# Ruimte voor een kat

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gesloten
lioontje17
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2009 15:18

# Ruimte voor een kat

Bericht door lioontje17 »

hoi
ben van plan een kitten aan te schaffen maar ik weet niet of ik genoeg ruimte heb.
mijn kamer heeft een opp van 12.18 m2
ik denk dat dit wel voldoende is en ik ben ook van plan speciale planken aan de muur te bevestigen zodat ze ook ruimte in de hoogte hebben.
kun iemand me vertellen of ik het zo een beetje goed aan het aanpakken ben
iemand nog tips voor een beginnende katteneigenaaresse
groetjes
Gebruikersavatar
Gita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jun 2009 20:34
Locatie: Grunn

Re: Ruimte voor een kat

Bericht door Gita »

Lastige vraag...

Ik zou het te klein vinden! Toen ik kleiner woonde was dat ook een belangrijke reden om geen huisdieren (katten dus) te nemen. Ik vind dat ze wel hun kont moeten kunnen keren. Kan je kat ook naar buiten of op een galerij/balkon oid?
Als de kat van huis is ga ik mee! Loesje
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Ruimte voor een kat

Bericht door Cari »

Ik vind 1 kamer, die ook al niet zo groot is, eerlijk gezegd een beetje weinig ruimte. Verder vind ik het ook niet gezond om een kitten alleen, zonder soortgenootjes te plaatsen. Ze missen op die manier een hoop. Hoe gek het misschien ook mag klinken, hoop ik, dat als je toch tot aanschaf wilt overgaan, zult kiezen voor 2 kittens. Ze hebben dan echt niet de dubbele ruimte nodig. Wat je doet met 2 kittens aanschaffen, is hun leven veel leuker en interessanter maken. Ga maar na: stel je voor dat jij als 4-jarig meisje je tijd altijd in 1 kamertje zou moeten doorbrengen. Zou je dan niet dolblij zijn met een vriendinnetje om samen spelltejes te doen ;-) ?

Wel een goed plam van je om in de hoogte te werken, daarmee kan je heel veel ruimte creëren.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Ruimte voor een kat

Bericht door Biny »

Ik ga mee met mijn voorgaande reactie. En als je het doet, dan wel 2 inderdaad. Maar ik denk dat ze bij je ook niet naar buiten kunnen, dan wordt hun werldje wel érrug klein. Ik ga ervanuit dat je op kamers woont ivm studie? Dan ben je ook nog heel vaak weg denk ik.. Katten zijn zelfstandig, maar zo zelfstandig om op een klein kamertje te gaan wonen waarbij je misschien ook nog heel vaak weg bent.. dat betwijfel ik of ze daar gelukkig van worden!
Maar ik weet uiteraard niet of je überhaupt studeert.
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
lioontje17
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2009 15:18

Re: Ruimte voor een kat

Bericht door lioontje17 »

ik heb besloten nog even te wachten met het aanschaffen van een kat
ik kan over ongeveer 2 jaar een echt appartement krijgen en vind dat het dan een betere tijd is voor een kat.
wel vind ik deze site heel goed voor als je vragen hebt en zoals in mijn geval advies en ik zal zeker in de buurt blijven voor tips die ik dan niet nu maar over ongeveer 2 jaar zou kunnen gebruiken
groetjes Lioontje
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Ruimte voor een kat

Bericht door Cari »

Ik denk dat je een heel verstandig besluit hebt genomen :thup:
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Ruimte voor een kat

Bericht door Siris »

Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar je zou ook kunnen kiezen voor een oudere asielkat, die gewend is om alleen te blijven. Vaak in het asiel weten ze ook wat van zijn/haar karakter. Niet alle katten houden van gezelschap, geldt ook voor mensen.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
herman55
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jan 2009 22:17

Re: Ruimte voor een kat

Bericht door herman55 »

HEEL GOED DAT JE WACHT MET HET NEMEN VAN EEN KAT .
Laatst gewijzigd door Admin op 10 jul 2009 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Gebruik niet alleen hoofdletters, dat komt erg SCHEEUWERIG over.
Gesloten