Kitten 9 weken valt van trap

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
heidinuyten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 jul 2009 17:19
Locatie: Noord-Brabant

Kitten 9 weken valt van trap

Bericht door heidinuyten »

Hallo,

Ik ben heidi, en ben 27 jaar.
Ik ben trotse eigenaar van 4 katten meisjes.

Sinds 2 weken een kleine van 9 weken erbij ( das nr 4 ).
Ik wil nog wat vragen aan jullie, miss kan iemand mij gerust stellen.

De kleine was vandaag aan het spelen met mijn andere 3 jarige, gaat al best goed samen.
Ze accepteren elkaar goed, al laat ze de kleine wel weten als het genoeg is even.
Ze tilt vaak alleen haar poot op, en hoeft meestal niks meer te doen als dat, zodat de kleine even wat rustiger gaat doen.

Maar nu denk ik dat de kleine te dicht bij het trapgat zat, weet ik niet zeker.
Ze kan ook al op de helft geweest zijn op haar weg naar beneden.
Ze is al erg behendig in het traplopen, ik heb een dichte trap.

Maar ik hoorde opeens een geluid dat er iets viel, dacht ik.
Nou was het de kleine dus, was gevallen, van hoe hoog weet ik dus niet.
Ze liep gewoon verder, schudde even met haar kopje, bloede een heel klein beetje uit haar ene neusgaatje.
Na 10 minuten was dat ook gelukkig al weg.

Maar ik natuurlijk helemaal aan het huilen en in panniek.
Voor hetzelfde geldt, houdt ze iets eraan over, of een bloedingkje in haar kopje en is ze straks er niet meer.
Ze loopt nu alweer net als anders te spelen met de andere kat, en met mijn hand aan het vechten speels.
Dus ik merk verder niks aan haar.

Heeft een van jullie zoiets mee gemaakt???
En is het ook zo gegaan.

Mocht ik toch morgen denken dat ze iets of wat anders is als normaal, gaan ik meteen naar onze dierenarts.
Ik neem geen risico's, maar het lijkt alsof het niet eens is gebeurt.

Ik hoop ook dat ik zoiets nooit meer mee hoef te maken, het zijn echt mijn kindjes!!!
Email me gerust.

Ik wou nog even duidelijk maken, dat ik alleen mijn 3 jarige en de kleine bij mij heb wonen.
De anders 2, moeder en dochter wonen bij mijn ouders, ik woon bijna 2 jaar op mezelf.

Groetjes heidi
Lightning!
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Kitten 9 weken valt van trap !

Bericht door beestenbende »

Welkom op dit forum, zo te lezen loopt dit wel goed af. Hou haar goed in de gaten, mocht je iets vreemds merken dan inderdaad snel naar je dierenarts, maar meestal zijn die kleintjes erg flexibel en kunnen ze veel hebben...sterkte!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
heidinuyten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 jul 2009 17:19
Locatie: Noord-Brabant

Re: Kitten 9 weken valt van trap !

Bericht door heidinuyten »

Hoi,


Bedankt voor je reactie,

Ze ligt momenteel al weer bij mij op schoot te slapen, heeft net wel lekker gegeten en gedronken al.
En ze vind de muis van de pc erg interessant altijd, dus ik schrok net even dat ze opschoot sprong haha.

Die kittens laten zich ook gewoon vallen meestal, ze spannen zich niet, en daardoor komen ze toch goedweg vaak, net als kleine kinderen eigenlijk.

Heb je zelf ook katten, ik krijg geen fotos geplaats helaas.

Grtz
Lightning!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kitten 9 weken valt van trap !

Bericht door Umimeis »

Mijn kleine Sam was toen hij 9 weken door mijn andere kat ook vd trap geduwd omdat ze aan het stoeien waren, maar hij had er niks aan over gehouden.
Mijn andere kat Flea die was toen hij 5 maanden was vh balkon gevallen, ook hij had er niks aan over gehouden.

En natuurlijk schrok je (had ik ook), maar achteraf valt het wel mee hoor.
Jonge katten zijn flexibel en kunnen heel wat hebben, ze zullen de komende tijd wel vaker ergens van afvallen.
(worden ze flink van ;-) )


Maar ik zou het de komende dagen wel in de gaten blijven houden.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Kitten 9 weken valt van trap !

Bericht door sandy »

Even in de gaten houden of ze zich anders gaat gedragen, maar overhet algemeen valt het wel mee hoor ;-)
Buffy, al volwassen is ook een keer naar beneden gekeild, ze zat op de paal van de relig waar wel een kleding hangt en dat glee eraf, en zij mee, ik hoor de gebonk en zag haar beneden.
Schrok ook, maar er was niks aan de hand gelukkig :smile:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Kitten 9 weken valt van trap !

Bericht door Seemy »

Wat er hier voor mij ook al is gezegd; Blijf het nog even goed in de gaten houden, maar volgens mij heeft hij geluk gehad hoor en gaat het goed ;-)

Brenton is ook al een keer van de trap afgestuiterd (en letterlijk gestuiterd) :shock: oh wat was dat schrikken!
Wij hebben de trap in de woonkamer, bovenlangs een brede rand waar meneer nogal eens op ging liggen te relaxen en er toen al een paar keer bijna af is gevallen als hij zich om ging draaien.
Een keer vloog er een dikke vlieg en hij springt zo vanaf die rand op die vlieg af, daarna viel hij in het trappengat en stuiterde hij op 2 treden en voor de 3e keer stuiteren had ik hem al opgevangen. Tjee wat kun je er dan snel bij zijn zeg.
Het leek of alles goed was gegaan, geen rare dingen of wondjes. We hebben de 1e paar dagen daarna wel extra goed op hem gelet of hij niets had.
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kitten 9 weken valt van trap !

Bericht door Cari »

Bij mij is ook een keer een kitten van een week of 6 in het trapgat gedonderd. Plof, en verder niets aan de hand :grin:
Ook mijn gehandicapte kat van bijna 2 is onlangs naar beneden geduveld. Ook niets aan de hand :grin:
Maar hou het in de gaten! ( Ze hadden bij mij overigens geen bloedend neusje.)
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
heidinuyten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 jul 2009 17:19
Locatie: Noord-Brabant

Re: Kitten 9 weken valt van trap !

Bericht door heidinuyten »

Hoi,


Bedankt voor jullie reacties allemaal.

Het gaat gelukkig met masha vanaf dat ze gevallen is allemaal goed!
Is gewoon verder gegaan alsof er niks is gebeurt.
Ze is op het moment lekker met een speelgoed muis aan het ravotten.


Grtz
Lightning!
Plaats reactie