Kat mee naar bed, wel of niet?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Camoth »

ktje schreef:Vroeger mocht Lionell nog mee naar bed:

Afbeelding
Wat een meesterlijke foto is dit toch :eclap:
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Shaz »

Onze katten mochten als kitten wel mee naar bed. Vooral Quinto had het in het begin 's nachts erg koud en hij kroop dan lekker tegen ons aan. Toen ze ouder werden zijn we daarmee gestopt en kwamen ze nog af en toe eens bij ons op bed liggen. Maar nu met de kinderen wil ik het niet meer hebben. Vind die haren voor mezelf niet zo erg, maar ik vind het wel naar als de handen van de kinderen helemaal onder de haren zitten als ze bij ons op bed hebben gezeten. Dus knuffelen met de katten doen we lekker boven op zolder als we achter de computer zitten of beneden op de bank maar niet in bed.
groetjes Sharon
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Nyncke »

De katten mogen niet op de slaapkamer en de honden wel.

Rede, de honden slapen en de katten hebben de nare gewoonte om tegen de schemer te gaan klieren.
Nu komt Salsa ook op de slaapkamer omdat ik ze met de kittens niet bij de rest van de katten kan....maar zegen de dag als de kittens wegzijn en ze weer naar beneden kan.
Gebruikersavatar
Milhouse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 jun 2009 11:56
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Milhouse »

Die kleine van mij slaapt tussen ons in. Ook op het moment is het bed de enige plek waar ze rustig wordt, gaat spinnen en echt komt kroelen met ons.
Gebruikersavatar
Mandy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 aug 2009 15:56
Locatie: In het zuiden van Limburg

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Mandy »

Mietsie en Max mogen ook gewoon bij ons op het bed slapen! ;-)
Maar soms ligt er maar 1tje op ons bed omdat Max ( de kleinste ) heel erg speels nog is en Mietsie niet mer rust laat, haha.
Want hij is nog een kitten van net 4 maanden dus die kun je echt niet vertellen van hey laat Mietsie eens met rust.

Dus gaat Mietsie meestal op de kast in de gang liggen in haar mandje ( waar Max nog niet op komt ) liggen.
Maar voorheen toen we Max nog niet hadden lag Mietsie altijd tussen ons in en hadden we een dekbedovertrek in het midden liggen voor haar.
Daar ging ze altijd op liggen en begon ze te knorren en te kneden en te sabbelen aan de deken :lol:
Maar ja is wel inderdaad zo dat het bedden goed iets vaker gedaan moet worden, maar ja is maarv een kleine moeite toch ???
:edance:
Love cats
daantje_xxx
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 jul 2009 21:50
Locatie: N-H

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door daantje_xxx »

jaaa. kat mee naar bed :D

Tegen de haren hebben we overdag een sprei op bed liggen. Want ze vinden het de lekkerste plek van het hele huis om te liggen. Net als wij.
En 1x p/w beddegoed wassen. En als er dan nieuwe op moet (standaard elke zondagavond) dan komt Saartje al aanrennen en springt op bed om ons te helpen met het beddegoed. Ze wil dan altijd het laken pakken :lol:

Ze hebben ook een eigen dekbed. Die ligt op de bank naast ons.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door daantje »

Hier mogen de katten ook gewoon met ons mee naar bed. Baja slaapt al jaren naast me en dit is ook echt haar moment van de dag. Lekker kroelen, tutten en dan gaan we pitten :smile: .
Barrel ligt vaak aan het voeteneinde aan mijn kant en de laatste tijd steeds meer met Blissy naast haar :verliefd: . Die ruimte wil en kan ik wel missen :-P

En ja, het geeft haren... Ik kan er eerlijk gezegd helemaal niet mee zitten. Ben sowieso niet vies van mijn dieren en de haren zijn er in de droger ook zo weer af. Ik slaap niet eens meer echt lekker wanneer ze er niet zijn :icon_shifty:
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Erik en Wendy
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 aug 2009 19:56
Locatie: IJmuiden

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Erik en Wendy »

De katten gaan bij ons niet mee naar bed. Niet omdat ik die haren nou zo erg vind...
Ik kan gewoon niemand op m'n stekkie verdragen. Zelfs mijn vriend :lol: Knuffelen prima, maar als we gaan slapen ieder op z'n eigen helft
(en die is al vrij groot, want ik heb zo'n heerlijk King-size bed) ik draai heel veel in m'n slaap en als ik dan een obstakel tegenkom
ben ik meteen weer wakker, met een niet al te vrolijk humeur :roll: Bovendien ben ik nogal geneigd in m'n slaap m'n ellebogen te gebruiken...
Mijn vriend kan gelukkig wel tegen een stootje, maar om nou de poezen een hoek te geven :icon_shifty:

Zondags 's ochtends als we lekker rustig aan doen mogen ze er overigens wel gezellig bij. Mitsie vind het heerlijk om onder de dekens te kruipen. Saartje, van 13 weken is pas 3 daagjes bij ons, dus daar weet ik het nog niet van. Waarschijnlijk zal die eerst de ruimte onder het bed verkennen ;)
Gebruikersavatar
-moniek-
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 sep 2009 20:45
Locatie: asperen

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door -moniek- »

mijn katten liggen ook nij ons op bed.. ik moet wel vaker het beddengoed verschonen, maar vind dit niet erg, ik vind het gezellig haha..
Als ze het echt koud hebben kruipen ze zelfs onder de dekens en komen tegen mij aan liggen, het is soms wel wat krep, want ze liggen het liefste bij mij, en dat is soms wel lastig..
Kitty (poes) gaat ook wel eens achter mijn kussen liggen, vlak bij me hoofd.. en nikey aan het voeteneind, daar ligt ook een sprei, ze weten dat ze daar op mogen liggen..
daantje schreef:En ja, het geeft haren... Ik kan er eerlijk gezegd helemaal niet mee zitten. Ben sowieso niet vies van mijn dieren en de haren zijn er in de droger ook zo weer af. Ik slaap niet eens meer echt lekker wanneer ze er niet zijn :icon_shifty:
ben het helemaal met je eens hahahaha ik kan ook niet lekker slapen als ze er niet zijn, soms stuur ik me vriend uit bed, om ze te halen hahahahaha
Een MIAUW is een bericht van het hart.
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Roos en Minousch »

Hier mogen ze overal komen, dus ook op bed.
Chico en Vlinder liggen samen op het voeteneinde(tweepersoonsbed), en Minousch ligt meestal naast mij, maar wel op een afstandje, en Lisa is niety zo een bedligger, maar af en toe ploft ze ergens neer zodat ik mij niet meer kan bewegen LOL
maar ze worden pas wakker als ik ook wakker word, en dat is wel lekker.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Sannie_xx »

Hier liggen ze ook lekker op bed. Zooey eigenlijk altijd, Mouse zoekt af en toe een koeler plekje op. Maar die komt me sowieso 's nachts eventjes plat knuffelen. En dan in mijn nek rollen enzo, superschattig (wel ben ik dan altijd zoooo moe.....hahaha). En laatst werd ik 's ochtends wakker met een ontzettend slapende hand (prikprikprik), lag Mouse op mijn uitgestrekte arm te slapen :lol:

En ze bijten nooit in mijn tenen :edance: Hopelijk blijft dat zo ;) (wel eens in de tenen van mijn vriend gebeten hahahaha - 'hee, das mijn plek waar jij ligt!' :lol: )
Gebruikersavatar
-moniek-
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 sep 2009 20:45
Locatie: asperen

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door -moniek- »

dat doen die van ons ook, ze vallen soms onze voeten aan, hahaha maar dat is mijn vriend zijn eigen schuld, hij vond dat grappig in het begin, maar hij lag een keer te slapen s'nachts en toen viel nikey ook z'n voeten aan, hij schrok zich kapot.. eigen schuld :pdtjok: :pdtjok:
Een MIAUW is een bericht van het hart.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door lievelijn »

Vlinder snapt door mij het concept wekker heel goed ;-) Snachts slaapt ze meestal in de eigen mandje aan het voeteneind (maar een 1 persoonsbed is ook niet zo groot natuurlijk) maar als de wekker gaat en ik de snooze induw komt ze liggen kroelen en bij de volgende alarmbellen sessie springt ze uit bed en vraagt om brokjes ;-)

Maar zou echt niet meer zonder haar wakkerkroelmomentje kunnen hoor.. Vindt het zelf alleen maar erg fijn als ze ook savonds al naast me komt slapen (dan zorg ik dat ze der eigen stukje dekentje heeft en de ruimte :oops: )
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
-moniek-
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 sep 2009 20:45
Locatie: asperen

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door -moniek- »

ik merk nu ook dat het kouder weer wordt, nikey en kitty komen dan eerst een half uurjte tussen ons in opwarmen als we gaan slapen en als ze warm zijn vertrekken ze naar het voeteneind hahaha :lol:
Een MIAUW is een bericht van het hart.
Gebruikersavatar
Mireille
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jan 2009 14:28

Re: Kat mee naar bed, wel of niet?

Bericht door Mireille »

Wij proberen de katten zo weinig mogelijk mee naar bed te nemen aangezien we anders echt slaap te kort komen door het geweldig leuke spelen van de kleinste 's nachts en 's morgens (té) vroeg. Maar soms is het gewoon te moeilijk om ze beneden te laten en mogen ze wel mee. Heerlijk lekker kroelen met z'n vieren.
Mara, de oudste die ligt meestal op voeteneinde en Tommie die ligt het liefst (na eerst heel veel rondjes op bed te hebben gerend) dicht bij ons of onder de dekens tegen buik of voeten aan.
Plaats reactie