Katten bij elkaar brengen

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: katten bij elkaar brengen

Bericht door Katrin »

Om dit te proberen te voorkomen geef ik mijn katten het natvoer allemaal tegelijk te eten, ieder heeft zijn eigen plek in de keuken.
Dan kan je nog niet voorkomen dat ze de restjes opeten van elkaar maar dat geeft niet bij mij.
kimmie263
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 apr 2009 10:41

Re: katten bij elkaar brengen

Bericht door kimmie263 »

thnx voor de tip, ga t morgen proberen.
vond t wel erg zielig voor mickey...
maar t schijnt dat ik ook veel geduld moet opbrengen in deze :???:
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: katten bij elkaar brengen

Bericht door Katrin »

Het valt ook niet mee in het begin, ze moeten beide hun eigen plekje in het huishouden vinden.
Maar hopelijk word het binnenkort allemaal gewoon voor hen en kunnen ze vriendschap sluiten.
Mijn 2 katers zijn in vergelijking tot de jongste poes die ik heb een stelletje sulletjes, zij is veel pinniger zeg maar en probeert de baas te spelen.
Maar zolang het geen grote vechtpartijen worden zou ik ze gewoon hun gang laten gaan.
Ik geef trouwens de oudste altijd eerst zijn schaaltje eten dan nummer 2 en 3.
Omdat hij toch de oudste rechten heeft, vind ik.
kimmie263
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 apr 2009 10:41

Re: katten bij elkaar brengen

Bericht door kimmie263 »

hier betekent op dit moment hun gang laten gaan dat mickey naar buiten vlucht, minder eet en minoes dus alle ruimte en rust voor zichzelf heeft...
mickey durft de keuken en woonkamer bijna niet in, en als ie dr wel is is ie uitermate op zn hoede.
zelfs bij zijn lievelingseten kijkt ie telkens op om te kijken of minoes dr aankomt terwijl de deur dicht is..
snap niet zo goed dat hij dit laat gebeuren en minoes doet net of ze hem niet ziet..
shiva
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 feb 2009 20:04

Re: katten bij elkaar brengen

Bericht door shiva »

Hoi,
Ik wil graag een tweede kat bij, uit t asiel, maar ga zo twijfelen door de informatie die ik krijg en lees.
Dat sommige katten t niet leuk vinden gezelschap en liever en gelukkiger alleen zijn.
Mijn poes is 5 jaar en heb ik vorig jaar overgenomen van iemand, poes woonde daar met nog 2 poezen.
Heb t idee dat ze bij mij heel gelukkig is, heel aanhankelijk, speelt graag.
Nu heb ik heel veel tijd voor haar, omdat ik in ziektewet zit, maar zal straks wel weer meer gaan werken.
moet t allemaal rustig opbouwen, misschien in de toekomst partime werken.
Heb een 3 kamer woning, best een ruime flat, dus een tweede kan makkelijk,kat mag ook overal komen,behalve keuken.
ik twijfel, omdat ik niet wil dat mijn poes straks ongelukkig word met de tweede kat,
De meeste asiels geven een kat ook op proef mee, maar dan vind ik t weer zielig om zo kat weer terug te brengen als t niet gaat.
Weet t even niet meer, zelf zou ik t heel gezellig vinden, maar moet ook aan mijn poes denken.
Wie heeft hier ervaring mee

groetjes cis
lvhesteren
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 okt 2008 09:35
Locatie: Kesteren

Re: Katten bij elkaar brengen

Bericht door lvhesteren »

Mickey (kater, Pers) was 7 maanden toen Lady (poesje van 9 weken, Britse Korthaar) erbij kwam. Mickey accepteerde Lady niet en viel deze dan ook regelmatig aan.

Nu is Mickey 15 maanden en Lady 10 maanden, ze kunnen redelijk met elkaar overweg. Soms wast Mickey Lady en dan opeens bijt hij of andersom. Blijft dit gedrag? Lady schreeuwt het nog steeds uit dan.

Wel heeft Lady het gedrag van Mickey overgenomen om als de deurbel gaat of er komt bezoek zich onder het bed te verstoppen en pas tevoorschijn te komen als het bezoek weer weg is. terwijl Lady de eerste weken juist gek op bezoek was. Zal dit nog veranderen??

De fokker van Mickey heeft momenteel weer een nestje en graag zou ik er een poesje van nemen. Maar zou de derde ook weer aangevallen worden door Mickey en zich ook verstoppen onder het bed als er bezoek komt?

Graag jullie advies/ervaringen.

Greetz Lilian
Lilian > Noa, Cindy & Bibi
kimmie263
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 apr 2009 10:41

Re: Katten bij elkaar brengen

Bericht door kimmie263 »

zo even een up date.... t is nog steeds niks hierzo... na een periode van elkaar totaal negeren zijn ze nu overgestapt tot territorium bewaken :cry: vliegen elkaar regelmatig letterlijk aan en mickey vindt waarschijnlijk dat hij de oudste rechten heeft en begint dus ook regelmatig t gevecht.
t blijft bij een paar keer naar elkaar slaan, zijn nog geen gewonden gevallen, gelukkig..
maar gezellig naast of bij elkaar liggen is er echt niet bij...
helaas... :-(
Plaats reactie