'Krabben' op de grond na blikvoer

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: "Krabben" op de grond na blikvoer

Bericht door Katrin »

Co en Tommie doen het niet maar Mien dus wel, elke keer wanneer ze langs haar voerbakje loopt moet er worden "gegraven" , 1 van haar kittens van 4 weken oud doet het ook.
Gebruikersavatar
Anneke_84
Huiskat
Huiskat
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 feb 2010 17:50
Locatie: Leidschendam

Krabben op de vloer bij voerbakjes

Bericht door Anneke_84 »

hey allemaal,
even een vraagje. Mijn poezen zijn fanatieke krabbers. niet aan de meubels, maar netjes aan de krapbaal en aan mijn vloerkleed (de hoop om ze dat afgeleerd te krijgen heb ik maar laten varen) maar ze doen het ook veel op de vloer bij hun voerbakjes. Ik heb gewoon vinyl in de keuken liggen, maar vaak (met name 1 van de twee) krabben ze rondom de bakjes op de vloer. Ook krabt ze haar pootjes langs de zijwanden van de kattenbak als ze op de bak zit. Kan allemaal geen kwaad, vind het geen probleem, maar was benieuwd wat het betekend.weet iemand wat het betekent?
De ander veegt trouwens altijd netjes haar pootjes af aan het randje van de kattenbak als ze weer naar buiten komt.... ;-)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: krabben

Bericht door Adriana »

oef, krabben voor voerbakjes betekent hier: vrouwtje: bagger! (= voer afgekeurd..)
en krabben voor de kattenbak: drol geproduceerd of aub schone of andere bak! als Mo net op een bak is geweest en Enzo vergist zich en gaat op diezelfde bak, dan ruikt ie verkeerd en wordt er ook gekrabt.
de meeste katten hebben er een hekel aan als er steentjes tussen de teentjes blijven zitten, hier doen ze een wapper met de poot en dan vliegen de steentjes in de rondte maar afkrabben aan het randje is wel zo netjes..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9372
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Krabben op de vloer bij voerbakjes

Bericht door castratenkoor »

Ik dacht altijd dat als poezen naast het etenbakje krabben, ze vol zitten en het willen begraven voor later. Ik heb er maar eentje die dat doet. Maar altijd als hij zijn eigen bak al leeg heeft, of als hij zijn kuiken op heeft. 5 katten krijgen dan blik en Timo wil na zijn eigen maal de restanten van de andere katten onderspitten.
Dinie
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
CatWomen1986
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2010 12:48

Aaien over de vloer na eten

Bericht door CatWomen1986 »

Hoi Kattenliefhebbers!

Ik ben nieuwsgierig naar het volgende; Mijn katertje van 9 weken strijkt nadat hij gegeten heeft een keer of vier met zijn pootje over de vloer (niet krabben). Hij doet het echt altijd na het eten, ik heb dit ook gezien bij de katten van mijn schoonouders. Weet iemand wat dit betekent? Ik vind het wel leuk om te weten wat hij hiermee bedoelt.

Graag reacties! :smile:

Liefs!
Honden hebben baasjes, katten hebben personeel!
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Aaien over de vloer na eten

Bericht door Ilone »

Het schijnt dat ze op die manier willen zeggen "afblijven, ik bewaar dit voor later".
Door met de kussentjes over de vloer te wrijven laten ze een geur achter.

Hier wordt dat ook gedaan, alleen de andere katten schijnen zich daar dan weinig van aan te trekken haha want het bakje wordt dan gewoon leeggegeten als ik niet ingrijp :lol:

Maar, hier doen ze het meestal bij iets vies. Laatst had Speedy, waarschijnlijk door pijn en stress, op de grond gepoept, en toen deed hij dat ook.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Aaien over de vloer na eten

Bericht door puck0906 »

Ik snap dat ook nooit zo goed. Ze doen het bv ook bij de kattenbak ervoor en bij mijn drinkwell bak doet ook 1tje het. Het zijn en blijven aparte beesten en hun taal zou ik ook wel graag willen begrijpen. haha
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Op de vloer krabben

Bericht door Anne »

Het is me al een paar keer opgevallen dat Hummel soms krabbewegingen maakt op de vloer naast haar eetbakje. Dit doet ze als ze klaar is met eten en haar bakje wil verlaten.
Het lijken dezelfde graafbewegingen die ze op de kattenbak maken!! Wie weet wat dat is en waarom ze dat doet? Wil ze haar geur afzetten?
Zonet zag ik dat ze het ook deed voor de kattenbak, terwijl ze netjes op de kattenbak is geweest, dus die bewegingen maakte ze op de vloer voor de kattenbak.
Weet iemand wat dat is?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Op de vloer krabben

Bericht door achtpuntzes »

mijn Tijgetje doet dit ook, die graafbewegingen maken naast de etensbak als ze gegeten heeft. misschien probeert ze de resten van haar eten te begraven voor later? ik weet het niet eigenlijk.

ze maakt ook wel eens van die graafbewegingen op de poef voordat ze er gaat slapen.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Op de vloer krabben

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, het is een instinctieve beweging als ze eten achterlaten dat ze lekker vinden en later nog terug willen vinden.
Erg lastig hier want ik heb een deken onder hun etensbakjes dat Kleintje dan (enkel bij natvoer of vers) mooi in haar bakje legt :lol:
En toen Luis nog klein was en hier pas was, kreeg hij wat melk, maar was gewend van de hele dag door te eten (en dat kon hier met 2 andere melkliefhebbers niet natuurlijk) en dus was dat vaak niet helemaal op. Ging hij graven en stootte daarbij het potje om :roll:

Maar normaal gedrag dus :-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: 'Krabben' op de grond na blikvoer

Bericht door Anne »

Okee, weer wat geleerd :-P Ik zie het bij Hummel voor het eerst dus was wel nieuwsgierig
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: 'Krabben' op de grond na blikvoer

Bericht door helskinky »

Mio doet het ook, alleen met voer wat ie echt niet eet,hij ruikt eraan en gaat het "begraven"
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5492
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: 'Krabben' op de grond na blikvoer

Bericht door nellebel »

bij ons ook door allebei, na bezoekje kattebak en na het eten. niet echt krabben, maar wrijven met de pootjes over de grond.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
UltraVolta425
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2011 16:26

Re: 'Krabben' op de grond na blikvoer

Bericht door UltraVolta425 »

vraagje.
Mijn kat krabt soms (niet altijd) over de stenen vloer vlakbij haar eetbakje, waar meestal toch iets in zit van lekkers. Ook heeft ze steeds de neiging om haar kinnetje tegen bijna elk hoekig voorwerp te wrijven.
Mij stoort het niet, maar ik weet niet goed wat ze ermee wilt zeggen, heeft ze nu honger of is ze gewoon wat aandacht aan het vragen, wilt ze graag geaaid worden of is ze gewoon haar territorium aan het afbakenen?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9372
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: 'Krabben' op de grond na blikvoer

Bericht door castratenkoor »

Met kin en wang langs deurposten of stoelpoten wrijven is geur afzetten. Teritorium afbakenen.
Krabben naast etensbak daar lopen de meningen over uiteen, hierboven staan een aantal ervaringen al. Persoonlijk zie ik het als willen verstoppen voor later.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie