Morisson doet raar tegen George

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Morisson doet raar tegen George

Bericht door Uumie »

Hoi allemaal!

Morisson is nu een dikke maand bij ons, en George drie maanden. In het begin moesten ze niet veel van elkaar weten, maar na 2 weken lagen ze samen te slapen, wassen ze elkaar en spelen ze samen.
Maar de laatste tijd maak ik me wat zorgen. Als Morisson in zijn hyperactieve bui is, lijkt het alsof hij George aanvalt! :shock: Hij rent achter hem aan, springt bovenop hem en bijt hem (zachtjes) in de nek. Het raarste is dat Morisson heel hard krijst als hij dit doet, maar niet kwaad lijkt.
Nu is Morisson sowieso HEEL vocaal, hij praat bij zo ongeveer alles wat hij doet. Het geluid dat hij maakt als hij George bespringt is hetzelfde als wanneer hij met catnip-speelgoed speelt. Maar dit vind ik er wel een beetje eng uitzien. Meestal klap ik dan in mijn handen, want ik vind het sneu voor George.

Is dit inderdaad vechten? George doet niet echt iets terug, kijkt mij alleen aan van 'HELP' :lol: Moet ik me zorgen maken? En wat moet ik doen?
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
pennylain
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jun 2009 11:25
Locatie: Groningen

Re: Morisson doet raar tegen George

Bericht door pennylain »

Dit herken ik van mijn eigen katten. Ik heb een kat van 13 mnd en een kitten van 11 wk.. en de oudere poes doet ook zo! Bespringen en bijten inderdaad, haar staart gaat dan flink heen en weer en ze kijkt heel boos.. Ik doe er niks meer tegen.. ook al 'gilt' het kleintje wel eens.. volgens mij laat mijn oudere poes dan weten dat zij de baas is..
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Morisson doet raar tegen George

Bericht door Uumie »

Tsja, het rare is in dit geval dat de aanvaller gilt en het slachtoffer (om het maar even dramatisch te maken :P) niet. En de aanvaller kijkt ook helemaal niet boos ofzo. Maar het zou toch kunnen dat Morisson (6, 1 maand hier) wil laten zien dat hij de baas is over George (8, 3 maanden hier). Alleen trekt George zich niet veel van hem aan.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
pennylain
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jun 2009 11:25
Locatie: Groningen

Re: Morisson doet raar tegen George

Bericht door pennylain »

haha.. ja.. katten zijn grappige dieren he, maar inderdaad ik denk dat de 'aanvaller' gewoon wil laten zien: :pdtmad3: ik ben hier de baas..! Het goede is dan inderdaad dat het 'slachtoffer' hier niet op in gaat.. ;).. dat is juist wel fijn!

Bij ons gaat het kleintje er juist nog tegenin! 11 wken oud en 3 kilo verschil.. :edoh:

(ik kan mijn katten ook wel aldoor bestuderen, haha.. echt leuk om te zien..)
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Morisson doet raar tegen George

Bericht door Uumie »

Ja, televisie is er niks bij. :lol: Wat een entertainment!
Tsja, ik denk ook dat Morisson dominant wil zijn. Hij is bij zijn vorige baasjes ERG verwend. Hij had daar wel een kattenmaat, maar hij was daar ook de baas en echt het lievelingetje. Dus ik denk dat hij dat hier door wil zetten. Gaat hem toch niet 100% lukken hoor, George betekent minstens evenveel voor me. ;)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
pennylain
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jun 2009 11:25
Locatie: Groningen

Re: Morisson doet raar tegen George

Bericht door pennylain »

haha och, dat herken ik ook wel ja.. Amy (de oudste) is heeel erg verwend door ons! Ze drinkt het liefst alleen water uit de kraan :eshhh: en als Macho (die kleine) bij me op schoot licht, komt zij er bijliggen en gooit haar kop omhoog, vanne: 'hey, ik moet geaaid worden niet hij'!
Haha.. ik kijk ook veel minder tv nu je het zegt :edance:
Jeff
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mei 2009 13:47

Re: Morisson doet raar tegen George

Bericht door Jeff »

Typisch geval van oorlogskreten :grin:

Joh je moet die vage monsters bij mij maar eens zien. Die doen aan matrix stijl vechten. Aanloopje nemen, rennen, springen en een volle frontale botsing met pootgemep erdoorheen.

Beste entertainment ever :lol:
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Morisson doet raar tegen George

Bericht door Umimeis »

Dit doet Sam ook bij Flea....hij springt tegen hem op en wil graag stoeien.
Maar Flea die doet niks terug en loopt er soms bij weg.
Als Flea het dan zat is, gooit hij Sam op zijn rug en gaat hem heel hard bijten in zijn nekje, soms zo hard dat sam ervan gaat piepen (gelukkig bijt hij Sam niet tot bloedens toe).
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Morisson doet raar tegen George

Bericht door Uumie »

Hm, even een update.

Het probleem ligt toch wat anders dan ik dacht. Het heeft er namelijk alle schijn van dat Morisson George probeert te dekken. :oops: Hij pakt George bij het nekvel, krijst wat en gaat er wijdbeens overheen staan. Is dit inderdaad dekgedrag? En heeft Morisson dan niet door dat George ook een mannetje is? Of is hij homo, zou echt weer wat voor mij zijn :lol:
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Morisson doet raar tegen George

Bericht door Camoth »

Als ze gecastreerd zijn lijkt het me wel raar als hij George probeert te dekken :???:

Homo :lol:
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Seraatje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 mei 2009 14:55
Locatie: Drachten
Contacteer:

Re: Morisson doet raar tegen George

Bericht door Seraatje »

Doet Tobias ook weleens, ze Zijn dan zo gefrustreerd, maakt niet uit op wie, wat of waar tegen aan.
Gaat wel weer over, komt door het weer denk ik :lol:
Een enkele kat in Huis maakt thuiskomen tot Thuis zijn
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Morisson doet raar tegen George

Bericht door Uumie »

Hahaha, de kleine viezerik :lol:
Maar het maakt dus niet uit dat hij gecastreerd is? Ik dacht dat ze dan niet meer hoefden haha! George heeft die neigingen helemaal niet. Is Tobias ook gecastreerd?
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Plaats reactie