is dit normaal gedrag?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

is dit normaal gedrag?

Bericht door beestenbende »

Die Jack! Doordat hij zo groot en dik is,lijkt hij de groep te willen domineren. Hij zit acher Juli, iris, Jimmy en Guus aan. Alleen Guus heeft zoiets van effe dimme grote man, ik was hier eerder haha. Jack wil ze in hun nek bijten (zachtjes) Grappig detail is dat Hector/ Hero hetzelfde begint te doen, maar dan bij Jack :roll: . Is dit een normale gang van zaken, dat een zogenaamde rangorde wordt bepaald of hebben de beide heren iets te veel testatron? Ik grijp niet in, zolang het er niet te hard aan toe gaat. Jack en Hector hebben we nu ca 1 maand in huis. En ze komen bij dezelfde fokker van Iris en Juli vandaan.
Afbeelding
van links naar rechts, Jack, Juli en Iris
onder Jimmy, Guus en Hector/Hero
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Seraatje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 mei 2009 14:55
Locatie: Drachten
Contacteer:

Re: is dit normaal gedrag?

Bericht door Seraatje »

Er wordt denk ik hoe je zelf al zegt, dat de Rangorde bepaald wordt, ik heb het hier ook gehad, en gebeurd zo nu en dan nog steeds wel eens, dat er één, een mep krijgt of inderdaad in de nek wordt gebeten, dan laten ze zien dat hun 'hoger' staan,
Het gaat al jaren goed hier, maar af en toe moet er gewoon even gezien laten worden wie de baas is.
Een enkele kat in Huis maakt thuiskomen tot Thuis zijn
Plaats reactie