Kat die niet kan miauwen

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Gebruikersavatar
n00ntjuhn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 jul 2009 08:49
Locatie: Rotterdam

Kat die niet kan miauwen

Bericht door n00ntjuhn »

Ik heb een kater die niet of nauwelijks kan miauwen, het geluid dat hij eruit krijgt lijkt soms op een miauw maar heel zacht. Hij playbackt meer dan hij geluid maakt. Iemand anders ervaring mee? Is het erg? Kan ik hem weer z'n miauw teruggeven? :roll:
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Kat die niet kan miauwen

Bericht door beestenbende »

Hoi, hou oud is je kater en mauwde die eerder wel? Het kan zijn dat hij iets heeft aan zijn stembanden of domweg niet weet dat hij geluid kan maken, de een praat veel de ander niet. Mocht je het niet vertrouwen kan je eventueel even langs je dierenarts gaan, om uit te sluiten dat er iets aan de hand is. Succes!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
spammerhamster
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 mei 2009 17:55

Re: Kat die niet kan miauwen

Bericht door spammerhamster »

dat is bij Penny hier ook. In het begin kwam er niks uit dan een klein piepje. Soms valt het geluid zelfs weg tijdens een mieeiu (miauw is het niet eens). Maar gaandeweg wordt het wat beter en kan ze nu wel lief miauwen als ze het probeert. Het lijkt wel of ze vroeger niet had geleerd om te miauwen en nu het moet leren. (ze doet haar zusje na eigenlijk.)
Of ze is gewoon nog heel verlegen.
Gebruikersavatar
Seraatje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 mei 2009 14:55
Locatie: Drachten
Contacteer:

Re: Kat die niet kan miauwen

Bericht door Seraatje »

jaa heb ik ook, Met Simon en Kiara, Een rode kater en een Rode poes, heel typisch...
Maar sinds Kiara Kittens heeft kan ze wel miauwen, en maakt ze geluiden die ik nog nooit heb gehoord, zit de hele dag te kwekken,
En simon doet het nog steeds niet (een oude kater van 10 jaar) denk dat ik hem in zijn hele leven maar 1 keer heb horen mauwen, z'on heel hoog mieuwtje...heel raar gezicht bij z'on dikke rooie stoere kater :lol: maar denk niet dat het erg is hoor, Simon heeft er nooit problemen mee gehad.
Een enkele kat in Huis maakt thuiskomen tot Thuis zijn
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Kat die niet kan miauwen

Bericht door Siris »

Simba kan ook niet echt miauwen, ik noem het meer mekkeren. En soms, valt ook het geluid wel eens weg. Maar zijn broertje kon dat wel, niet zo een klein beetje ook, heel klagelijk.

Denk dat het net zoiets als bij de mens is, de ene praat meer als de ander. Ik denk niet dat er wat aan de hand is. Als er verder ook geen andere klachten zijn.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kat die niet kan miauwen

Bericht door Umimeis »

Pfff nou daar kom ik aan met 2 kletskousen, met name Sam. Die mag echt graag kletsen.
Het is nog niet echt miawen, het klinkt nog echt als Mieeeuw.
Ik had gehoord dat kittens nog niet konden miawen. Toen ik Sam kreeg kon hij dat niet ook al probeerde hij het, er kwam geen geluid uit. Pas toen hij 13 weekjes was, kwam er al een beetje geluid uit.

Flea heeft nogal een klagelijk miauwtje. Als ik weg ga dan loopt hij me miauwend achterna of als hij naar buiten wil en ik het luikje voor hem soms open moet houden, dan is het echt...... Miaauw! of Mwaaaw!
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Kat die niet kan miauwen

Bericht door Uumie »

Als hij verder nergens last van heeft, zou ik me geen zorgen maken. Sommige katten hebben een luidere stem dan andere. De poezen en de kater van mijn ouders krijgen er nauwelijks geluid uit, terwijl mijn twee katers een stem van jewelste hebben :lol:
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Kat die niet kan miauwen

Bericht door JLC »

Het miaauwen van Jaap en Lizzie klonk in de eerste maanden ook meer als gepiep. Volgende week zijn ze een jaar en hun miaauwtjes klinken steeds volwassener.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Kat die niet kan miauwen

Bericht door Uumie »

Morisson miauwt nog steeds als een kitten, echt een lief piepje :lol: Maar dan wel op 8 miljoen decibel ofzo... wat een herrie van zo'n kleine! George heeft echt een hele rauwe 'straatkaterstem'. Klinkt meer als wwraaaauw dan als 'miauw'. Ik denk dat de stem van een kat net zoiets is als bij mensen - dat het per kat verschilt.
Ik weet wel dat de poezen van mijn ouders toen ze jonger waren wél normaal miauwden. Nu klinkt het nergens naar. Ik zou alleen naar de dierenarts gaan als er verder ook iets raars met je kat aan de hand is, of als de 'stemverandering' heel erg plotseling op is komen zetten.
Laatst gewijzigd door Uumie op 30 jul 2009 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kat die niet kan miauwen

Bericht door Umimeis »

Ik had laatst een verdwaalde kat voor m'n deur (heb ik door de dierenambu laten halen want hij droeg wel een bandje,maar geen adressenkokertje) en die klonk alsof hij jaren gerookt had :lol: zooow wat een heze stem had die. De kat had ook waarschijnlijk niesziekte.
Gebruikersavatar
n00ntjuhn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 jul 2009 08:49
Locatie: Rotterdam

Re: Kat die niet kan miauwen

Bericht door n00ntjuhn »

beestenbende schreef:Hoi, hou oud is je kater en mauwde die eerder wel? Het kan zijn dat hij iets heeft aan zijn stembanden of domweg niet weet dat hij geluid kan maken, de een praat veel de ander niet. Mocht je het niet vertrouwen kan je eventueel even langs je dierenarts gaan, om uit te sluiten dat er iets aan de hand is. Succes!
Hij is 17 weken en hij doet soms erg z'n best. Het is wel raar want toen hij net een paar daagjes bij ons was had mijn vader hem over het hoofd gezien en was Bo de kast ingeglipt en zat opgesloten. En toen kon hij wel harder miauwen.
Gebruikersavatar
Hilde_72
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 mei 2009 19:22
Locatie: Emmeloord

Re: Kat die niet kan miauwen

Bericht door Hilde_72 »

Ik heb een kat gehad die de hele dag met me zat te kletsen, moe werd je er soms van haha.
En een andere poes had verschillende miauwtjes, zodat ik precies wist wat ze wilde (en zij wist dat ik dat wist). Dus als ik voor mevrouw niet snel genoeg reageerde op haar "ik-wil-nu-eten/aandacht"-miauw, dan ging ze heeeeel hard en klaaglijk schreeuwen. Tuttebel :lol:
Otto miauwt en knort heel hard, terwijl ik Tessa bijna niet kan horen (een zacht piep-mieuwtje).
Dus ook hier allemaal verschillende miauwen ;-) Maar als jouw kat eerder wel kon miauwen, en je vertrouwt het niet, zou ik het toch even in de gaten houden! En je kunt het altijd even navragen bij de dierenarts.
Groetjes, Hilde
Otto (2,5) en Tessa (3)


A home without a cat, is just a house.
Gebruikersavatar
n00ntjuhn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 jul 2009 08:49
Locatie: Rotterdam

Re: Kat die niet kan miauwen

Bericht door n00ntjuhn »

Oke dankjewel :D
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Kat die niet kan miauwen

Bericht door sandy »

Missy van ons kan ook niet mauwen, nouja soms komt er wel geluid uit maar dat klinkt ook niet erg overtuigend :lol:
Zij is al bijna 8 en de enige keer dat ik werkelijk gemauw hoorde was toen ze krols was, en dat waren van die mooie lange uithalen.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kat die niet kan miauwen

Bericht door Kattenbella »

Zowel mijn "spuitkater" Lucky als mijn kleine Siepel hebben helemaal geen stemgeluid, terwijl ze soms heel wat hebben te vertellen. Volgens mij komt dit gewoon voor dus ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie