ) de oudste is moeilijker met nieuwe mensen.. die onloopt ze liever dan dat ze gezellig kopjes komt geven oid, verder nooit problemen en zijn het 2 schatten van katten. Het probleem deed zich gisteren voor het eerst voor, mijn schoonmoeder kwam in ons huis en wilde iets pakken uit de kinderwagen onderin, zij werd op dit moment aangevallen door de oudste, niet liefdevol een bijtje, nee echt krabben en bijten in de benen en armen uit het niets.. onze jongste kwam daarbij en viel de oudste kat aan op dat moment gingen ze samen echt ''hard'' met elkaar om krabben bijten en niet te stoppen, nadat we ze uit elkaar gehaald hadden en apart gezet.. ( et zijn net kinderen :p ) dachten we van, we laten ze weer samen kijken hoe het gaat.. de oudste vliegt meteen op de jongste af en begint als een gek te krabben te bijten e.d de oudste is een stuk feller en sterker..en de jongste is echt bang op dit moment. Toen ik ze weer uit elkaar haalde werd mijn hand opgehaald door meerdere krabben en beten van het bijna doorgedraaide beest

Het gekke is dat als de oudste toen ze alleen zat op een kamer, samen met mij is of mijn vrouw er niks aan de hand is.. ze komt bij je geeft kopjes en wilt knuffelen maar het moment dat ze de jongste ziet/hoort komt er een killer instinct naar boven oid want dan gaat ze meteen loeren en klaar staan om aan te vallen ( als de mogelijkheid er zou zijn ) We zijn een beetje ten einde raad omdat we ook een jonge dochter hebben die gewoon naar de katten toeloopt e.d maar ik wil haar besparen dat ze net als ik wordt opengehaald. Heeft er iemand ervaring met dit soort situaties? of ooit zoiets meegemaakt zomaar uit het niets? onze katten zijn binnenkatten, en komen nooit buiten, en normaliter zijn het ''beste maatjes''
mvg.