Kitten- en volwassenvoeding
Kitten- en volwassenvoeding
hoi,
ik vroeg me af hoe iedereen dit doet..
Merlijn zal de eerste tijd kittenvoer krijgen.. Benthe geven we RC Exigent.. zou het erg zijn als ze dit beiden eten? het lijkt me erg lastig ze gescheiden eten te geven..
Omdat Benthe vrij mager is hebben we haar een tijdje op advies van de DA kittenvoer gegeven.. voor haar zou het dus niet zo kwaad kunnen als ze beiden zou eten..
maar hoe zit dat voor Merlijn?
ik vroeg me af hoe iedereen dit doet..
Merlijn zal de eerste tijd kittenvoer krijgen.. Benthe geven we RC Exigent.. zou het erg zijn als ze dit beiden eten? het lijkt me erg lastig ze gescheiden eten te geven..
Omdat Benthe vrij mager is hebben we haar een tijdje op advies van de DA kittenvoer gegeven.. voor haar zou het dus niet zo kwaad kunnen als ze beiden zou eten..
maar hoe zit dat voor Merlijn?
Re: kitten en volwassen voeding
Persoonlijk zou ik ze toch gescheiden eten geven, dat is in het begin even wennen, vooral als er normaal altijd voer staat.
De rede dat ik dat zou doen, is omdat de samenstelling anders is, dat is niet voor niks.
Maar ik ben wel dubbel zo blij dat ze bij mij vers eten, dan heb je dat gedonder niet.
De rede dat ik dat zou doen, is omdat de samenstelling anders is, dat is niet voor niks.
Maar ik ben wel dubbel zo blij dat ze bij mij vers eten, dan heb je dat gedonder niet.
Re: kitten en volwassen voeding
gescheiden eten geven wil ik niet omdat Benthe al niet zo'n eter is..
als ik thuis ben kan ik ze wel laten zien wat hun bakje is.. in de hoop dat ze het beiden gaan snappen.. maar als ik werk dan kan ik dat niet..
als ik thuis ben kan ik ze wel laten zien wat hun bakje is.. in de hoop dat ze het beiden gaan snappen.. maar als ik werk dan kan ik dat niet..
Re: Kitten- en volwassenvoeding
denk dat het beter is als merlijn kittenvoer eet.. maar slecht... ach heel slecht zal t vast niet zijn...
Na castratie maakt het niet meer zoveel uit dacht ik. Tot die tijd wel.
Ik geef die van mij gescheiden eten en dat gaat prima. Gewoon tegelijkertijd bakjes neer zetten maar een eindje uit elkaar. Ze vechten niet om elkaars bakje gelukkig.
Ik geef die van mij gescheiden eten en dat gaat prima. Gewoon tegelijkertijd bakjes neer zetten maar een eindje uit elkaar. Ze vechten niet om elkaars bakje gelukkig.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.
Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
who knows where it's at.
Phoebe eet gewoon met Simba mee. Eigenlijk eet Simba meer met Phoebe mee. Ik had voer van de fokker meegekregen (geen kittenbrokjes, gewoon voer), heb dit gemengd met Simba's voer en apart kittenbrokjes neergezet. Het voer van de fokker vinden ze allebei lekker, maar de kittenbrokjes wilde ze niet hebben. Volgens mijn dierenarts kan het ook helemaal geen kwaad als kitten, volwassenbrokjes eet. En ik denk dat het andersom ook niet erg is, al weet ik dat niet zeker. Ik werk 5 dagen in de week, dus bij staat gewoon dag en nacht brokjes wel afgewogen. Dus ik heb zowieso niet de kans om ze apart te laten eten.
exigent is een calorierijke brok, waar merlijn het ook prima op zal doen.
wil je het zeker weten, stel je vraag dan bij royal canin.
wil je het zeker weten, stel je vraag dan bij royal canin.
ja dat dacht ik dus ook.. ik was van plan het te mengen, maar in het begin zullen ze toch niet samen uit een bakje willen eten denk ik.. ik denk dat ik 2 bakjes een end uit elkaar ga zetten en toch maar proberen de een weg te houden bij het eten van de ander.. wat ze doen als ik niet thuis ben heb ik niet in de hand.. maar ik zal RC nog wel even mailen of dat kwaad kan..
Flea en Sam eten van elkaars brokjes
.
Maar het beste blijft toch wel dat kittens kittenbrokjes moeten en horen te eten.
Flea heeft tot hij 7 of 8 maanden was kittenvoer gegeten, dit omdat ik toen net 2 wekenvoor zijn castratie nog een grote zak kittenvoer had gekocht.
Ik heb ergens gehoord dat je na de castartie langzaam moet afbouwen met kittenvoer, klopt dat?
En de een zegt dat ze tot 10 maanden kittenvoer moeten krijgen en de ander zegt dat ze tot dat ze 1 jaar zijn kittenvoer moeten blijven krijgen.

Maar het beste blijft toch wel dat kittens kittenbrokjes moeten en horen te eten.
Flea heeft tot hij 7 of 8 maanden was kittenvoer gegeten, dit omdat ik toen net 2 wekenvoor zijn castratie nog een grote zak kittenvoer had gekocht.
Ik heb ergens gehoord dat je na de castartie langzaam moet afbouwen met kittenvoer, klopt dat?
En de een zegt dat ze tot 10 maanden kittenvoer moeten krijgen en de ander zegt dat ze tot dat ze 1 jaar zijn kittenvoer moeten blijven krijgen.
Flea 3 jaar 15-07-2008
Sam 2 jaar 07-04-2009
Ik kan soms echt een kat zijn......
Sam 2 jaar 07-04-2009
Bindi krijgt van mij straks kittenvoer tot max 1 jaar of wanneer ze na haar sterilisatie te dik wordt. Maar iedereen moet dat natuurlijk voor zichzelf bepalen.
who knows where it's at.
who knows where it's at.
je mag kittenvoer geven tot 12 maand, of eerder stoppen omdat hij te dik wordt na castratie.. tenminste dat heb ik gelezen 

Ja dat dacht ik ook, vandaar dat ik het ook zo doe met Bindi 

who knows where it's at.
who knows where it's at.
Ik bekijk het tegen die tijd wel wanneer ik bij Sam begin met het geven van volwassenvoer.
Overigens zit ik erover te denken om Flea RC Outdoor 30 te geven, aangezien Hills geen voer heeft voor buitenkatten, tenminste dat zag ik op de site van Zooplus en ook bij Pet's Place.
Het is niet dat ik ontervreden ben over Hills, Maar misschien is het verstandiger dat om op Outdoorvoeding over te gaan omdat Flea veel buiten is (soms wel de hele middag). En Sam straks ook.
Of kan ik gewoon Hills blijven geven? Heeft er hier iemand ervaring mee, met Outdoorvoeding???
Overigens zit ik erover te denken om Flea RC Outdoor 30 te geven, aangezien Hills geen voer heeft voor buitenkatten, tenminste dat zag ik op de site van Zooplus en ook bij Pet's Place.
Het is niet dat ik ontervreden ben over Hills, Maar misschien is het verstandiger dat om op Outdoorvoeding over te gaan omdat Flea veel buiten is (soms wel de hele middag). En Sam straks ook.
Of kan ik gewoon Hills blijven geven? Heeft er hier iemand ervaring mee, met Outdoorvoeding???
Flea 3 jaar 15-07-2008
Sam 2 jaar 07-04-2009
Sam 2 jaar 07-04-2009
mailtje terug van RC
Beste Leonie,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Wanneer men meerdere katten heeft, wordt in eerste instantie apart voeren aanbevolen. Hierdoor kunt u precies bijhouden hoeveel iedere kat binnenkrijgt. Voornamelijk bij kittens is dit belangrijk om voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen voor de groei.
Indien u uw adresgegevens aan ons doorgeeft, zenden wij u per post een kittenpakketje toe voor het toekomstige kittentje.
Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn. Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u contact met ons opnemen via telefoonnummer 0413-318400 of via e-mail info@royalcanin.nl
Met vriendelijke groet,
Royal Canin Nederland B.V.
niet echt een duidelijk antwoord dus.. mijn vraag was of het kwaad kon.. wat aanbevolen wordt weet ik wel.....................................
Beste Leonie,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Wanneer men meerdere katten heeft, wordt in eerste instantie apart voeren aanbevolen. Hierdoor kunt u precies bijhouden hoeveel iedere kat binnenkrijgt. Voornamelijk bij kittens is dit belangrijk om voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen voor de groei.
Indien u uw adresgegevens aan ons doorgeeft, zenden wij u per post een kittenpakketje toe voor het toekomstige kittentje.
Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn. Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u contact met ons opnemen via telefoonnummer 0413-318400 of via e-mail info@royalcanin.nl
Met vriendelijke groet,
Royal Canin Nederland B.V.
niet echt een duidelijk antwoord dus.. mijn vraag was of het kwaad kon.. wat aanbevolen wordt weet ik wel.....................................
Dat is zo'n klassiek "ik weet het niet, maar dat kan ik niet toegeven" - antwoord 

who knows where it's at.
who knows where it's at.