Komt dit wel goed? Nieuwe kitten bij kat

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Komt dit wel goed? Nieuwe kitten bij kat

Bericht door Roos en Minousch »

Ik heb zowel Chico als Lisa zo los in de kamer gelaten, en binnen 2 weken waren ze geaccepteerd, en Minousch, en toen met Lisa ook Roos waren en zijn geen makkelijke katten.

Ze moeten nog aan elkaar wennen, zolang ze alleen maar grommen en blazen, is het niet erg. pas als er bloed vloeit moet je ingrijpen.
Het is niet meer dan normaal dat je katten hem niet meteen accepteerd, daar gaat wat tijd overheen.
Dus heb geduld, en over een paar weken is het vast goed gekomen.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
kaatje82
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2009 06:32

Re: Komt dit wel goed? Nieuwe kitten bij kat

Bericht door kaatje82 »

Wij hadden mijn kat ook eerst in het kooitje gelaten, daarna hebben we het deurtje open gedaan en kon ze zelf bepalen wanneer ze eruit ging. Mijn kat is gewoon ontzettend dominant. We zetten haar soms even apart, vooral snachts en dan kunnen de andere 2 even rustig eten enzo, maar zelfs die grommen naar elkaar. Die 2 zijn gewoon bang van mijn kat... het huis verdedigen is er niet bij.

We wachten af... kijken of het zich positief ontwikkelt..
kaatje82
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2009 06:32

Re: Komt dit wel goed? Nieuwe kitten bij kat

Bericht door kaatje82 »

Het is nu alweer een week geleden dat de katten bij elkaar zijn geplaatst. In rpincipe is er al behoorlijk wat veranderd. De 2 katten van mijn vriend zijn weer gewoon "vriendjes" en wassen elkaar end. Mijn kat is nog steeds ontzettend hyper. Gelukkig kunnen ze al dichter bij elkaar komen zonder dat er iets gebeurt, maar qua grommen end is er nog geen verandering. We geven ze alledrie aandacht en ook evenveel, zodat er geen jaloers gedrag kan ontstaan. Alleen hoop ik echt dat Sjors binnekort geaccepteerd gaat worden, want het breekt me op omdat het snachts dus de grootste ruzie is. Ik ben dus wel moe en chagerijnig, omdat ik geen nachtrust heb.

Dus het gaat wel de goede kant op, maar het is nog afwachten wanneer de dag komt dat het allemaal goed gaat hier. Zonder grommen, plassen waar het niet mag en hyperactief gedrag.

Afwachten dus... Ik hoop over een week dat ik de omslag kan melden...
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Komt dit wel goed? Nieuwe kitten bij kat

Bericht door Umimeis »

Je zou eventueel een Feliway verdamper kunnen kopen bij de dierenarts. Deze verspreid feromonen af die de katten van nature ook afscheiden. Hierdoor heb je meer kans dat ze wat rustiger worden. Het word gebruikt in niewe situaties als verhuizing, wanneer er een nieuwe kat in huis komt wonen (wat in jou geval zo is) maar ook bij andere soorten stress zoals na een bezoek vd dierenarts en tegen sproeien.

Ik had ook zo'n verdamper aangeschaft, zo'n 4 weken nadat Sam hier kwam wonen.
Flea, mijn andere kat deed na 4 weken nog moeilijk tegen Sam (veel blazen en grommen).
Sinds de verdamper is dat al een stuk minder geworden en doet Flea veel vriendelijker naar Sam.
Hij geeft hem zelfs wasbeurten en ook stoeien/spelen ze nu met elkaar.
Plaats reactie