Ik zat net te lezen bij de topics van nieuwe mensen, waar bij iemand de link naar de cattery verwijderd werd. Toen keek ik dus even waarom dat gedaan was. Heel logisch, en ben het ook helemaal eens met de mening van dit forum.
Naar aanleiding daarvan ben ik wel benieuwd naar de mening van anderen.
Wij hebben zelf een htk-poesje en een raskat. Ik merk dat mensen uit de omgeving de raskat raar vinden. Ze snappen niet dat we er zoveel geld voor hebben betaald, zoveel moeite voor hebben gedaan, terwijl een 'gewone' kat toch net zo lief is.
Als ik daarover nadenk voel ik me soms net een crimineel! Zoveel katten in het asiel en wij kiezen zo'n duur beestje bij een fokker uit! We hebben dit gedaan, omdat we beiden gewoon ontzettend verliefd waren (en nog steeds zijn) op het ras en het karakter van deze katten! En in het asiel vind je toch geen abessijn (heb ik wel naar gezocht trouwens)
Maar soms voelt het gewoon slecht, geen kat uit het asiel, terwijl ik daar wel graag wil gaan werken in de toekomst en ik het verschrikkelijk vind dat al die katjes daar zitten zonder thuis. Klinkt een beetje dubbel natuurlijk..
Wat vinden jullie van raskatten, fokkers enz?
Vind je het slecht, zou je er zelf wel/niet voor kiezen, en waarom?
Ben erg benieuwd!
Ik krijg nu toch ineens drang om een kat erbij te willen, eentje uit het asiel...