# Kat uit het asiel

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Kat uit het asiel

Bericht door JLC »

Ik zou er gewoon voor gaan. Laat je goed voorlichten door het asiel over zijn karakter en verleden.
Zo'n asielkat is blij dat hij weer een leuk huisje heeft. En jij hebt altijd iemand die blij is jou te zien als je thuis komt van je werk. Zorg gewoon dat hij in huis wat te doen heeft (krabpaal, speelgoedmuisjes e.d.)
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Kat uit het asiel

Bericht door Siris »

Als je hem ziet zijn al je twijfels weg, kan positief zijn of negatief, denk eerder de 1e ;-)
Mij benieuwen, het is echt een droppie. Laat je ons weten als je een beslissing hebt genomen, nieuwsgieraagje hé :lol:
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Gita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jun 2009 20:34
Locatie: Grunn

Re: Kat uit het asiel

Bericht door Gita »

Wat een leukerd!!!

Gewoon zaterdag gaan kijken en dan beslissen. Ben ook heel benieuwd of 't klikt en wat je besluit.
Als de kat van huis is ga ik mee! Loesje
krisje07
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jul 2009 17:30
Locatie: Oldenzaal

Re: Kat uit het asiel

Bericht door krisje07 »

Bedankt voor jullie reacties. Toch wel fijn om van anderen te horen hoe die erover te denken. De ene dag denk ik: nee ik doe het niet. Maarja dan kom ik weer thuis, alleen, en dan is het toch wel stil. Dan lijkt het mij zo gezellig om een kat te hebben. Aan de andere kant ben ik weer zo'n muts die zich ontzettend schuldig ga voelen als ik weg ben. (goh wat klink dit sullig zeg). Ben bang dat de kat zich echt eenzaam gaat voelen. Het meest 'erge' is nog....ik heb alle katten benodigdheden al in huis. Toen ik hier kwam wonen, jaartje geleden, was ik er overtuigd van dat ik een kat zou nemen. Maarja toen kwam de twijfel...
Ik hoop niet dat jullie denken...wat zeurt ze nou toch. Ik wil gewoon niet dat ik Kasper ophaal en dat later blijkt dat het toch niet wil.
Groetjes Kristy
Gebruikersavatar
Gita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jun 2009 20:34
Locatie: Grunn

Re: Kat uit het asiel

Bericht door Gita »

Ik vind het gewoon heel verstandig dat je niet over één nacht ijs gaat en er goed over nadenkt. Poezen kunnen heel oud worden. ;-) Het gebeurt maar al te vaak dat huisdieren in een impuls worden binnengehaald en dan blijkt dat er toch een fors kostenplaatje aanhangt, het dier verliest te veel haar of krabt aan de meubels en moet dus maar weer het veld ruimen. :roll:

En toch kun je ook te diep nadenken en daardoor geen beslissing meer kunnen nemen... 8-)

Ons wel op de hoogte houden hoor!
Als de kat van huis is ga ik mee! Loesje
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Kat uit het asiel

Bericht door Muizenis »

Ik wil gewoon niet dat ik Kasper ophaal en dat later blijkt dat het toch niet wil.
Op zich is dit een heel goed punt om te overwegen! En ik vind ook dat je het goed doet. Domweg omdat je daar sowieso over nadenkt ;-) Pak pen en papier en ga "voors en tegens" opschrijven. Ik denk dat de weegschaal positief uit zal pakken voor jou en Kasper :lol: Het is een heerlijke kat om te zien dus wacht niet te lang want anders kaapt iemand hem misschien voor je neus weg :shock: Mijn mening: Jouw woon/werk situatie is perfect voor deze mooie rooie :grin:

Groetties!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Kat uit het asiel

Bericht door Siris »

Ik vind helemaal niet dat je zeurt, ik vind het juist goed dat je er heel goed overnadenkt. Een huisdier neem je niet voor even of voor de lol. Die kun je ook niet als je er even geen zin heb negeren. Ik weet niet of je katten gewend ben. Er zijn natuurlijk een aantal dingen waar je aan moet denken als je kat neemt. Niet gaan zeuren, over de kattenharen op bank, kleding enz... of dat de kat dingen sloopt (niet iedere kat hoeft het te doen,maar het kan wel) En je moet de kattenbak regelmatig uitscheppen/verschonen/schoonmaken. En je moet rekening houden dat een huisdier ziek kan worden en veel geld kan kosten (daar zijn dan bv verzekeringen voor of je kan een potje maken, zie ook topic verzekeringen op dit forum) Maar kijken kan geen kwaad,
Mijn mening: Jouw woon/werk situatie is perfect voor deze mooie rooie
Nou dat dacht ik ook, als ik het 1e berichtje zo lees.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
krisje07
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jul 2009 17:30
Locatie: Oldenzaal

Re: Kat uit het asiel

Bericht door krisje07 »

Nou jullie hebben me toch weer iets meer over de streep getrokken. Bedenk me ook telkens waar zo'n kat het nou beter zou hebben, bij mij of in het asiel. Ik denk bij mij. En moet er inderdaad niet zo diep over nadenken.
Bedankt!
Groetjes Kristy
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Kat uit het asiel

Bericht door beestenbende »

Hoi, je twijfels zijn wel te begrijpen hoor, je wilt het allemaal goed doen. Kijk zaterdag gewoon of het klikt met Kasper en dan ben je waarschijnlijk van al je twijfels af. succes!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
krisje07
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jul 2009 17:30
Locatie: Oldenzaal

Re: Kat uit het asiel

Bericht door krisje07 »

Nou, ben net terug uit het asiel. Wat een katten daar zeg...
Maar goed..nu over Kasper. Hij lag heel rustig in z'n hok en vond het ook helemaal prima dat ik hem aaide, begon gelijk te knorren met z'n ogen helemaal dicht! Hij is wel supergroot, 8 kilo. Zit op een dieet en heeft ook last van blaasgruis gehad in het verleden. Daarom krijgt hij nu ook speciale voeding waar hij zijn hele leven aan moet zitten.
In het asiel vertelde ze wel dat hij het niet zo naar zijn zin heeft in het asiel, hij is af en toe wat stressig omdat het gewoon te druk is. Ze dachten daar dat hij, als hij eenmaal thuis is, helemaal tot zn recht komt. En dat hij dan hoogstwaarschijnlijk ook wat speelser wordt.
Heb een optie tot maandag, dan moet ik beslissen wat ik doe. Maar dan kom ik gelijk bij het volgende probleem. Ik ga in augustus ook nog een weekje op vakantie en eigenlijk was het mijn bedoeling om hem na dit weekje op te halen, dan heb ik nog 2 weken de tijd om helemaal aan elkaar te wennen. Maar ze kunnen hem niet reserveren tot die tijd, wat ook begrijpelijk is natuurlijk. Dus tja wat zal ik nu doen. Het lijkt mij echt een ideale kat voor mij, lekker knuffelig en hij vermaakt zich juist het beste in een rustige omgeving zonder teveel stressfactoren.
Zal ik erop gokken dat hij er nog is na mijn vakantie? Ik weet het niet.
Groetjes Kristy
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Kat uit het asiel

Bericht door Boomer »

Kan je niet iemand regelen voor oppas tijdens je vakantie?
Ik denk dat dat beter is voor Kasper. Stress doet een blaasgruiskat niet goed en als hij in het asiel last heeft van stress dan zou ik ( als je hem super vindt) niet wachten tot na je vakante. Misschien komt hij wel helemaal tot rust bij je en heb je er een hele lieve kat aan.
Als ik het zo lees, dan denk ik dat hij ook wel snel gewend is bij jullie. t

Normaal zou ik wel zeggen > wacht tot na je vakantie maar ik denk dat je er nu voor moet gaan. Zeker gezien zijn stress en blaasgruis.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Kat uit het asiel

Bericht door Seemy »

Wat leuk dat hij zo goed op je reageerde! :grin:

Het beste zou zijn dat als je beslist om hem te nemen, dat hij dan gelijk in jouw huis verblijft, ook die 2 weken dat je weg bent,... is er misschien iemand die in jouw huis kan blijven totdat jij terug bent, je ouders, broer/zus ofzo??
Dan kan hij lekker wennen in je huis en heb je geen gesleep naar een tijdelijk adres voor hem, want dat zou teveel stress geven voor hem...
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Kat uit het asiel

Bericht door beestenbende »

Ik zou hem ook nu laten komen, en misschien kan je familie of vrienden dagelijks eten, drinken, kattebak verschonen en wat knuffels geven. Ik heb het idee dat juist een kat als Kasper de rust wel kan waarderen, om op zijn gemak het huis te verkennen. Je neemt een risico om zo lang te wachten en straks is hij al weg, als je terug komt van vakantie...maar fijn dat het lijkt te klikken!!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Kat uit het asiel

Bericht door Muizenis »

:icon_shifty: Hmmm, eigenlijk had ik verwacht dat Kaspertje nu al bij jou in huis zou zijn... :lol: Dat weekje vakantie... daar moet ook wel een mouw aan te passen zijn ;-)

Groetties!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kat uit het asiel

Bericht door Camoth »

Gewoon ophalen ;) Hoe sneller hij in een rustige omgeving is, hoe beter. Er is vast wel iemand die dagelijks even langs kan komen om hem een knuffel en een bakje voer geven. Succes!
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gesloten