We zitten hier een beetje in zak in as, twee weken geleden haalden we een kitten in huis, toen 6 weken.
Alles ging heel goed en een week geleden kreeg hij zijn eerste inentingen, heel het weekend was hij levendig,
zelfs maandag nog voor de eerste keer uitgebroken.
Wel had hij al een paar ongelukjes gehad dat hij ineens nat lag zonder dat hij ook maar aanstalten had gemaakt
zijn behoeften te doen en hij had het zelfs totaal niet door. Voor de rest was hij al perfect zindelijk. Ook was hij bijna
constant aan het miauwen als we in de buurt waren en wou hij altijd bij iemand zitten, liefst zo warm mogelijk.
Nu gisteren kwam ik rond 19u thuis en hij zat op de schoot bij mijn vriend en hij reageerde bijna niet, nu ik dacht
dat hij een beetje kwaad was omdat ik zolang weg was gebleven (kattig zijn dus), ik wou met hem spelen en hij
draaide zijn rug naar het speelgoed. Hij rook ook een beetje raar.
We hebben hem dan maar gelaten en uiteindelijk is hij in zijn doosje gekropen.
We begonnen ons wel wat zorgen te maken, dus belden we naar de dierenarts, het was nogal warm geweest dus eerste
idee was wat last van de warmte, maar hij zou zeker moeten eten. Dus we haalden hem uit zijn doosje, maar hij zakte door
zijn poten. In paniek dan maar naar de dierenarts gegaan, maar het was al te laat, zijn temperatuur was amper 34° en hij
was al in shock aan het gaan, de spuitjes die hij nog heeft gekregen hebben niet meer kunnen baten. Amper 2 uur na de eerste symtomen had hij de strijd al verloren. De dierenarts zij dat het rook naar kattenziekte, maar de symptomen die hij had wijzen eerder op een afgeboren afwijken.
Ik zou graag willen weten of jullie al zoiets meegemaakt hebben, aangezien ik een beetje zekerheid wil hebben of hij effectief
iets had opgelopen dat besmettelijk is naar andere katten of dat hij gewoon pech heeft gehad...
Kitten overleden
Re: Kitten overleden
Jeetje wat naar voor je Wednesday.
Tja, ik weet wel dat 6 weken echt te jong is om bij de moeder weggehaalt te worden. Wellicht was de kitten daardoor ook veel vatbaarder voor ziekten. Ik heb er zelf geen ervaring mee, wellicht weet iemand anders op het forum meer.
Heel veel sterkte gewenst.
Tja, ik weet wel dat 6 weken echt te jong is om bij de moeder weggehaalt te worden. Wellicht was de kitten daardoor ook veel vatbaarder voor ziekten. Ik heb er zelf geen ervaring mee, wellicht weet iemand anders op het forum meer.
Heel veel sterkte gewenst.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.
Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
because a cat's the only cat
who knows where it's at.
Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
- Kattenbella
- Tijger
Re: Kitten overleden
Vreselijk, in de eerste plaats heel veel sterkte!
Zes weken is inderdaad erg jong. Het kan zijn dat hij zijn enting te vroeg heeft gehad en hier een reactie op heeft gekregen wat hem fataal werd.
Ik zou in ieder geval je vraag nogmaals in alle rust neerleggen bij je dierenarts. Het is menselijk dat alles niet ineens doordringt en dat je vragen hebt. Schrijf op wat je wil weten en bel of maak een afspraak.
Nogmaal, sterkte met jullie verlies!
Zes weken is inderdaad erg jong. Het kan zijn dat hij zijn enting te vroeg heeft gehad en hier een reactie op heeft gekregen wat hem fataal werd.
Ik zou in ieder geval je vraag nogmaals in alle rust neerleggen bij je dierenarts. Het is menselijk dat alles niet ineens doordringt en dat je vragen hebt. Schrijf op wat je wil weten en bel of maak een afspraak.
Nogmaal, sterkte met jullie verlies!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"