# Kat uit het asiel

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Gita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jun 2009 20:34
Locatie: Grunn

Re: Kat uit het asiel

Bericht door Gita »

Ik zou hem ook nu halen, augustus duurt nog een paar weken. Als je 'm maandag meteen haalt heeft ie die tijd om aan zijn nieuwe huis en personeel te wennen. Er is vast wel iemand te vinden om voor hem te zorgen tijdens jou vakantie, zolang ga je tenslotte niet.

Misschien is er in jou omgeving een poezenoppas dienst? Of anders de buren of vrienden die in de buurt wonen.

Zo'n cuty zou ik niet in het asiel laten tot augustus. Ook denk ik dat Kasper heel blij is dat ie weer een plekje heeft waar hij kwartier kan maken.

Kortom: als je 'm toch wil... maandag ophalen!

Ik hoop zo dat je 't doet... ;-)
Als de kat van huis is ga ik mee! Loesje
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Kat uit het asiel

Bericht door JLC »

Ik sluit me helemaal aan bij de voorgaande adviezen. Ik zou er gewoon voor gaan. Een weekje vakantie moet kunnen. Misschien zou je Kasper samen kunnen ophalen met een familielid, vriend of buur die voor Kasper wil zorgen als je op vakantie bent.
Veel succes.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
krisje07
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jul 2009 17:30
Locatie: Oldenzaal

Re: Kat uit het asiel

Bericht door krisje07 »

Vind het echt ontzettend moeilijk. Kasper lijkt mij echt een kat voor mij. Heerlijk rustig, maar hopelijk straks ook wat speelser!
En toch, denk ik nu, wacht ik tot na mijn vakantie. Ik begrijp jullie voorgaande berichtjes maar al te goed. Zit zelf ook nog een beetje in tweestrijd. Heb gekeken naar wie eventueel Kasper zou kunnen verzorgen in mijn vakantie. Ga met mn ouders een weekje weg, dus die vallen af. Mn broer valt ook af want die woont verder weg. Denk ook niet dat mijn vrienden erop zitten te wachten om 2x per dag hier te komen om Kasper aandacht en eten te geven. En mijn buren...tja die vertrouw ik simpelweg mijn sleutel niet toe.
Pfff ik hoop echt zo ontzettend dat Kasper er nog is na mijn vakantie. Aan de andere kant gun ik hem ook een goed huisje. Ik weet, nu onderhand wel, dat ik hem dat wel kan bieden. Maar stel dat iemand anders eerder is...dan hoop ik dat hij het daar goed heeft.
Daarbij komt ook nog dat ik aankomende 2 weekenden ook nog weg ben. Was allemaal al veel eerder gepland, anders had ik nog wel wat kunnen doen.
Als ik Kasper ophaal wil ik hem gewoon de aandacht geven die hij verdient en ik denk dat ik dat beter kan als ik zelf ook gewoon thuis ben. zodat we rustig de tijd hebben om aan elkaar te wennen.
Laat ik maar gewoon hopen dat Kasper er nog is als ik terug ben van vakantie en dan verdient hij zeker héél erg veel knuffels!
Groetjes Kristy
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kat uit het asiel

Bericht door Camoth »

Het is goed dat je je eigen gevoel volgt. En er is ook helemaal niks mis mee om te wachten. Het zou inderdaad alleen zo jammer zijn als hij weg is. Laat je ons weten hoe het uiteindelijk is gegaan als je terug komt van vakantie? ;)
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Kat uit het asiel

Bericht door Seemy »

Ja ik ben ook erg benieuwd of je hem straks na de vakantie kan ophalen...
Voor jou zou het jammer zijn als hij weg is ;-)
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Kat uit het asiel

Bericht door Muizenis »

Wanneer je echt denkt dat Kasper DE kat voor jou is ga hem dan halen en laat die weekendjes weg voor wat ze zijn en besteed die tijd lekker aan DE kat... Voor een weekje vakantie is best een oplossing te vinden. Maar als het werkelijk DE kat voor jou is laat je je niet van HEM weghouden door twee weekenden? Wat is belangrijker? Ik zou het voor mezelf wel weten maar voor jou kan ik uiteraard geen beslissing nemen ;-) Pak een bijltje en hak de knoop door :-P
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Jatiti
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 jun 2009 12:35
Locatie: Zeeland

Re: Kat uit het asiel

Bericht door Jatiti »

Wat jammer dat ze hem niet willen reserveren voor je en ik snap je twijfels wel hoor, het zou echt heel jammer zijn als hij er niet meer is als je thuiskomt van vakantie.

Een keer zag ik een mini-uitvoering van onze Tijger in het asiel zitten, zo'n allemachtig lief koppie met grote ogen...
ik belde de volgende dag en toen was hij weg. Ik heb er een paar dagen last van gehad dat ik niet meteen gebeld heb!

Nu hebben we gelukkig Tijger, dus ja, er komt altijd wel weer iets op je pad hoor!

Alvast een fijne vakantie gewenst en ik zou het ook leuk vinden te horen of hij er dan nog is en bij jou zijn nieuwe thuis krijgt.

groetjes,
Marianne
krisje07
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jul 2009 17:30
Locatie: Oldenzaal

Re: Kat uit het asiel

Bericht door krisje07 »

Ik laat zeker horen wat er gaat gebeuren na mijn vakantie. Ben héél benieuwd of Kasper er dan nog is. Als ik morgen naar het asiel bel, wil ik het toch nog wel een keer benoemen. We zullen zien.
In ieder geval bedankt voor al jullie tips en natuurlijk het mij over de streep trekken voor het nemen van een kat! :edance:
Denk dat ik na mijn vakantie nog heel vaak hier langs ga komen, nu ook nog wel hoor. Iedere keer lees ik nog weer nieuwe dingen waar ik in de toekomst iets aan heb.
Groetjes Kristy
krisje07
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jul 2009 17:30
Locatie: Oldenzaal

Re: Kat uit het asiel

Bericht door krisje07 »

Heb net gebeld naar het asiel. Mijn reden uitgelegd waarom het nu niet ging. Zo konden het goed begrijpen. Helaas voor mij, goed voor Kasper, waren er al nieuwe mensen geweest die ook geinteresseerd zijn in hem. Aan de ene kant heel jammer, aan de andere kant hoop dat ik hij bij die mensen een goed leven zal krijgen.
Waarschijnlijk moet ik dus na mijn vakantie op zoek naar een nieuwe kat (of katten natuurlijk).
Wou het jullie toch even laten weten.
Groetjes Kristy
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kat uit het asiel

Bericht door Camoth »

Jammer, maar ik zou bijna zeggen "helaas" zijn er nog een heleboel andere katten die op iemand zoals jij wachten om voor ze te zorgen.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Kat uit het asiel

Bericht door lievelijn »

kijken is kopen!!.. pas maar op dat je niet met het halve asiel thuiskomt :lol:
ik <3 Vlinder
krisje07
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jul 2009 17:30
Locatie: Oldenzaal

Re: Kat uit het asiel

Bericht door krisje07 »

Haha ja dat vrees ik ook.
Zat ik in eerste nog te twijfelen over uberhaubt 1 kat, nu ben ik zelfs aan het denken aan twee katten. Is ook wel erg verleidelijk. Maar goed...eerst een weekje op vakantie en dan pas serieus kijken. Alle voors en tegen aan het afwegen enzo.
Groetjes Kristy
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kat uit het asiel

Bericht door Camoth »

Geniet van je vakantie en neem er vooral 2!! :lol:

Ik heb ook eerst 1 kat uit het asiel gehaald. Maar al snel besefte ik dat 2 voor alle partijen leuker was, dus heb ik er nu een kitten bij. Ik kan het je absoluut aanraden.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kat uit het asiel

Bericht door Umimeis »

Ik zou ook voor 2 gaan. Ik had eerst Flea, maar ik vond het toch wel leuker voor Flea dat hij een maatje had om mee te spelen.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Kat uit het asiel

Bericht door Seemy »

Hier hetzelfde, ook in 1e instantie voor 1 kat gegaan, maar nu op zoek naar een 2e!!
Dus ik zou ook gelijk voor 2 gaan als je nu toch al twijfelt.... anders komt er naar een jaar of zelfs nog sneller wel een 2e bij ;-)

Fijne vakantie eerst!! :edance:
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gesloten