Enorm haarverlies
Re: Enorm haarverlies
Het verharen vind ik normaal gesproken nooit zo'n probleem, dat weet je als je katten hebt, maar op het moment vliegt het om je oren niet normaal meer.
Als ik ze nu aai moet ik met elke haal haren weghalen omdat ik anders echt een tapijt van haren heb op de grond.
Als ik ze nu aai moet ik met elke haal haren weghalen omdat ik anders echt een tapijt van haren heb op de grond.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
ik vindt het zeker niet jammer dat ze onthaar want ze is echt schattig. En ik heb een kort harige kat dus en ik heb een borstel en een kam gekocht en kam en borstel haar nu om de dag dus en nog vliegen de pluimen vacht door de kamer. Tis alleen jammer dat het de hele zomer duurt want ze is nu 8 maand en ik dacht dat ze een nieuwe vacht kreeg maar goed het niet anders we maken er het beste van. Geeft het nog een verschil of het een binnen of een buiten kat is want die van mij is alleen binnen en als ik thuis ben gaat ze aan een koortje naar buiten.
- Diana van de Velde
- Kitten
Hoi Denise,
Zelf heb ik een hele lieve pers, Smokey.
In deze periode verhaard hij ook enorm, volgende week gaat hij naar de DA voor z`n tanden en aangezien hij dan toch onder narcose gaat, laten wij `m gelijk scheren
Lekker voor de zomer en minder jeuk (hij loopt maar te krabben
)..
Klinkt misschien een beetje raar, maar het werkt wel.
En als het winter word zijn z`n haartjes weer terug.
Groetjes Diana
Zelf heb ik een hele lieve pers, Smokey.
In deze periode verhaard hij ook enorm, volgende week gaat hij naar de DA voor z`n tanden en aangezien hij dan toch onder narcose gaat, laten wij `m gelijk scheren
Lekker voor de zomer en minder jeuk (hij loopt maar te krabben

Klinkt misschien een beetje raar, maar het werkt wel.
En als het winter word zijn z`n haartjes weer terug.
Groetjes Diana
- TuttiFrutti
- Lynx
Je kat laten scheren?
Is dat niet zielig?

Is dat niet zielig?
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."
Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
- Diana van de Velde
- Kitten
Hoi Denise,
In het begin schaamt ie zich een beetje, maar dan moet je gewoon normaal tegen `m doen.
Vind het alleen maar voordelen hebben.
- Geen jeuk (dat vind ik zielig)
- Minder haarballen
- Minder warm (hij ligt nu uitgeteld op de glazen tafel)
- minder stofzuigen
Groetjes Di
In het begin schaamt ie zich een beetje, maar dan moet je gewoon normaal tegen `m doen.
Vind het alleen maar voordelen hebben.
- Geen jeuk (dat vind ik zielig)
- Minder haarballen
- Minder warm (hij ligt nu uitgeteld op de glazen tafel)
- minder stofzuigen
Groetjes Di
- Diana van de Velde
- Kitten
Oh,
Je moet wel even vragen aan de DA wat het kost, of een salon waar je je kat kan laten trimmen.
Het is niet goedkoop omdat ze bij de DA onder narcose scheren, en er zijn heel weinig kattensalons.
Ik combineer het daarom met het schoonmaken van z`n gebit..
Succes
Je moet wel even vragen aan de DA wat het kost, of een salon waar je je kat kan laten trimmen.
Het is niet goedkoop omdat ze bij de DA onder narcose scheren, en er zijn heel weinig kattensalons.
Ik combineer het daarom met het schoonmaken van z`n gebit..
Succes
Toch zou ik persoonlijk die keuze niet maken. Komt die jeuk door de vacht dan?
We hebben drie langharige katten hier, en de haren vliegen inderdaad in het rond. Maar als je ze elke dag even borstelt en de stofzuiger snel door het huis haalt valt het best mee. en zoals eerder genoemt inderdaad. Dat weet je als je katten hebt.
Ik zou het zonde vinden om je kat te laten scheren.
We hebben drie langharige katten hier, en de haren vliegen inderdaad in het rond. Maar als je ze elke dag even borstelt en de stofzuiger snel door het huis haalt valt het best mee. en zoals eerder genoemt inderdaad. Dat weet je als je katten hebt.
Ik zou het zonde vinden om je kat te laten scheren.
Kan iemand mij ook vertellen hoelang zoiets duurt en of het verschil uitmaakt kwa weer Warm /Koud en of je een binnen of een buiten ket hebt?
hoe lang het duurt verschilt per kat eigenlijk. Bij een binnenkat heb je er meer lat van dan bij een buiten kat, gewoon omdat je kat meer binnen is en alle haren dus binnen liggen.
Bij ons is het verharen vooral 2x per jaar. aanloop zomer en aanloop winter.
Bij ons is het verharen vooral 2x per jaar. aanloop zomer en aanloop winter.
- Diana van de Velde
- Kitten
Hoi Elike,
Ik borstel en kam Smokey 2x per dag, s`ochtens zachtjes met een borstel en als ik thuiskom met de kam zodat ook de ondervacht meegenomen wordt.
Vind dat geen probleem, ook niet het stofzuigen, wat ik wist inderdaad waar ik aan begon.
Heb `m uit het asiel, daar is ie verwaarloosd en vervilt binnengekomen, dus hij krijgt van mij extra aandacht...
Ben met `m naar de DA gegaan om vragen of die jeuk door iets anders kon komen maar die zei dat het door het verharen kwam, ook wel een beetje logisch maar je weet het nooit.
Smokey krijgt iedere maand netjes zijn vlooien/wormbehandeling.
Het is natuurlijk iets persoonlijks, ook het gebruik van kattengrit, eten etc.
Groetjes Diana
Ik borstel en kam Smokey 2x per dag, s`ochtens zachtjes met een borstel en als ik thuiskom met de kam zodat ook de ondervacht meegenomen wordt.
Vind dat geen probleem, ook niet het stofzuigen, wat ik wist inderdaad waar ik aan begon.
Heb `m uit het asiel, daar is ie verwaarloosd en vervilt binnengekomen, dus hij krijgt van mij extra aandacht...
Ben met `m naar de DA gegaan om vragen of die jeuk door iets anders kon komen maar die zei dat het door het verharen kwam, ook wel een beetje logisch maar je weet het nooit.
Smokey krijgt iedere maand netjes zijn vlooien/wormbehandeling.
Het is natuurlijk iets persoonlijks, ook het gebruik van kattengrit, eten etc.
Groetjes Diana
En hoe veel weken is dat dan ongeveer die aan loop van de zomer en de aanloop van de winter want mijn poes onthaart al een week of 4 heel erg.
Ik ben ook een voorstander van borstelen, maar heb van iemand gehoord dat als je ze borsteld wel de losse haren erin hebt zitten maar je OOK de vaste haren los trekt!

Love cats
dat doe je alleen als de kat veel klitten hebt.. dan trek je de klit eruit samen met vaste haren en soms vel.. als de klit te vast zit, niet borstelen maar even met de hand los proberen te krijgen en anders knippen.. maar daar gaat het nu niet om..
als je je eigen haren borstelt, wordt je toch ook niet kaal?? slaat nergens op.. gewoon lekker borstelen
als je je eigen haren borstelt, wordt je toch ook niet kaal?? slaat nergens op.. gewoon lekker borstelen

Mietsie die haart echt ook enorm.
Ik Moet echt om de dag gaan stofzuigen anders is het niet te doen!
Maar ik leeg dat zo'n handschoen goed is en dat katten dat ook nog eens lekker vinden!
Dan moet ik me er ook maar eens eentje gaan aanschaffen
Ik Moet echt om de dag gaan stofzuigen anders is het niet te doen!
Maar ik leeg dat zo'n handschoen goed is en dat katten dat ook nog eens lekker vinden!
Dan moet ik me er ook maar eens eentje gaan aanschaffen
Love cats
daar heb ik geen ervaring mee maar het lijkt me ook wel wat.. vertel je ons je ervaring ermee?
en wij moeten ook elke dag stofzuigen hoor, eigenlijk.. ach ja, hoort erbij............
en wij moeten ook elke dag stofzuigen hoor, eigenlijk.. ach ja, hoort erbij............