Nieuwe kitten: kater of poes nemen?
Nieuwe kitten: kater of poes nemen?
Wij zijn van plan om een nieuwe kitten bij onze huidige kat te nemen.
Zij is 2.5 jaar oud en vrij eigenzinnig soms.
NU vraag ik mij af: kan ik het best een poes of een kater zetten bij mijn huidige kat of speelt dat helemaal geen rol bij katten?
Thanks!
Zij is 2.5 jaar oud en vrij eigenzinnig soms.
NU vraag ik mij af: kan ik het best een poes of een kater zetten bij mijn huidige kat of speelt dat helemaal geen rol bij katten?
Thanks!
Re: Nieuwe kitten: kater of poes nemen?
uiteraard speelt het individuele karakter van de kat een grote rol, maar door de bank genomen heb ik het idee dat de combi poes-kater beter werkt dan de combi poes-poes.
vaak zijn katers toch iets makkelijker, en poezen iets vinniger.
vaak zijn katers toch iets makkelijker, en poezen iets vinniger.
Ook ik zou er een katertje bij nemen, om dezelfde redenen.
Ik zou ook voor een katertje kiezen.
Flea 3 jaar 15-07-2008
Sam 2 jaar 07-04-2009
Ik kan soms echt een kat zijn......
Sam 2 jaar 07-04-2009
Ik kan soms echt een kat zijn......
Ik heb thuis altijd al poezen gehad,op onze eerste kater na.
Nu ook weer 2 poesjes,heb nooit problemen ondervonden eerlijk gezegd..
Nu ook weer 2 poesjes,heb nooit problemen ondervonden eerlijk gezegd..
Waren dit zusjes uit hetzelfde nest? Of moederpoes en dochter. Bij katten op oudere leeftijd wordt toch meestal wel geadviseerd om een kater bij een poesje te nemen en een poesje bij katertje. Als het een kitten is maakt het vaak niet uit, die zijn over het algemeen wel flexibel.
3 poezen, 1 kater gaat allemaal goed samen, je kan beter naar het karakter kijken of dat goed samen gaat dan naar het geslacht, dat is toch belangrijker.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
We hadden eerst een Tommy en een Jerry..Siris schreef:Waren dit zusjes uit hetzelfde nest? Of moederpoes en dochter. Bij katten op oudere leeftijd wordt toch meestal wel geadviseerd om een kater bij een poesje te nemen en een poesje bij katertje. Als het een kitten is maakt het vaak niet uit, die zijn over het algemeen wel flexibel.
Tommy overleed uiteindelijk aan zijn suikerziekte,en we namen Pluis als kitten erbij.
later kwam Teigetje erbij.
Pumpkin & Tijgertje (ja ook een Tijger hahaha) zijn wel zusjes