Kitten bij kater introduceren

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
NataS
Kitten

Kitten bij kater introduceren

Bericht door NataS »

Wij hebben een kat van ong. 1 jaar (Lester) en sinds gisteren een kitten erbij. Het zijn beiden katers, Lester is gecastreerd. Lester gromt naar het kitten en we hebben schrik dat hij het aan gaat vallen. Wij hebben eigenlijk heel weinig ervaring met katten, we hebben nu een half jaar een kat, maar het is voor het eerst dat we een nieuw katje moeten introduceren. Lester is wel andere katten gewoon, hij speelt vaak met de kat van de buren. Hoe groot is de kans dat een kat een kitten aanvalt? Doden katten soms kittens? Ik weet dat ik overbezorgd ben, maar 'k zou echt niet willen dat er iets gebeurt. :oops:
Heeft er iemand tips hoe ik dit het beste aan kan pakken?
Alvast bedankt!
Umimeis
Tijger
Tijger

Re: Kitten bij kater introduceren

Bericht door Umimeis »

Hallo en welkom op het forum!

Leuk dat je een kitten erbij hebt.
Wbt het aanvallen vd kitten.....dit is vrij normaal hoor.
Mijn kater Flea van bijna 1 jaar deed dit ook bij Sam, nu bijna 14 weken.
Het kan wel even een tijdje duren voor Lester het kittentje zal accepteren.
Bij mij heeft Flea Sam ook nog steeds niet helemaal geaccepteerd.
Soms gromt hij nog steeds naar hem, maar sinds ik Feliway verdamper in huis heb en wat druppeltjes valeriaan op mijn bed heb besprenkeld, begint het al steeds een beetje beter te worden.

Hierbij een link naar de uitleg Feliway

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =35&t=1164

Ook stoeien ze af en toe met elkaar, dit zullen jouw katten ook nog wel doen, om te laten zien wie hier de baas is.
Het zal er wel ruig aan toe gaan met elkaar bijten in de nek, maar ze zullen elkaar niet afmaken.
Ik laat ze het gewoon uitvechten met z'n tweeen, alleen als het me te ruig aan toe gaat, klap ik heel hard in mijn handen, zodat ze ervan schrikken en ermee stoppen.
OOk kun je de plantenspuit gebruiken om ze te laten schrikken.

En hier is nog een link van een andere topic met het zelfde onderwerp

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 61&t=17841
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie