Om rechter kitten gaat het nu ff

Verhaal voor dit alles is best lang, zal proberen kort te houden (niet mijn sterkste kant

Af en toe vang ik hier soms katten op (naast ook honden) op die nergens anders dan passen... leuk vrijwilligerswerk meestal, maar soms ook intensief

Ditmaal 2 weeskittens, bijna 2 weken jong, kwamen net op tijd hier aan, gelukkig maar beetje uitgedroogd, dus om het uur met pipetjes in de weer, en erna voor aantal weken op flesvoeding..
dag en nacht, om de 2 uur in begin, pfff

Maar ff doorzetten en hopen dat ook deze 2 het halen en nog goed leven krijgen!
Links is katertje, rechts vrouwtje en zichtbaar ook kleiner en lichter .
Beiden hebben vreemde korte snorharen

De meeste tijd hier heb ik ze gescheiden gehouden (op speeluurtjes na) om te voorkomen dat ze teveel gingen verbranden, want echt goed aankomen lukte in de eerste weken niet.
Bovendien zonder moeder er steeds bij, gingen ze "elkaar verzorgen, kontjes likken enz"

Oorzaak was duidelijk, buikjes bomvol wormen, maar voor toen te jong en nog te teer om ze echt grondig te ontwormen, eerst wel EXIL gegeven(dit is meest veilige, maar werkt niet altijd perfect)
Toen ze rond de 3 weken waren via de DA alsnog maar Flubenol gegeven, 3 dagen lang en gelukkig nu alles aan parasieten weg

Ze gingen eindelijk goed aankomen...maar zwarte kitten Wiesje bezorgde me alsnog paar hartverzakkingen

Binnen 1.5 uur kon ze zomaar ver weg raken... temp daalde de 1e keer naar 35.2 zelfs, dus snel naar DA en ondanks er geen verklaring nog is, ze kwam na toedienen van een flinke ehbo-cocktail er weer bovenop

Aan de verzorging hier lag het niet, beiden in ruime bench (voor grote honden) warmtekussen erin en steeds rond de 27 graden, na flessen goede hygiëne, buikjes masseren, laten poepen en pissen enz., knuffelen en zo ging alles gestaag door.
Intussen kunnen ze alles zelfstandig: eten brokjes van Royal Canin/babykittens, en aangevuld met nu ook goed blikvoer, meeste als krachtvoer via de DA en hebben normale ontlasting en zijn nu zindelijk.
Beiden ook energiek genoeg (pfff haha

Wiesje blijft tikje achter in alles, en wat ik nog niet eerder zo zag is dat ze ahw een 'kaal maskertje' heeft, verder normaal behaard, behalve dan haar lange staartje, die is aan de onderkant ook helemaal kaal over de hele lengte!(lijkt op rattenstaart

Ze heeft ook heel andere ogen dan haar broer, die heeft al normale ogen voor kitten van nu ruim 7 weken, worden al groener en de pupillen zijn normaal ...Wiesje heeft dit dus niet, enorme pupillen en veranderen ook niet zodra meer of feller licht erop...
Ze is zeker niet blind, mogelijk ziet ze wel alles minder of anders...motoriek is zoals wel past op deze leeftijd, beiden kunnen nog klunzig zijn

Waar denken jullie aan bij zien foto en hele verhaal?