Xeon heeft een flinke kale plek op zijn wang

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Boomer
Jaguar
Jaguar

Xeon heeft een flinke kale plek op zijn wang

Bericht door Boomer »

Na wat er vandaag allemaal met Xeon gebeurt is moet ik het even van me afschrijven.

Het begon een maand of 4 geleden. Xeon kreeg tussen zijn ogen en oren aan beide kanten kleine kale plekjes. Na een antibiota prik en smeren met calandulan ging dit snel over.
1 maand later kreeg hij een plekje op zijn wang dus hoop weer naar de DA. De Da vermoedde een allergie dus hij kreeg een anti-allergie injectie samen met hydrocortison emulsie. Het werd even iets minder maar na een paar weken werd het weer erger. Xeon kreeg zijn 2e injectie tegen de allergie. Het vermoedde was dat het van zijn eten was dus kregen we het advies om alleen 1 soort carnibest te geven.
Tot voorheen kreeg hij altijd Barf producten met af en toe blik als ik iets vergeten was te ontdooien. Inmiddels was het blik helemaal verbannen uit huis. De 2e injectie hielp helemaal niet en na 3 weken gingen we weer terug naar de DA. Dit was vorige week dinsdag. Om nu eiwit allergie uit te sluiten kregen we hypoallergeen brokken mee. We konden kiezen of dit of een bloedtest en eerlijk gezegd wist ik het even niet meer. Mocht het een eiwit allergie zijn dan kwam dit er hiermee uit en konden we later proberen voor welk eiwit hij allergisch is.
Mijn wanhoop was nabij want de wond ging zich alleen maar verplaatsen. Groeide aan de ene kant van de wond weer haar dan ging het aan de andere kant van de wond weer stuk. Zo was de wond de ene dag droog en mooi en de andere dag was het weer nat en pusserig. Inmiddels was de wond groter dan een 2euro stuk. Gelukkig wel oppervlakkig allemaal dus een vechtwond was eigenlijk uitgesloten. Het ziet eruit als een soort schaafwond.
Inmiddels had Xeon ook een kap op zodat hij het zelf niet stuk kon wassen. Krabben deed hij er niet aan, alleen maar wassen.
Mijn arme Xeon zit nu op brok en heeft een kap om, iets wat beide tegen mijn gevoel was. Maar goed mijn jonge vent moet gewoon beter worden.

Vandaag ging Xeon naar de DA voor zijn castratie. Paul werd gebeld door Da en zijn castratie was goed verlopen. Maar de DA zag bij 1 kies wat bloed en als daar een ontsteking onder zat dan kon dit ook de oorzaak zijn van ontsteking op zijn wang. Dus of we een foto wilde laten maken om dit uit te sluiten en of zo nodig die kies eruit mocht. Aangezien ons manneke nog onder narcose lag kon hij dit meteen doen. Gelukkig was het niet nodig en zag zijn kies er goed uit. Wel iets tandsteen en dat heeft de DA meteen verwijderd.
Paul werd weer terug gebeld dat een biopt ook een mogelijkheid was. Zucht wat moesten we? De plek werd er niet beter op dus we hebben ervoor gekozen om dat meteen te laten doen.Ook ivm geen extra narcose en omdat we nu toch wel eens willen weten wat hij nu heeft.
De Da heeft 3 stukjes huidweefsel weg genomen en dit wordt nu opgestuurd naar een patholoog in Eindhoven. Hopenlijk eind vlg week hebben we de uitslag.
Mijn arme manneke is behalve zijn ballen kwijt , 3 hechtingen rijker en een tijdje onder narcose geweest. Verder heeft hij een AB kuur van 1 week gekregen. Overigens hadden we vandaag een andere DA van de praktijk dan we de vorige keren kregen.
En wij .... wij zijn een kleine 300 euro armer :( Als we er nu maar achterkomen wat de oorzaak is , dan vind ik het niet erg.

Xeon heeft vanavond lekker op ons schoot gelegen en zo te merken heeft hij er gelukkig weinig last van.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Shaz
Tijger
Tijger

Re: Xeon heeft een flinke kale plek op zijn wang

Bericht door Shaz »

Agos, het zit dat arme beest ook niet mee. Maar jullie ook niet! Verstandig om alles dan meteen maar te laten onderzoeken, elke keer narcose is toch weer een risico. Hopelijk ontdekt de dierenarts snel wat nou de oorzaak van het probleem is.
Veel sterkte!
groetjes Sharon
Tamo
Kitten

Bericht door Tamo »

Ik heb gemerkt bij mijn kitten Nena dat ze ook kaal word langs bijde kanten tussen oog en oortje. :-( Wat kan ik daar aan doen??
Ik had het al eens ondervonden maar toen was het nog niet zo veel, ik heb dat dan laten zien aan mijn mama maar die zei dat het niets was. maar nu vind ik toch wel dat het kaler word. dus ik wou het eens even opzoeken of ik daar iets over vond en kwam hier terecht ;-)
Boomer
Jaguar
Jaguar

Bericht door Boomer »

Als ze echt kale plekken vertoond zou ik even langs de dierenarts gaan. Het kunnen verschillende oorzaken zijn zoals : allergie, iets met zijn oortjes ( bv ontsteking), vooien, zijn tanden enz.

Bij Xeon kwam uit de biopten die genomen zijn dat hij een allergie had. Het heeft maanden (en een hoop geld) geduurd voordat dit over was. Maanden op hypoallergeen brokken en ondertussen heel veel prikken. Op gegeven moment kreeg hij een prednisonkuur samen met om de 2 weken een antibiotica prik. En dit heeft uiteindelijk geholpen.

Dit wil natuurijk niet zeggen dat jouw kat dit ook heeft. Dus laat je niet meteen gek maken.
Zoals bij Xeon had mijn DA nog nooit gezien. Ik ga er ook vanuit dat hij een uitzondering was.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Tamo
Kitten

Bericht door Tamo »

Ben juist naar de DA gegaan. Ze heeft een begin van schurft. Waarschijnlijk overgekregen van de moeder. En ze had ook wat vlooitjes. Ben echt blij dat het niet zo erg was en dat het snel zal genezen. ze heeft ineens ook haar vaccinatie's gekregen :) dus ben blij nu :P
Kattenbella
Tijger
Tijger

Bericht door Kattenbella »

Heeft ze een gedegen behandeling tegen de schurft? Volgens mij is dit ook besmettelijk voor mensen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Tamo
Kitten

Bericht door Tamo »

Ze heeft een spuitje gekregen en ik moet straks ook om een product bij de apotheker die ik dan op haar vacht moet doen.
Daar zitten drie buisjes in en dat moet ik om de maand herhalen.

Nu krijg ik te horen van wie ik het katje heb gekregen dat de papa van dat katje ook kale plekken heeft..
Plaats reactie