Kittens

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kittens

Bericht door Camoth »

Zou me niet verbazen als het er weer zo eentje is geweest Umimeis:

Afbeelding

Waar ik graag dit tegen wil inzetten:

Afbeelding
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Kittens

Bericht door Boomer »

Ik denk het niet Camoth.
Ik denk eerder dat Elke zich niet meer welkom voelde omdat sommige berichten nogal aanvallend ( in mijn ogen) overkomen, helaas :-(
Ook al waren ze goed bedoelt , ten behoeve van de kittens. Als mensen te jonge kittens hebben aangeschaft kan je ze beter helpen en begeleiden ipv aanvallen op de leeftijd. Als mensen kittens zien , zijn ze verkocht en vergeten of zien ze de leeftijd niet meer. Of gaan er vanuit dat de verkoper alles weet omdat ze een nestje hebben
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kittens

Bericht door Umimeis »

:lol: Camoth,

Ja, dacht ik eerst ook, maar toch denk ik niet dat zij dat is.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kittens

Bericht door Kattenbella »

Sorry hoor, maar ik vind deze manier van reageren op iemand een verschutting van het forum worden :???:

OK, ze zijn jong, misschien te jong. heeft iemand aan Elke gevraagd waarom en inderdaad het doet er niet meer toe.
Op deze negatieve manier van beleren zit niemand hier te wachten. Ik kom hier al jaren en ik ben dit niet gewend!

Elke, als je hier nog durft te komen wat ik wel hoop. Een katertje zie je een kleine verdikking bij. Het plasgaatje zit verder bij het poepertje vandaan dan bij een poesje. Beter kan ik het niet beschrijven ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Kittens

Bericht door tacuma »

Dat niet iedereen weet tot welke leeftijd kittens sowieso bij de moeder moeten blijven, en tot
welke leeftijd ze het beste bij de moeder kunnen blijven, is niemand kwalijk te nemen. Toen ik
nog geen katten had, wist ik dit ook niet, en als ik het forum niet had leren kennen, had ik het
ook nooit geweten. En als de fokker van de kittens dat besluit neemt (al dan niet bewust!),
is het je ook niet aan te rekenen als je zo'n kitten dan te vroeg meeneemt. En dan zijn er ook
altijd nog eigenaren/fokkers van kittens die liegen over de leeftijd van de kittens.

En zodra je weet hoe het wél precies zou moeten, doe je er ook alles aan om dergelijke misstanden
te voorkomen, door er niet aan mee te werken, en door anderen te waarschuwen.

Elke is er meer bij gebaat goede adviezen te krijgen nu ze de kittens toch al heeft, dan dat ze
zo aangevallen wordt. Ik zou in dat laatste geval mijn neus hier ook niet meer laten zien...

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Kittens

Bericht door daantje »

Afbeelding

Elke, ik heb even wat voor je gegoogeld en vond deze tekening. Ik hoop dat je er wat aan hebt ;-) .
Ik had er voorheen een wat duidelijkere tekening van maar die kan ik nergens meer terug vinden.

Enne... Jij kan er inderdaad niets aan doen dat je je kittens zo jong gekregen hebt.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Kittens

Bericht door Muizenis »

Mooi plaatje Daan ;-)

Op ieder forum komt het vrees ik wel voor dat er "ietwat ongenuanceerde reacties" geplaatst worden. Maar we helpen haar én de kittens niet met dergelijke antwoorden. Oordeel nooit over iemand vóór je één kilometer in zijn/haar schoenen hebt gelopen... Misschien was er wel een goede reden om ze zo jong weg te halen. Wij weten dat niet en het is dus daarom niet aan ons om gelijk als een stel betweters tekeer te gaan! Hopelijk komt ze nog wel terug om het forum uit te pluizen ;-) Er is ten slotte zoveel te lezen :grin:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kittens

Bericht door Nyncke »

Siris schreef:Jeetje Nyncke, 4 weken, schandalig dat ze misbruik maken van verstandelijke gehandicapte mensen. :twisted: Hoe is het dat opgelost?
Ze wonen bij de verstandelijk gehandicapte mensen die ze hebben opgehaald.
Maar ik heb er een behoorlijke confrontatie met ze over gehad, ik wilde dat ze naar de DA gingen en de katjes na lieten kijken.
Heb proberen uit te leggen dat ze beter hulp aan ons konden vragen als ze de katjes gingen halen.
Ze zijn ook erg boos op mij geweest omdat ik het niet allemaal lief en aardig vond ( natuurlijk wel de poezeltjes) maar niet de manier waarop.

Gelukkig waren ze gezond en zorgen ze er goed voor, niet zoals ik of jij zou doen...maar ze hebben geen verkeerd leven.

Maar ik zou hen dus echt never nooit een katje aan ze meegeven...terwijl ik dat aan andere bewoners wel zou doen.
Elke30
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jul 2009 21:58

Re: Kittens

Bericht door Elke30 »

Velen denken dat ik niet meer durf komen op deze site, pech gehad, ten eerste we weten wat we hebben , 2 poezen geen katers, ten tweede wij hebben ons goed geinformeerd over kitten aanschaf en ten derde, aangevallen voel ik me niet. Ik begrijp dat mensen hie rop dit forum het beste willen voor de katten en kan er alleen uit leren, sommige reacties vond ik erov er maar goed, die mensen weten niet beter denk ik dan maar, en ik durf wel op dit forum terug te komen, sommige mensen hebben kleine kinderen, moeten werken en dergelijke meer, en kan niet iedere dag op dit forum hangen.

Hopelijk is dit een beetje duidelijk voor sommige mensen hier.

Groetjes Elke
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kittens

Bericht door Camoth »

Als je goed geinformeerd was over kitten aanschaf had je geen kittens van 6 weken oud gekocht. I rest my case.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kittens

Bericht door Umimeis »

Fijn dat je inmiddels erachter bent gekomen wat het geslacht is vd katten.
Ik hoop dat je de volgende keer meer informatie vraagt over de leeftijd vd kittens als je ooit nog eens een kitten wil aanschaffen in de toekomst. Het kan best zijn dat de mensen waar je de kittens vandaan hebt, jou hebben voorgelogen dat ze al 7 weken waren omdat ze zo snel mogelijk vd kittens afwillen. En dat gebeurt helaas maar al te vaak. Ik hoop dat je hieruit iets geleerd hebt en mocht je ooit nog weer een kitten erbij willen, dan weet je in elk geval met welke leeftijd ze weg mogen. Je kunt de kittens dan observeren. Je weet immers nu wel de kenmerken van een kitten van jonger dan 6 weken.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Kittens

Bericht door Muizenis »

sommige mensen hebben kleine kinderen, moeten werken en dergelijke meer, en kan niet iedere dag op dit forum hangen
Time-management iets voor jou? Heel veel mensen hier hebben kinderen, werken en houden er een complete menagerie bij naast nog wat andere tijdvretende bezigheden! Die vinden wél de tijd om hier "op dit forum te hangen"! Ik vind je vrij denigrerend overkomen met vooral die laatste zin. Wat ons hier allen bindt is de liefde voor onze katten (en andere dieren vaak ook nog erbij)Wanneer jij zo goed geïnformeerd was mogen wij hier dan weten wat de reden is geweest om kittens met 6 weken bij de moeder weg te halen? Tot ca. 15 jaar terug werd algemeen aangenomen dat dat een goede leeftijd was. Echter is het nu algemeen aanvaard gedachtengoed dat een kitten minimaal 8 weken moet zijn. Beter is zelfs te wachten tot 12 weken, twee keer zo oud als de kittens die jij hebt opgehaald! Wie heeft jou deze verouderde info gegeven of was er misschien wel een medische of andere dringende noodzaak? Want echt: 6 weken=te jong.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Kittens

Bericht door JLC »

Ik heb onlangs een artikel in het tijdschrift Majesteit gelezen waarin werd gepleit om kittens 16 weken bij hun moeder te houden. Dit is beter voor het sociale gedrag van de kittens aldus dit artikel. Ik kan mij daar wel iets bij voorstellen.
Maar volgens mij leert de ervaring dat mensen die een nestje huis-tuin- en keukenkittens aanbieden liever snel van hun nestje af zijn.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kittens

Bericht door Umimeis »

Ja, dat klopt JLC, ik heb dat artikel ook gelezen. En het is inderdaad vaak zo dat mensen die een htk nestje hebben, dat ze daar zo snel mogelijk van af willen omdat het vaak 'ongelukjes' zijn.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Kittens

Bericht door lievelijn »

dit geldt natuurlijk niet voor iedereen he...

Maar helaas gebeurdt het nog veels te vaak dat mensen ook geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.. als poes zwanger thuiskomt.
ik <3 Vlinder
Plaats reactie