Plasmacellulaire pododermatitis (ontsteking van de voetzool)

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
joppe
Kitten

Plasmacellulaire pododermatitis (ontsteking van de voetzool)

Bericht door joppe »

Waarschijnlijk heeft mijn jonge kater (bijna 8 maanden) deze kwaal; het begon met een gezwollen voetkussentje aan zijn rechterachterpootje dat open ging en ging ontsteken. Behandeld met antibiotica. Dat herstelde goed maar later begon het ook op zijn rechtervoorpootje. Op dezelfde manier behandeld, ook hersteld. Nu is het voetkussentje aan zijn rechterachterpoot weer wat gezwollen. Weer bij de dierenarts geweest, kijken het nog even aan.
Ik wil graag weten of iemand ervaring met deze aandoening heeft.
Laatst gewijzigd door Admin op 18 jul 2009 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Admin
Administrator
Administrator
Contacteer:

Re: Plasmacellulaire pododermatitis (ontsteking van de voetzool)

Bericht door Admin »

Wat ik ervan weet is dat er dan vaak een besmetting wordt gevonden met het FIV-virus. Aangezien dit een immunodeficiëntievirus is, heeft het te maken met een verstoord immuunsysteem.
Meestal gaat het dier dan aan een doxicyclinekuur en anders kan het dier prednisolon krijgen.

Is er al getest op het FIV-virus?
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
joppe
Kitten

Bericht door joppe »

Hartelijk dank voor je reactie; hij is daar nog niet op getest, als de klachten blijven aanhouden gaat de dierenarts dat wel doen.
Admin
Administrator
Administrator
Contacteer:

Bericht door Admin »

Je kunt er HIER meer over vinden.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
lievelijn
Cheetah
Cheetah

Bericht door lievelijn »

hoe is het nu met je katje?
ik <3 Vlinder
joppe
Kitten

Bericht door joppe »

maandag jl. zijn we op verwijzing van de dierenarts naar de dierenkliniek in Amsterdam geweest bij de dermatoloog. Er worden nu wat onderzoeken gedaan, het is een bacteriele infectie maar daar gaat iets aan vooraf. En wat dat is weten we nog niet. Als er meer duidelijkheid is zal ik het zeker op dit forum vermelden. Bedankt voor je belangstelling!
Plaats reactie