Kater altijd sterker en groter dan poes?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Kater altijd sterker en groter dan poes?

Bericht door loek »

Hallo,

Ik heb twee kittens, allebei bijna 12 weken, en bijna 2 weken bij mij. (zelfde nest) Het is een mannetje en vrouwtje. Sinds ze bij mij zijn gaat me steeds meer opvallen dat Diesel (de kater) sneller groeit en ook 'steviger' is. Niet perse dikker (dat ook wel) maar echt steviger en groter dus. Als je Muis (vrouwtje) oppakt dan is ze vrij slap. Je hebt het idee dat je haar alle kanten op kunt buigen (wat ik niet doe haha). Bij Diesel is dat niet zo. Beetje moeilijk uitleggen....

Ik dacht in eerste instantie dat komt gewoon door verschil verschil man en vrouw. Maar is dat eigenlijk wel zo?
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: kater altijd sterker en groter dan poes?

Bericht door Uumie »

Het ligt heel erg aan de bouw van het dier denk ik. Wij hebben hier in ons appartement bijvoorbeeld een klein uitgevallen kater van 6, die qua bouw sprekend op een poesje lijkt.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Kater altijd sterker en groter dan poes?

Bericht door Siris »

Simba is voor een kater ook klein uitgevallen, maar qua kilo's maakt hij een hoop goed :lol:
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Tr1bal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 24 okt 2008 13:21
Locatie: Eindhoven

Re: Kater altijd sterker en groter dan poes?

Bericht door Tr1bal »

Onze 2 katers zijn ook bijna even groot als de poezen van mijn ouders, alleen wegen die 3 kilo en de mijne 5.. :)
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Kater altijd sterker en groter dan poes?

Bericht door sandy »

Katers zijn over het algemeen in elk geval wel altijd de dominante in huis, dat is Redney hier ook.
Bij mn zus regeert Pepper, alleen voor Luus met dr soms dodelijke blik in dr prachtige groene ogen heeft hij ontzag :lol:
Ze zijn ook allebei zwaarder als de poezen, maar neem je nou de kater van de buren, dat is maar een armzalig mager scharminkel.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Kater altijd sterker en groter dan poes?

Bericht door Uumie »

Siris schreef:Simba is voor een kater ook klein uitgevallen, maar qua kilo's maakt hij een hoop goed :lol:
Hahaha ja dat kan ik van Morisson ook zeggen! Omdat hij zo klein is dacht ik dat hij lichter was dan de wat grotere George, maar hij weegt 4,5 kilo en George 3,9 :shock: De kleine dikzak!

Sandy, is dat echt zo dat katers meestal dominant zijn? Ik had het juist andersom verwacht, omdat poezen vaak wat meer 'krengerig' zijn zeg maar? Of zeg ik nou weer wat doms? :lol:
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Kater altijd sterker en groter dan poes?

Bericht door Katrin »

Hier klopt het wel, Co en Tommie zijn een stuk groter dan Mien.
Wat dominantie betreft is Co wel de baas, ws omdat hij de oudste is.
Mien probeert wel altijd met heel haar lijf langs de heren te wrijfen, dat word niet altijd gewaardeerd.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Kater altijd sterker en groter dan poes?

Bericht door sandy »

Nee hoor Uumie :lol: Ik merk hier dat de poezen feller zijn als Red, hij is eigenlijk de meest relaxte en toch de baas.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kater altijd sterker en groter dan poes?

Bericht door Nyncke »

Salsa en Mambo zijn broer en zus maar al heel snel merkte je verschil ( 3-4 mnd)

Mambo is compacter en steviger en Salsa was inderdaad ook slap en heel licht. Nu zijn ze bijna een jaar en dat verschil wordt steeds duidelijker.
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Kater altijd sterker en groter dan poes?

Bericht door Uumie »

Ah oké! Ja, het gaat natuurlijk ook om kracht en zo. Vroeg het me gewoon af, thuis bij mijn ouders hebben we altijd alleen poezen gehad, en hier alleen katers dus ik zou het verschil in dominantie niet weten. ;)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Deetjuh
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mar 2009 14:00

Re: Kater altijd sterker en groter dan poes?

Bericht door Deetjuh »

Maakt niets uit, kater is alleen wat steviger gebouwd (gespierder) maar kunnen ook vaak op poezens lijken totdat je onder de staart kijkt! Wel kun je het verschil goed in gedrag merken. Poezen zijn over het algemeen wat rustiger dan katers.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kater altijd sterker en groter dan poes?

Bericht door Nyncke »

Haha wat een verschil, hier zijn mijn katers ALLEMAAL heel erg rustig, ze slapen het liefst de hele dag.
De poezen zijn veel drukker en de hele dag in de weer.
Wel vind ik poezen vaak veel liever.

Tot dusver in mijn leven 5 katers en 9 poezen.
Gebruikersavatar
Hilde_72
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 mei 2009 19:22
Locatie: Emmeloord

Re: Kater altijd sterker en groter dan poes?

Bericht door Hilde_72 »

Hier is de kater zeker sterker en groter dan de poes.
Otto is een grote :icon_shifty: sullige kater van 6 kilo. En Tessa is een lief meisje van 3,5 kilo. Ik merk dan ook duidelijk verschil als ik ze optil.
Als Tessa op Otto's (vindt hij) plekje ligt te slapen, gaat hij eerst een poosje naar haar zitten staren, maar daar reageert mevrouw uiteraard niet op. Daan gaat hij gewoon met zijn hele gewicht bovenop haar zitten, net zo lang todat Tessa het maar opgeeft en een ander plekje zoekt. Otto krijgt altijd zijn zin... Hoezo dominant :lol: (Tessa heeft volgens mij nog geen trauma's opgelopen hierdoor, ze blijft Otto lief vinden).
Groetjes, Hilde
Otto (2,5) en Tessa (3)


A home without a cat, is just a house.
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Kater altijd sterker en groter dan poes?

Bericht door Siris »

Bij mij is het juist andersom. Simba (kater) deed dat ook Iris en nu ook met Phoebe maar die trekken niets van hem aan, zielig eigenlijk hé ;-) Maar toen zijn broertje nog leefde was dat ook al zo. Binky was echt de baas, volgens mij heeft dit niet met kater of poesje te maken. En ligt dit gewoon in het karakter. Ik ben erachter gekomen dat het echt niet uitmaakt poesje of kater. Ook de grote niet, maar over het algemeen wel denk ik dat katers groter zijn of ze sterker zijn dat betwijfel ik :lol: Bij de katten van mijn ouders (hadden 2 poezen en 3 katers, helaas is Els vorig jaar overleden) was Els toch echt de baas, Daan probeerde het wel, maar moest elke keer het onderspit delven. Daan was ietsjes groter, maar daar trok Els zich niets van aan. Groter is niet automatisch sterker toch? :grin:

Ben zelf ook maar 1,58 en een halve cm :icon_shifty:

(Poezen 10 en katers 7 in mijn leven)
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Kater altijd sterker en groter dan poes?

Bericht door loek »

Hoi allemaal
Wat leuk zoveel reacties. En ook veel verschillen dus.
Ik denk dat Diesel (Kater) de baas is maar Muis de stiekeme baas ;-) Ze laat hem gewoon denken dat hij de baas is maar als het er echt op aan komt....
Zo kan Diesel heel irritant steeds van etensbakje wisselen, en Muis sjokt dat steeds maar weer naar het andere bakje als die waar zij uit zat te eten ingepikt wordt. Maar als het op spelen aankomt, dan is Diesel vaker en meer van het spelen. Maar als ze echt niet wil dan wil ze niet, kan hem dan zo mooi negeren, en dan houd hij meestal ook wel op. Echt zo'n vrouw vind ik het dan ;-) (en echt zo'n man ;-))

Over het slapper zijn, wat me ook opvalt is dat Muis soms niet stevig op haar pootjes staat. Als ze bijv. ergens vanaf springt dan swiept ze soms op haar zij bijv. Dat gebeurd bij Diesel nooit, die staat altijd stevig en breed op vier poten. Da's toch niet iets om me zorgen om te maken toch? Soms twijfel ik daarover, het ziet er zo raar uit.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Plaats reactie