We hebben 2 kittens

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
henrike
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 nov 2008 19:20

Re: We hebben 2 kittens

Bericht door henrike »

Nou het liefst zou ik ze alleen in onze tuin houden. Zo hoef ik niet bang te zijn dat er iets met ze gebeurd en hebben de buren ook geen last van ze. Ik heb nu 1 tuigje in huis en doe af en toe het tuigje even om de beurt bij de katten om voor 2 uurtjes. Kunnen ze een beetje wennen. Jack vindt het prima, Jim vindt het het eerste uur niks daarna geeft hij zich over. Ik hoop dat dit buiten ook goed gaat. Ik ga zo even die link met rennen voor buiten bekijken....Wat betreft die kartonnen krabplank, Jack en Jim krabben hier wel af en toe aan, niet zoveel als aan de krabpaal maar ze doen er wel wat mee. Ik moet er wel bijzeggen dat ze dit ook al in het huis hebben gezien waar ze vandaan komen.

Hoe doen jullie dat trouwens met zo'n touw in de tuin, hoe maak je dit vast?

Verder ga ik zo nog even op de site www.zooplus.nl kijken. Dit kreeg ik als tip van een collega, stonden mooie en goedkope krabpalen op.

Groetjes Henrike
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: We hebben 2 kittens

Bericht door rieneke »

het mooiste is het als je een waslijntje spant tussen schuur en huis, of tussen twee schuttingen.
dan kan je daar het tuigje aanhaken met een musketonhaakje.
zo kan je kat de hele tuin door, mits er geen obstakels zijn waar hij zich vast om kan draaien.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: We hebben 2 kittens

Bericht door Kattenbella »

Als je al een redelijk hoge schutting hebt is het simpel je katten binnen te houden. Je hoeft dan alleen maar een rand gaas erboven schuin naar binnen te maken. Ik de rentopic staat hier ook een duidelijk voorbeeld van.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Glowy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 03 aug 2009 10:55

Re: We hebben 2 kittens

Bericht door Glowy »

Wij hebben in het midden van onze tuin een trampoline van de kids staan, en daar maak ik het tuigje aan vast.
Ze kan dan naar alle hoeken van de tuin, en kan ook de keuken inlopen om te eten,drinken of op de kattenbak.
Ik heb wel de afspraak met de kids gemaakt...niet op de trampoline springen als Glowy eraan vast zit.
En ik moet zeggen het werkt prima.
Wij hebben tussen de buren coniferen staan, vandaar dat ik haar niet los durf te laten lopen.
Plaats reactie