Blauwe ruskitten erg weinig eten en niet drinken

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Sabba-33
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jun 2009 22:21

Blauwe ruskitten erg weinig eten en niet drinken

Bericht door Sabba-33 »

Hallo allemaal,

Ik heb zaterdag mijn blauwe rus kitten (Luna) opgehaald en mee naar huis genomen.

Thuis aangekomen dook zij direct onder de kast wat ik wel kan begrijpen. Aan het einde van de avond kwam zij onder de kast vandaan en ging zij weer in haar reismandje zitten. Op zondag had ik gekeken of zij inmiddels al wat gegeten of gedronken had maar dit was volgens mij niet het geval. Ik heb hierop haar drink- en voerbakje vlak voor haar reismandje gezet zodat zij dit wat sneller zou kunnen vinden maar zonder resultaat. Ik had nog wat brokjes in haar holletje op de krabpaal gelegd en deze waren vanochtend opgegeten dus dat is mooi.

Ik heb het idee dat Luna nog niet zelfstandig door het huis durft te lopen als ik in de buurt ben. 's avonds hoor ik haar door het huis rennen dus zij is wel aan het verkennen, maar zij is nog niet op de kattenbak geweest en ik heb ook nog nergens een plasje of poepje gevonden.

Maak ik mijzelf te veel zorgen dat zij te weinig drinkt en eet of is dit normaal voor kittens in een nieuwe omgeving in combinatie met deze vieze hitte in NL op dit moment?

Groetjes,

Sebastiaan
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Blauwe ruskitten erg weinig eten en niet? drinken

Bericht door Katrin »

Misschien hetzelfde voer geven als bij de fokker?
Dat maakt de overgang misschien wat makkelijker.
Maar het is al een goed teken dat ze wat brokjes opheeft.
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Blauwe ruskitten erg weinig eten en niet drinken

Bericht door Siris »

Ik heb begrepen dat de 1e paar dagen voor kan komen dat ze niet eten, maar goed in de gaten houden, want katten kunnen niet zo lang zonder eten. Misschien om haar aan jou te laten wennen, kan je net doen alsof je slaapt op de bank ofzo (als ze niet in de slaapkamer mag). Katten vinden mensen die slapen niet zo heel eng, zodat zij ongestoord aan je kan snuffelen, moet je dan ook niet bewegen e.d. Moet ze alleen aan jou wennen of heb je nog meer huisdieren?
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Sabba-33
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jun 2009 22:21

Re: Blauwe ruskitten erg weinig eten en niet drinken

Bericht door Sabba-33 »

Gelukkig Luna eet en drinkt zoals normaal en zij gaat zelfs naar de kattenbak.

Ze doet alles prima en komt nu ook de hele tijd bij mij om geaaid te worden waarbij ze lekker gaat knorren :grin:

Het valt me op dat ze nu wel erg veel aan het miauwen is. Zou dit kunnen komen omdat zij alleen is en opgegroeid is met drie andere jonkies en deze nu mist?

Groetjes,

Sebas
Plaats reactie