Waarschijnlijk heeft mijn jonge kater (bijna 8 maanden) deze kwaal; het begon met een gezwollen voetkussentje aan zijn rechterachterpootje dat open ging en ging ontsteken. Behandeld met antibiotica. Dat herstelde goed maar later begon het ook op zijn rechtervoorpootje. Op dezelfde manier behandeld, ook hersteld. Nu is het voetkussentje aan zijn rechterachterpoot weer wat gezwollen. Weer bij de dierenarts geweest, kijken het nog even aan.
Ik wil graag weten of iemand ervaring met deze aandoening heeft.
Plasmacellulaire pododermatitis (ontsteking van de voetzool)
Plasmacellulaire pododermatitis (ontsteking van de voetzool)
Laatst gewijzigd door Admin op 18 jul 2009 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Reden: Titel aangepast
- Admin
- Administrator
- Contacteer:
Re: Plasmacellulaire pododermatitis (ontsteking van de voetzool)
Wat ik ervan weet is dat er dan vaak een besmetting wordt gevonden met het FIV-virus. Aangezien dit een immunodeficiëntievirus is, heeft het te maken met een verstoord immuunsysteem.
Meestal gaat het dier dan aan een doxicyclinekuur en anders kan het dier prednisolon krijgen.
Is er al getest op het FIV-virus?
Meestal gaat het dier dan aan een doxicyclinekuur en anders kan het dier prednisolon krijgen.
Is er al getest op het FIV-virus?
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Hartelijk dank voor je reactie; hij is daar nog niet op getest, als de klachten blijven aanhouden gaat de dierenarts dat wel doen.
- Admin
- Administrator
- Contacteer:
Je kunt er HIER meer over vinden.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
hoe is het nu met je katje?
maandag jl. zijn we op verwijzing van de dierenarts naar de dierenkliniek in Amsterdam geweest bij de dermatoloog. Er worden nu wat onderzoeken gedaan, het is een bacteriele infectie maar daar gaat iets aan vooraf. En wat dat is weten we nog niet. Als er meer duidelijkheid is zal ik het zeker op dit forum vermelden. Bedankt voor je belangstelling!