Nieuw kitten bij hond en kat

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
n00ntjuhn
Huiskat
Huiskat

Nieuw kitten bij hond en kat

Bericht door n00ntjuhn »

Ik heb sinds gisteren een 2de katertje erbij genomen die is 9 weken en de andere kitten die ik heb is 16 weken.
Nu heb ik de 2de erbij zodat de 1e niet zo alleen hoef te zijn en een speelkamaraadje heeft.
Gisteren wou de bleef de oudere kitten op afstand (logisch want hij moet ook weten wat dat nou is) maar s'avonds en deze ochtend lopen ze alleen maar achter elkaar aan te vliegen en op elkaar te springen en te bijten. gaat dit nog goed komen?
De 2de is een harfstikke lieve kater, een echte kroelkat en ik wil niet dat hij straks een of ander trauma krijg ofzo omdat de oudste hem nu telkens bespringt.
Hij kan gelukkig wel van zich afbijten maar toch de oudste laat hem niet met rust.
Toch nog de oudste in een kamertje doen? Of ander advies.

We hebben ook een hond en bij de 1e was het geen probleem omdat hij ermee is opgegroeit maar de 2de heeft dat niet.
Nu is hij gister naar beneden gekomen en daar stond die hond op hem te wachten waarna hij schrok en uithaalde waarna hond schrok en blafte.
Nu vind hij het nog enger denk ik maar onze hond is wel katten gewend dus hoe kan ik hem laten zien dat de hond hem niks doet?
Laatst gewijzigd door Admin op 26 jul 2009 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Roos en Minousch
Panter
Panter

Re: Wat te doen?

Bericht door Roos en Minousch »

Ze moeten nog wennen aan elkaar, en dat duurt een paar dagen.
soms iets langer.
Komt goed hoor.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Umimeis
Tijger
Tijger

Re: Nieuw kitten bij hond en kat

Bericht door Umimeis »

Komt wel goed hoor, aangezien je hond al katten gewend is.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Een wat subtielere introductie onder begeleiding had ook geen kwaad gekund ;-) Maar natuurlijk komt 't goed - hij is nog jong en nieuwsgierig. En laat die 2 kittens elkaar maar lekker bespringen, die vallen uiteindelijk uitgeput in elkaars pootjes in slaap :grin: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
sandy
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door sandy »

Kittens kunnen behoorlijk grof zijn met spelen, als je het echt te ver vind gaan kan je altijd een noodkreet geven ;-)
Het is nog ee jong katje, dus die hond went ook wel weer, alleen wellicht kan je proberen te zorgen dat je hond niet op het kitten afgaat zodat deze leert dat zo'n groot beest geen gevaar is.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gita
Huiskat
Huiskat

Bericht door Gita »

Die katten onderling regelen het wel met elkaar. Je ermee bemoeien heeft geen enkele zin heb ik door schade en schande geleerd.

Ik zou wel de kat rustig laten wennen aan de hond. De hond wil blijkbaar de nieuweling begroeten, hij is katten gewend en wil kennismaken en ruiken. De nieuwe telg snapt niks van zo'n raar beest die heel anders kennismaakt dan katten onderling doen. Raar volk hoor honden!
Als de kat van huis is ga ik mee! Loesje
n00ntjuhn
Huiskat
Huiskat

Bericht door n00ntjuhn »

Het gaat geloof ik wel wat beter maar Bo(oudste) terroriseert Bailey(jongste) nogsteeds. Gisteren moest ik met tegenzin even weg, toen heb ik ze beide op de trap gezet met de tussendeur dicht anders eet de hond de brokjes op :roll: . Toen ik terugkwam en de tussendeur opendeed was Bo zoals altijd al beneden aan de trap en toen ik ging kijken waar Bailey was lag hij lekker in de hangmat. Maar toen ik hem optilde om hem te laten lopen liep een beetje mank op z'n linkerachterpoot :-( . Toen heb ik hem maar laten slapen (rust is goed toch?) en later die dag liep hij al weer meer met dat pootje maar nu springt Bo nogsteeds op Bailey en loopt ie daarna ook weer mank. Zou een feliwaystekker helpen Bo een beetje rustiger te krijgen?
Nyncke
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door Nyncke »

Komt wel goed over een paar dagen weten ze niet beter.

Zorg voor een plekje waar het kleinste katje onder of in kan kruipen en waar de oudste net niet bijkan.
Kittens kunnen erg ruig met elkaar spelen ;-)
Boomer
Jaguar
Jaguar

Bericht door Boomer »

De feliway kan nooit kwaad. Maar dit gedrag is normaal hoor. Dit kan ook even voortduren. De kittens zijn net 3 dagen bij elkaar.
Verwar je het bespringen niet met spelen ? Kittens hebben veel energie en die moeten ze ook kwijt Ze kunnen nogal heftig spelen. Dit kan hard te keer gaan, in onze ogen. Mocht het echt te ver gaan dan kan je bv een sleutelbos laten valen zodat ze daarvan schrikken.
Dat je kitten een beetje mank liep met 1 pootje kan ook komen doordat hij een slaap pootje heef, zoals wij wel eens slapende voeten.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Op de trap zetten lijkt me nou niet de slimste plek :???: Als ze al zo ruw spelen, is de kans natuurlijk wel erg groot dat er juist daar ongelukken gebeuren. Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat ie van de trap gevallen is.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
n00ntjuhn
Huiskat
Huiskat

Bericht door n00ntjuhn »

Nouja op de trap, ze hebben een kamer voor zichzelf en een overloop met de zolder dat noemen wij thuis "de trap", maar ik ga ze ook niet opsluiten op dat kamertje als ze zo doen.
n00ntjuhn
Huiskat
Huiskat

Bericht door n00ntjuhn »

Even een update :D
Nog geen week later doen ze al neus aan neus ruiken. Ze vliegen elkaar nogsteeds achterna maar nu meer spelenderwijs :edance: . De hond is nogsteeds beetje vreemd maar dat komt wel. Eerst was het al blazen bij het zien van en nu kan (als Bailey veilig op een stoel onder de eettafel zit) de hond gewoon langslopen. Nu alleen nog een keer Bailey en de hond neus aan neus :smile: .
Plaats reactie