Ontstoken voetkussentje

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
marjahoornik
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:49

Ontstoken voetkussentje

Bericht door marjahoornik »

Mijn Maine Coon kater van bijna 7 maanden kreeg een week of 5 geleden een ontsteking aan het voetkussentje van zijn rechterachterpoot. Na een behandeling met antibiotica is dit hersteld. Helaas was een week later het voetkussentje van zijn rechtervoorpoot ook ontstoken, weer een behandeling met antibiotica, maar het herstel verloopt trager dan de vorige keer. Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, hoe is dit behandeld?
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Ontstoken voetkussentje

Bericht door Kattenbella »

Wat zegt je dierenarts hiervan en hoe komt je katje aan deze ontstekingen? Is hij ergens ingetrapt of is dit spontaan ontstaan? Ik zou dan wel verder onderzoek vragen waar dit van komt.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
marjahoornik
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:49

Re: Ontstoken voetkussentje

Bericht door marjahoornik »

we dachten eerst ook dat hij ergens in getrapt was, alleen nu het ook gebeurt bij de andere poot is het wel erg toevallig. de dierenarts heeft nu ook een ontstekingsremmer voorgeschreven en als het over een week niet veel beter is gaat hij nader onderzoek doen (iets op kweek zetten). Verder merk ik niets aan de kat, hij eet goed, groeit enorm en is actief en speels. Ik heb op Internet gezocht maar kan nog niets vinden wat er op lijkt, vandaar dat ik het nu via het forum probeer.
shiva
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 feb 2009 20:04

Re: Ontstoken voetkussentje

Bericht door shiva »

Ik heb weleens gehoord dat t aan de kattengrit kan leggen, weet niet welke je gebruikt?
De steentjes van kattegrit kunnen tussen de voetzooltjes blijven zitten en zo kunnen er wondjes ontstaan, voornamelijk bij kittens.
Mij werd toen houtkorrels aangeraden
Groetjes
Plaats reactie