Chronische niesziekte en een kitten erbij?

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Chronische niesziekte en een kitten erbij?

Bericht door Kattenbella »

Is je kitten al goed ontwormd en wat eet ze nu? Ik zou het zeker even vragen aan je dierenarts morgen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Chronische niesziekte en een kitten erbij?

Bericht door Umimeis »

sophietje schreef:dankjewel. toch nog even een vraagje:

het kleine kitten nieste net toen hij aan het spelen was en helemaal onder een pluizig dekentje lag. zou het gewoon kunnen zijn dat hij niest omdat de stof z'n neus 'kietelde'? ik dacht dit al eens eerder aan hem te merken toen hij het puntje van zijn staart probeerde schoon te maken en daarbij haartjes in zijn neus kreeg.
hij niest voor de rest namelijk helemaal niet. kan het gewoon zijn dat het niezen is wat een mens ook kan hebben als iets kriebelt? of niest een kat echt alleen als het niesziekte is??
hebben jou katten ooit wel eens geniest?
hij is voor de rest echt helemaal gezond he, geen traanoogjes, korstjes of snot of wat dan ook.. :shock:
misschien zit ik er ook een beetje te panisch op te letten, maar wil het toch even weten.

groetjes
MIjn katten niezen ook wel eens als ze zich schoonmaken en hebben ook geen niesziekte.
Ik heb Flea laten inenten (en blijf dat ook doen) en Sam is eergister inge-ent en die moet over 4 weken weer naar het asiel voor z'n 2e prikje. Daarna laat ik ook hem elk jaar inenten.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Chronische niesziekte en een kitten erbij?

Bericht door Uumie »

Ja, katten niesen soms uit het niks. ;) Net als mensen. Als jij een keer niest, wil dat ook niet zeggen dat je verkouden bent. Zo werkt het ook bij katten. Bij niesziekte komen toch meestal snot en traanogen kijken, soms zelfs pus. Dus zo lang je dat niet ziet, kun je rustig blijven. :-P
Ik herken dat panische wel - onze Morisson had 2 weken geleden niesziekte, en elke keer als onze andere kat George nieste was ik toch bang dat hij het ook zou hebben. Maar inmiddels is Morisson beter en George heeft het nooit overgenomen van hem. Net nadat Morisson hersteld was lette ik ook panisch op elk niesje. ;) Maar ze zijn allebei helemaal gezond verklaard.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
sophietje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 mei 2009 01:33

Re: Chronische niesziekte en een kitten erbij?

Bericht door sophietje »

kitten is al een aantal keer ontwormt, maar dat zou eigenlijk vorige week weer moeten gebeuren. ik heb de dierenarts weer eens gebeld (dat die man niet gek van me wordt :-P ) en hij raadde me aan om even met ontwormen te wachten totdat de diarree over is en ondertussen wat gekookte witte rijst te geven. de diarree was namelijk niet zodanig dat het juist door wormen zou kunnen zijn ontstaan. nou heb dus gedaan wat hij zei en het gaat al wat beter qua ontlasting. hij is voor de rest ook helemaal niet ziek hoor. ga hem dus morgen denk ik dat ontwormingstabletje geven. en dan moet er dus een week tussen zitten voordat hij ingeënt wordt. dat wordt dan dus over 2 weken. ondertussen gaat het best goed met allebei. de grote snottert nog een beetje, maar niets vergeleken met wat het was. en de antibiotica is voor twee weken, dus dat kan ook wel kloppen. en die kleine heeft eigenlijk niet meer geniest. en ik het ook wel wat meer loslaten en bedenken dat áls hij niest het inderdaad toch misschien wel zou kunnen zijn omdat zijn staart dan zo'n beetje IN z'n neus zit. ;-) dus, denk dat het allemaal wel goed komt. wel lastig om ze zo uit elkaar te moeten houden en dat is dan nog wel voor zo'n 6 weken. want ik moet twee weken wachten nádat hij voor de tweede keer geënt is, voordat ik ze bij elkaar mag laten. dus dat is lastig, maar heb het er graag voor over. bedankt voor alle reacties!!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Chronische niesziekte en een kitten erbij?

Bericht door Kattenbella »

Hoe gaat het nu?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
sophietje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 mei 2009 01:33

Re: Chronische niesziekte en een kitten erbij?

Bericht door sophietje »

de katten zijn nu sinds een week bij elkaar en het gaat aardig goed.. in het begin was het constant vechten, maar het is al een stuk minder.. en af en toe slapen ze zelfs al samen in een mandje.. maar het volgende moment liggen ze toch weer met elkaar overhoop.. zal er ook wel gewoon bij horen.. het zijn allebei nog jonge katten..

de kleine is dus nu twee keer ingeënt en daarna heb ik nog twee weken gewacht voordat ik ze bij elkaar liet.. de oudere kat is nu wel wat extra verkouden, maar dat komt waarschijnlijk toch door de spanning.. de kleine is nog niet ziek geworden, maar af en toe betrap ik hem toch op een niesje.. en nu wel wat vaker dan in het begin, maar natuurlijk niets vergeleken met wat de andere kat heeft.. ik denk dat ik ze volgende week toch even allebei laat nakijken door de dierenarts, gewoon voor de zekerheid.. maar het gaat goed en beter dan dat ik verwacht had!!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Chronische niesziekte en een kitten erbij?

Bericht door Umimeis »

Misschien komt het wel door de vaccinatie dat die kleine een beetje niest. Dat hadden Flea en Sam ook na de vaccinatie.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Chronische niesziekte en een kitten erbij?

Bericht door sandy »

Wat heel goed helpt is echinacea force met catsclaw en plantago, het is weerstandverhogend.
Bij Jessie heeft het heel goed geholpen toen zij door stress dr nies voor het eerst weer terug kreeg.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Chronische niesziekte en een kitten erbij?

Bericht door Kattenbella »

Zou ik ook voorstellen. In ieder geval echina om de eerstand op te bouwen.
Bij Joker hielp de echinaforepillen van vogel met de nysileen van VSM. Hij had pittige nies. het behang zat onder het snot.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie