Hoi San
Gefeliciteerd met je kitten! Ik herken best veel dingen hoor. Vooral ook die twijfels

Ik heb wel gemerkt dat dit forum daar wel fijn voor is. Als je ergens over twijfelt, dan kun je altijd een vraag stellen om te kijken hoe anderen dat doen, of denken dat goed is. Ik voelde en voel me daar wel door gesteund. En de twijfel over of je het goed doet, wordt steeds minder. Nog steeds heb ik daar wel af en toe last van. Maar ik begin steeds meer vertrouwen te krijgen in mezelf wat dat betreft

Het is me toch wat he, moet ook wel om mezelf lachen soms hoor. Is een kant die ik niet van mezelf ken.
Mijn kittens zaten ook heel rustig op weg naar mijn huis, in hun 'hokje'. Terwijl ze toch echt met de auto vanuit belgie kwamen en toen de trein in moesten en toen nog een bus. Dacht van te voren dat dit mogelijk een ramp zou kunnen worden. (met zielige miauwende katjes) Maar ze zijn rustig gaan slapen. Daarin was het in mijn situatie wel heel fijn da ze met z'n tweeen waren.
Ik heb dus voor twee gekozen. En ben daar achteraf eerlijk gezegd wel heel blij mee! Als ik zie wat ze allemaal aan elkaar hebben. Wat betreft energie kwijt kunnen, en lekker samen slapen etc. Ik werk wel ook full time. En in jouw geval als je alleen de ochtend weg bent is dat wel iets anders denk ik.
Nu blijkt dat 1 van de 2 vrij veel 'praat'. In het begin kon ze me heel indringend aankijken en dat hard miauwen. Ik weet niet of je dat bedoelt? Of jouw katje dat ook doet. Ik vond het iniedergeval niet echt prettig. Het kwam echt niet relax over. Ze keek me echt aan alsof ze boos was, en dan zo'n boze miauw erbij. (psycho cat haha)
Nu doet ze dat niet meer. Ja heel soms nog wel. Maar toch wel anders, minder 'opdringerig'. En als ik even terug praat dan gaat het over, eerst kon ik terugpraten wat ik wilde, ze bleef maar constant keihard miauw zeggen, mij strak aankijkend.
Wat heeft geholpen (denk ik, je weet niet hoe het was gegaan als ik dat niet had gedaan) is zelf met mijn ogen langzaam knipperen. Zoals ze zelf ook weleens kunnen doen. Ze ging dan vanzelf meedoen, en werd ook rustiger.
(ja het klinkt misschien belachelijk...maar om 1 of andere reden kan dat dus toch werken)
succes met het kleintje!
p.s. die van mij zijn nu bijna 4 maanden, en kwamen bij me toen ze 10 weken waren.