Hoe houd je je poezen in de tuin?
- beestenbende
- Panter
- Contacteer:
Re: Tuin
ja zo kunnen zowel jou kat als de katten in de buurt alle kanten op. Een tuin goed afscheiden is een kostbare zaak en vraag me dan af of het echt wel nodig is dan. Wij hebben al 7 jaar een kat die alleen maar binnen komt om te eten. Als het een raskat is zal ik wel investeren in een veilige afscheiding, maar gezien de ruimte om je huis denk ik dat je kat na een week of 6 prima alleen naar buiten kan.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Bedankt voor je advies. Stelt me wel gerust! Denk ik eigenlijk ook wel, want alle andere buurtkatten lopen hier ook gewoon rond, en voor zover ik weet is daar nog niets mee gebeurd of iets dergelijks.
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
- Kattenbella
- Tijger
Ga eens even kijken op de topic kattenren. Jullie tuin is volgens mij echt goed af te scheiden.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Dat zijn inderdaad wel mooie afscheidingen, alleen ik denk niet dat we dat gaan doen.. Denk dat we haar eerst maar gewoon binnen laten, en later mag ze gewoon naar buiten als ze dat wil..
Bijten ze dat niet door? Of hangt het te hoog daarvoor?
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.
Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
because a cat's the only cat
who knows where it's at.
Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
- beestenbende
- Panter
- Contacteer:
Ik krijg altijd een beetje de kriebels van lijntjes etc, ben altijd bang dat een kat zich pijn doet of zichzelf op een of andere manier ophangt bbrr. Ze woont in een rustige straat, het kitten kan de eerste tijd nog niet echt een kant op, dus ik zou het kitten dan de vrijheid geven....
groetjes Sandra,
Ik ben met touwtjes (konijn loopt ook regelmatig buiten aan een tuigje) dat ze zich vastdraaien (aan een tafel/stoelpoot vaak) dan lopen ze er om heen en draaien ze zich vast en raken in paniek...
Bij het konijn ben ik er dus ook continue bij. Ik denk dat ik haar lekker binnenhou tot ze echt groot oud en wijs genoeg is, waarbij ik haar al regelmatig in de tuin heb aan een tuigje, zodat ze de tuin kent, misschien eens op straat koekeloeren met haar, zodat ze die ook kent, rondom ons huis. En als ze dan oud genoeg is (wat is een wijze leeftijd?) dat ik haar lekker de vrijheid geef.. Ik denk dat ze liever de weilanden in gaat, waar een stuk bos ook is, dan dat ze de andere kant op gaat richting stad (tegen de tijd dat ze in de binnenstad is, is ze 5km verder.. we wonen in een buitenwijk) de rest van de wijk is rustig. Er zijn natuurlijk wel wegen waar 50 gereden wordt hier en daar. (Nouja.. in deze wijk maar 1 die er doorheen gaat) Maar die heb je overal. Maar het is bijna alleen maar 30 met heel veel kinderen waardoor ze vaak erg rustig rijden. Hoewel ik dat wel eng blijf vinden.
Bij het konijn ben ik er dus ook continue bij. Ik denk dat ik haar lekker binnenhou tot ze echt groot oud en wijs genoeg is, waarbij ik haar al regelmatig in de tuin heb aan een tuigje, zodat ze de tuin kent, misschien eens op straat koekeloeren met haar, zodat ze die ook kent, rondom ons huis. En als ze dan oud genoeg is (wat is een wijze leeftijd?) dat ik haar lekker de vrijheid geef.. Ik denk dat ze liever de weilanden in gaat, waar een stuk bos ook is, dan dat ze de andere kant op gaat richting stad (tegen de tijd dat ze in de binnenstad is, is ze 5km verder.. we wonen in een buitenwijk) de rest van de wijk is rustig. Er zijn natuurlijk wel wegen waar 50 gereden wordt hier en daar. (Nouja.. in deze wijk maar 1 die er doorheen gaat) Maar die heb je overal. Maar het is bijna alleen maar 30 met heel veel kinderen waardoor ze vaak erg rustig rijden. Hoewel ik dat wel eng blijf vinden.
Re: katten in de tuin houden
Aangezien mijn dochter en haar vriend op zoek zijn naar een goede afzetting van hun tuin,
zodat de katten binnen blijven, en vreemde katten niet in de tuin komen, kwamen we al heel
wat nuttige sites tegen. Hier eentje van iemand van het forum:
http://www.worldofdani.com/je%20kat%20v ... buiten.htm
Echt een aanrader om ideeën op te doen!
En dit vind ik persoonlijk ook geen slecht idee, al is het m.i. makkelijk zelf te maken met die
grijze regenpijpen, die je dan zelf evt. een ander (neutraal) kleurtje geeft.
http://www.kattenbeveiliging.nl/info_nl.htm
Groeten van Laura.
zodat de katten binnen blijven, en vreemde katten niet in de tuin komen, kwamen we al heel
wat nuttige sites tegen. Hier eentje van iemand van het forum:
http://www.worldofdani.com/je%20kat%20v ... buiten.htm
Echt een aanrader om ideeën op te doen!
En dit vind ik persoonlijk ook geen slecht idee, al is het m.i. makkelijk zelf te maken met die
grijze regenpijpen, die je dan zelf evt. een ander (neutraal) kleurtje geeft.
http://www.kattenbeveiliging.nl/info_nl.htm
Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Re: omheining tuin
wij hebben de hele tuin afgezet en dat hebben we laten doen door een bedrijf
de nettenlijn
en onze evaring is heel goed
de nettenlijn
en onze evaring is heel goed
Hoe houd je je poezen in de tuin?
Ik heb sinds ongeveer 3 maanden 2 poezen in huis, Dreumes en Tijgertje. Ze zijn bijna 10 en ze komen bij mensen vandaan van wie het kindje allergisch was. Het ging in het begin allemaal niet zo soepel met de dames maar nu voelen ze zich helemaal thuis!
Het zijn binnenpoezen maar ze vinden het ook wel lekker om even in de tuin te spelen. Ik ben de tuin aan het opknappen en dan zit er aan 2 kanten een schutting in. De schutting van de buren heeft een dwarsbalk en ik zie de buurtkatten altijd vrolijk eroverheen klimmen. Nu ben ik dus bang dat mijn poezen dat ook gaan doen. Vooral Dreumes zie ik er voor aan dat ze wegloopt. Ik las iets over huisdierenschrikdraad, maar is dat niet iets te drastisch? Je hebt natuurlijk ook lijntjes maar dat krijg ik Dreumes nooit 'aangesmeerd' ben ik bang. Heeft iemand anders nog een goed idee?
Alvast bedankt!
Het zijn binnenpoezen maar ze vinden het ook wel lekker om even in de tuin te spelen. Ik ben de tuin aan het opknappen en dan zit er aan 2 kanten een schutting in. De schutting van de buren heeft een dwarsbalk en ik zie de buurtkatten altijd vrolijk eroverheen klimmen. Nu ben ik dus bang dat mijn poezen dat ook gaan doen. Vooral Dreumes zie ik er voor aan dat ze wegloopt. Ik las iets over huisdierenschrikdraad, maar is dat niet iets te drastisch? Je hebt natuurlijk ook lijntjes maar dat krijg ik Dreumes nooit 'aangesmeerd' ben ik bang. Heeft iemand anders nog een goed idee?
Alvast bedankt!
- beestenbende
- Panter
- Contacteer:
Re: Hoe houd je je poezen in de tuin?
Je tuin goed afschermen met gaas etc, maar er zijn ook speciale bandjes te koop , die je kat in de tuin houden d.m.v. een lijntje te spannen. Zodra ze er over heen gaan krijgen ze een licht schokje. Of bouw een ren! Maar je kan wel eens gelijk hebben dat ze over de schutting kunnen komen...succes!
groetjes Sandra,