Tweede kitten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Milhouse
Huiskat
Huiskat

Tweede kitten

Bericht door Milhouse »

Ik ben de trotse eigenaar van Milhouse die inmiddels 11 weken is.
Ik heb haar sinds ze 6 weken was (zwerfkatje). Ze maakt het ook echt uitstekend.
Ik heb niet echt een probleem, ik merk alleen als ik ben werken is ze heel de dag alleen. Als ik thuis kom, maakt niet uit wat voor tijd ze ligt altijd voor de deur. Ik denk dat ze dus de hele dag een beetje eenzaam is en 's-avonds dan lijkt het of alle energie eruit moet, ze rent dan heel de kamer rond en hoor ik haar (wat lijkt) op grommen. Nu dacht ik over de aanschaf van een tweede kitten van ongeveer dezelfde leeftijd. Kan dat en waar moet ik op letten. Ik wil er graag een uit het asiel, waarvan ik zeker weet dat ze al wat gewend is aan andere katten, dit weet ik dus niet van Milhouse, ze is wel die "hele" 5 weken met haar broertjes en zusjes geweest.

Alvast bedankt
Boomer
Jaguar
Jaguar

Re: Tweede Kitten

Bericht door Boomer »

Kittens zijn nog erg "kneedbaar" zeg maar. Dus het maakt niet zoveel uit wat je erbij neemt. Ik zou wel voor dezelfde leeftijd kiezen ( ongeveer dan) zodat ze lekker samen kunnen ravotten.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Umimeis
Tijger
Tijger

Bericht door Umimeis »

Ik sluit me aan bij boomer!

Maar wat leuk joh! En die naam Milhouse vind ik echt leuk, is die vd Simpsons????
Het klinkt lekker eigewijs hihi :lol:

Ik heb sindskort (4 weken) ook een kitten van, hij is nu 12 weken oud.
Ik had al een kat van 11,5 maanden... Flea en dat gaat opzich wel goed samen.
Ik zou als ik jou was nog een 2e erbij nemen, eentje van dezelfde leeftijd.
Laatst gewijzigd door Umimeis op 01 jul 2009 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
sandalle
Huiskat
Huiskat

Bericht door sandalle »

Hey, ik zou proberen een tweede kitten erbij te halen.

Ik heb bij onze kitten Storm ook gemerkt dat wanneer wij weg waren, of gaan slapen dat er in huis geen muisje of niets veranderd was. Hij kwam altijd van dezelfde plaats en had gelijk niet door dat hij ook zonder ons kan spelen. En 's avonds, wanneer we thuis waren was het idem gelijk bij jou. Dan kwam hij gelijk zot (hijgen enzovoort)
Sinds gisteren kwam onze tweede kitten erbij. Hoe het in het begin verliep kan je lezen op deze site. Wanneer ik vandaag thuis kwam lagen de muisjes ergens anders EN ze kwamen samen vanonder de tv kast (slaapplaats). Het kan dan nog zijn dat hij lag te slapen, maar deze keer had hij gezelschap erbij.

Hoe je het moet aanpakken van asielkatje of niet/ samen kunnen of niet, daar laat ik de anderen op reageren, heb daar te weinig ervaring voor.
Succes bij de beslissing!

Sandra
Milhouse
Huiskat
Huiskat

Bericht door Milhouse »

Milhouse is inderdaad van de Simpsons :)
Het belangrijkste is dat ze goed overweg kunnen met elkaar en dat ze overdag elkaar kunnen vermaken.
In de avond en 's nachts is het vooral spelen. Ook bij mij komt ze steeds van de zelfde plek af.
Ik ga je stukje meteen even lezen

Nu dadelijk nog een goede naam voor de tweede d(^_^)b
Umimeis
Tijger
Tijger

Bericht door Umimeis »

Ehhhhh Bart???? of Lisa of Marge, Homer hihi
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

ktje
Poema
Poema

Bericht door ktje »

Tja lastig zeggen bij een kitten wat zijn/haar karakter is. Maar over het algemeen als je een kitten van 10 a 12 weken er bij neemt zal die wel willen spelen met Milhouse!

Leuk dat je er een 2de bij neemt voor een kitten is het meestal wel het beste!

En tja namen is altijd moeilijk! Je kan ook eerst een katje uitzoeken en beetje kijken al wat zijn/haar karakter is en daarbij een naam verzinnen!
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Milhouse
Huiskat
Huiskat

Re: Tweede kitten

Bericht door Milhouse »

Ik heb wat gebeld. Ik ga morgen kijken :). Het word sowieso al een rooie poes. 10 weken, even oud als milhouse, alle entingen, ontwormd en de sterilisatie krijg ik er ook nog bij voor een zacht prijsje. Morgen ook mooi vrij genomen, dus kan ze mooi in de gaten houden :)
Wat zijn dingen waar ik zeker op moeten letten?
Milhouse
Huiskat
Huiskat

Bericht door Milhouse »

Hierbij de een foto van ons nieuwe hummeltje.
Milhouse kwam ook even kijken, het is echt een poepie. Ik kon haar al aaien en alles.
Ze was wat rustig, maar toen ik met milhouse en een propje ging spelen, vond ze het toch wel interessant.
I'll keep you posted :)

Afbeelding
Umimeis
Tijger
Tijger

Bericht door Umimeis »

Ahhh.. wat een moppie

:lol: hoe hij zijn pootje dat schaaltje met water vasthoud terwijl hij aan het eten is....
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Plaats reactie