Wanneer los naar buiten?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Umimeis
Tijger
Tijger

Re: Wanneer los naar buiten?

Bericht door Umimeis »

Tja, volgens een vriendin van mij, kan een kat van 4 of 5 maanden best al wel buiten, dat deed zij ook.
En een andere die een dierenopleiding doet zegt dat het opzich ook wel kan.
Flea was ook niet weg gelopen ofzo, die 2 weken voor de castratie.
En het is hier een rustige buurt, waar ik woon.
Ik heb er verder geen problemen mee als Sam volgende maand lekker naar buiten gaat straks.

Sam vind het zo leuk buiten, samen met Flea.....ik was al een paar keer met hem naar buiten geweest.
Om te kijken hoe hij het vond (en Flea natuurlijk.
Sam bleef in de buurt van Flea.

Maar ja de komende paar weken blijft Sam gewoon nog binnen.
Hij is nog te klein vind ik.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
goemaat
Huiskat
Huiskat

Bericht door goemaat »

Ik was net bij de dierenarts en daar lag een boekje over kittens en daar staat ook dat je ze eerst 2 weken thuis moet laten wennen en dat ze dan langzamerhand naar buiten kunnen maar ik heb het er nog niet op hoor dus volg mijn gevoel maar en wacht nog even.
Hij vond het maar niks in de auto de prik ging goed gelukkig. :eclap:
Groetjes
Umimeis
Tijger
Tijger

Bericht door Umimeis »

2 weken maar ik dacht 4 tot 6 weken???
Nou ja inderdaad, doe wat je gevoel je ingeeft...
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

goemaat
Huiskat
Huiskat

Bericht door goemaat »

Je ziet het...de 1 zegt dit de ander dat het is toch niet gek dat je het op d'n duur niet meer weet. :lol:
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Ik was net bij de dierenarts en daar lag een boekje over kittens en daar staat ook dat je ze eerst 2 weken thuis moet laten wennen en dat ze dan langzamerhand naar buiten kunnen
Dus als je ze met 8 weken krijgt, laat je ze met 10 weken naar buiten :shock: :?: :?:
Je stuurt een kind van 4 toch ook niet alleen de straat op :shock: !
Ik hoop dat dat boekje bedoelt "onder begeleiding".
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
goemaat
Huiskat
Huiskat

Bericht door goemaat »

Ja ik weet het ook niet,kijk ik doe het niet maar ze zeggen allemaal dat ze echt niet ver weg gaan(een enkeling daargelaten)en de weg naar huis echt wel weten.Nogmaals die van mij zit voorlopig gewoon nog in huis maar hier in de buurt verklaren ze me voor gek :lol:
Kattenbella
Tijger
Tijger

Bericht door Kattenbella »

Persoonlijk vind ik dat sommige mensen hun katten te snel naar buiten laten gaan, maar ja dat is echt persoonlijk. Ik ben erg beschermend naar de dieren toe. Het verkeer raast en de mensen zijn ook niet meer zo aardig. Dieren van onder een jaar zijn onbezonnen net als kinderen en het is zo ondankbaar om je dier aan een auto te verliezen :-(
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
goemaat
Huiskat
Huiskat

Bericht door goemaat »

Is helemaal waar hoor,onderweg naar de dierenarts vanmiddag(in een andere dorp) zag ik er ook weer eentje op de weg liggen.En dan moet ik denken aan de mensen van wie die poes is want die lopen nu misschien wel te zoeken en weten helemaal niet dat ie dood is gereden
Umimeis
Tijger
Tijger

Bericht door Umimeis »

goemaat schreef:Ja ik weet het ook niet,kijk ik doe het niet maar ze zeggen allemaal dat ze echt niet ver weg gaan(een enkeling daargelaten)en de weg naar huis echt wel weten.Nogmaals die van mij zit voorlopig gewoon nog in huis maar hier in de buurt verklaren ze me voor gek :lol:
Ja, precies, de mijne voorlopig ook dus nog even.
Ik denk dat men mij ook voor gek zal verklaren, maar ik ben nogal gauw overbezorgt.
Je merkt zelf wel wanneer jij en je kat er aan toe zijn om lekker zonder toezicht naar buiten tegaan/laten gaan.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

lievelijn
Cheetah
Cheetah

Bericht door lievelijn »

goemaat schreef:Is helemaal waar hoor,onderweg naar de dierenarts vanmiddag(in een andere dorp) zag ik er ook weer eentje op de weg liggen.En dan moet ik denken aan de mensen van wie die poes is want die lopen nu misschien wel te zoeken en weten helemaal niet dat ie dood is gereden
misschien wel zo netjes als je zoiets ziet de dierenambulance te bellen. kunnen ze in ieder geval de baasjes op de hoogte stellen
ik <3 Vlinder
goemaat
Huiskat
Huiskat

Bericht door goemaat »

Is helemaal waar alleen heb ik daar geen erg in gehad,dat komt denk ik dat ik eigenlijk hier nooit een dierenambulance zie(ze zijn er wel hoor)dus dat kwam niet in me op.ik hoop dat iemand dat wel heeft gedaan er stond een huis tegenover dus misschien hebben zij wel iemand gebeld.
Plaats reactie