Halsbandje met belletje?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Halsbandje met belletje?

Bericht door Umimeis »

Ja,, ik hou ook niet van halsbandjes, maar Sam krijgt in het begin wel 1 om
Flea draagt geen halsbandje.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Halsbandje met belletje?

Bericht door Camoth »

Bij mij hebben ze overdag een bandje om en als ik niet thuis ben of wanneer we gaan slapen doe ik ze af.
De reden is dat als ze ooit ontsnappen, mensen eerder in een kokertje naar het adres kijken dan dat ze ermee naar de dierenarts of asiel gaan om te kijken naar een chip. Daarbij is het makkelijker voor mensen om te herkennen als ik zeg: een zwarte kat met een rood bandje, dan als ik zeg: een zwarte kat, want daar zijn er zoveel van hier.
Coco vind het niet erg. Bindi moet nog even wennen.

Nou moet ik er wel bij zeggen dat mijn katten dus binnenkatten zijn he? Als ze los naar buiten mochten zou ik er wellicht anders over denken.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Halsbandje met belletje?

Bericht door ktje »

Die van ons hebben wel een bandje om. Lionell omdat die echt een buitenkat is en dus altijd op pad is, en net wat Camoth zegt mensen zullen eerder in zo kokkertje kijken.

Simba had er eerst ook 1tje met een belletje maar die werd helemaal gek dus snel afgedaan. Die loopt vaak ook zonder bandje.

Het is even wennen voor ze dus zou het langszaam opbouwen.
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
Seraatje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 mei 2009 14:55
Locatie: Drachten
Contacteer:

Re: Halsbandje met belletje?

Bericht door Seraatje »

Alleen Simon heeft bij mij een bandje om,
omdat de rest gewoon veels te speels zijn, en regelmatig in bomen klimmen,
moet er niet aan denken dat er eentje blijft hangen :-(
Simon heeft er overigens wel een belletje aan, het is niet z'on jager dus dat geeft niet.
En ik vind het altijd leuk als ik hem hoor aankomen :lol:

Ze zijn trouwens wel allemaal gechipt
Een enkele kat in Huis maakt thuiskomen tot Thuis zijn
elieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 jul 2009 12:38
Locatie: zoetermeer
Contacteer:

Re: Halsbandje met belletje?

Bericht door elieke »

Geen van onze katten dragen een halsbandje. Gewoon omdat het naar mijn idee naar moet zijn voor ze, maar ook omdat ik dat eerlijk gezegd zonde van de kat. Ik wil dat de kat er zo natuurlijk mogelijk uitziet. Zelfs de hond hier draagt geen halsband. ;-)
Gebruikersavatar
TuttiFrutti
Lynx
Lynx
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Halsbandje met belletje?

Bericht door TuttiFrutti »

Ja dat vind ik ook nog elieke, bij Lizzie bijvoorbeeld ziet een bandje er niet uit. Ze heeft vrij kort haar en dan zo'n wildkleur, een bandje ziet er zo onnatuurlijk uit dan. Maar bij Lotje vond ik het ronde bandje met steentjes juist zo lief staan. Maargoed, geen bandjes dus (en zeker niet om de reden dat ik het zo lief vind staan hihi!)
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."

Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Halsbandje met belletje?

Bericht door Umimeis »

Ik vind het sowieso vreselijk dat sommige mensen hun diertjes aankleden, bij die kleine schoothondjes enzo....
Als Sam wat bekender is in de buurt en met de buurt gaat het halsbandje ook gewoon af hoor.
Maar ik vind het gewoon fijn dat als ik met vakantie ga, dat hij dan iets om heeft, ok handig voor m'n moeder en die vriendin die op de katten passen.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Gita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jun 2009 20:34
Locatie: Grunn

Re: Halsbandje met belletje?

Bericht door Gita »

Hier alleen bandjes met een naamkokertje eraan als we naar de dierenarts gaan, voor het geval dat... je weet maar nooit enz.

Mijn kater wordt al helemaal gek als hij eet en dat kokertje komt steeds tegen zijn stenen bakje aan. Van belletjes worden we allemaal gek denk ik. Mijn katten kunnen niet van het balkon af omdat er een net omheen zit. Met de kater ga ik wel eens buiten wandelen, dan draagt hij een tuigje wat hij ook pas ok vindt als we eenmaal buiten zijn.

Als je toch een bandje om wil doen dan zou ik het meteen full time doen. Wel de reacties van de kat goed in de gaten houden natuurlijk. Sommige katten lukt het inderdaad om er helemaal in verstrikt te raken omdat ze dat ding om hun nek kwijt willen en juist dan is dat elastiek in het bandje een nadeel.
Als de kat van huis is ga ik mee! Loesje
beautiara
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2010 17:17

Re: Halsbandje met belletje?

Bericht door beautiara »

hallo,

Je hebt nu ook speciale halsbandjes die vanzelf los gaat als de kat ergens aan blijft hangen. Wanneer deze losgaat kan je dan zelf instellen(hoe groot en oud je kat is).
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Halsbandje met belletje?

Bericht door helskinky »

Mio heeft een speciaal bandje wat openklikt als er spanning op komt,met een belletje en adreskoker
hebben we direct omgedaan toen we hem kregen, en hij heeft er geen last van. Ook niet met aan een tuigje lopen,wat mijn andere kater echt niet deed,die ging liggen en bewoog niet meer .
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Halsbandje met belletje?

Bericht door Catfish »

Mijn katten hebben altijd een bandje om met een gegraveerde penning met adresgegevens. Daarnaast zijn ze uiteraard ook gechipt. Ze gaan de tuin niet uit, maar voor het geval dat... Hij (momenteel even één kat) heeft er geen last van, en het is een bandje met heel veel rek en een sluiting die opengaat als er spanning op komt te staan, dus blijven haken zal niet snel gebeuren (heb het getest ;-)).
Het belletje haal ik eraf. Ik vind het al vreselijk irritant, wat moeten zij er dan wel niet van vinden?
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Plaats reactie