Kittens met 6 dagen al oogjes open?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Deetjuh
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mar 2009 14:00

Kittens met 6 dagen al oogjes open?

Bericht door Deetjuh »

Hoi,

Wederom weer een vraag, op internet staat dat kittentjes tussen de 7 en 14 dagen hun oogjes open gáán doen, maar ze zijn al open :shock: het zijn ook 4 hele grote kittens, kan het zijn dat ze iets langer bij mams in de buik zijn gebleven en dat daardoor ze zo groot zijn en de oogjes al open hebben? Ze hebben trouwens niet allemaal de oogjes open, maar de jongste en de ena jongste zoiezo, en bij de ena oudste beginnen ze open te gaan en de oudste zijn ze nog potdicht, terwijl hij toch als eerste geboren is op 21-06-2009..

Ook zijn ze nogal sterk.. ze kruipen en doen, heb al paar keer (met 3 dagen al :!: ) de kittens terug moeten leggen omdat ze ervandoor gingen.

Dee
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Kittens met 6 dagen al oogjes open?

Bericht door Biny »

'op internet staat'.. Maar wat er op internet staat hoeft niet in de praktijk precies ook zo te gebeuren.. Je kittens zijn gewoon wat sneller ontwikkelt, niks mis mee toch?
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Kittens met 6 dagen al oogjes open?

Bericht door Katrin »

Bij mij gingen de eerste oogjes na 5 dagen al open, ik dacht ook het is niet normaal maar aan de andere kant wat kan je er aan doen, helemaal niks, ze zijn nou 6 weken en zo te zien hebben ze daar geen nadelige gevolgen van ondervonden.
Ik had de kittens in een doos daardoor konden ze niet ver weg kruipen, maar de moederpoes zorgt er ook wel voor dat ze niet te ver weg gaan.
Deetjuh
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mar 2009 14:00

Re: Kittens met 6 dagen al oogjes open?

Bericht door Deetjuh »

Oh nee, bedoel niet dat dat misschien fout is. Maar vond het nogal speciaal. met 5 dagen al oogjes open? Dat is dan wel snel gegaan. Bedankt voor jullie reacties.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kittens met 6 dagen al oogjes open?

Bericht door Nyncke »

Heel wisselend met hoe snel de oogjes opengaan, met mijn nestje nu was het echt laat...maar heb de dagen niet geteld....
Plaats reactie