Kat/kitten erbij

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Kat/kitten erbij

Bericht door Katrin »

Ik zou het niet zo snel opgeven, Bruce vind het niet leuk maar dit kan veranderen als hij wat gewend is aan het kitten.
Omdat het kitten nog erg klein is, zou ik ze wel samen zetten als je erbij bent.
En inderdaad geregeld apart want het kitten heeft nog veel slaap nodig.
Sterkte ermee.
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Kat/kitten erbij

Bericht door Boomer »

Is Bruce al geholpen ?
Hij heeft nu ook de leeftijd dat hij gaat puberen en zijn territorium gaat verdedigen. Zeker als echte kerel ook.
Gewoon volhouden , dit kan helaas wel een paar weken duren. Tenzij er wondjes komen tot bloedens aan toe dan moet je ingrijpen.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Lorraine
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jul 2009 10:48

Re: Kat/kitten erbij

Bericht door Lorraine »

Hallo Alle,

Wij hebben zelf een kater van 10 maanden oud, wij dachten van we nemen nog een kitten erbij, voor lucky,
Dus sinds Dinsdag hebben we een vrouwtje erbij, Greetje :lol:

Zodra Lucky binnen komt, en hij ziet Greetje, gromt hij blaas hij, zoals hij nog noooit gedaan heeft, nu is dit een reactie uiteraard omdat het zijn terretorium is, toch ben ik doodsbenauwd om ze allebei alleen te laten, omdat Lucky ook uithaald na Greetje toe,

Is het beter om ze beide aan hun lot over te laten en me er niet in te mengen, dat het zo gaat?
Of wat kan ik het beste doen met hun 2,

Lucky vlucht zelfs uit huis, en komt dan terug om te eten, ziet haar, en weg is hij weer na het grommen en blazen,


Alvast bedankt voor het advies
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Kat/kitten erbij

Bericht door ktje »

Geef het wat tijd!

Ze moeten aan elkaar wennen, dat kan een week duren maar dat kan ook een maand duren.

Trouwens heb je Lucky al gecastreerd? Anders heb je over een paar maanden kans dat ze elkaar gaan dekken en kittens krijgt.

Geniet van ze!
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Lorraine
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jul 2009 10:48

Re: Kat/kitten erbij

Bericht door Lorraine »

Inderdaad, maar waar ik bang voor ben is dat lucky gaat denken dat hij er niet meer bij hoort, zo gedraagt hij zich, Lucky gaan we 1 deze dagen laten castreren, en Greetje laten we ook helpen, maar dat mag pas na een half jaar? Klopt dit ook

Genieten doe ik zeker:) :grin:
Laatst gewijzigd door Admin op 02 jul 2009 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd: quote nooit het volledige laatste bericht.
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Kat/kitten erbij

Bericht door ktje »

Gewoon hem ook aandacht blijven geven, aah mooi zo!

Uhm vanaf 7 of 8 maanden volgens mij een een vrouwtje. Bij mannetjes mag dat eerder. ?Maar dat zal je da ook wel weten
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Lorraine
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jul 2009 10:48

Re: Kat/kitten erbij

Bericht door Lorraine »

We geven hem inderdaad ook de aandacht wat hij altijd kreeg, mannetje is helemaal van slag.

Klopt dat had ik inderdaad van mijn schoonmoeder gehoord haha
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kat/kitten erbij

Bericht door Umimeis »

ktje schreef:Gewoon hem ook aandacht blijven geven, aah mooi zo!

Uhm vanaf 7 of 8 maanden volgens mij een een vrouwtje. Bij mannetjes mag dat eerder. ?Maar dat zal je da ook wel weten
Mannetjes mogen al met 5 maanden geholpen worden, vrouwtjes 6 of 7 maanden ...............dacht ik
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Lorraine
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jul 2009 10:48

Re: Kat/kitten erbij

Bericht door Lorraine »

Bedankt!! :smile:
Laatst gewijzigd door Admin op 02 jul 2009 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd: quote nooit het volledige laatste bericht.
Gebruikersavatar
Amanda87
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jul 2009 20:32
Locatie: Kampen

Re: Kat/kitten erbij

Bericht door Amanda87 »

Hallo allemaal,

Ik zou graag jullie mening eens willen weten. Wij hebben nu een 4 maand oude kitten (halve maine coon) kater. Eigenlijk zouden wij heel graag een langharige kitten erbij willen hebben. (ook voor het plezier van onze kater) Onze Loco (kater) die heeft niet zo lang haar als een echte volle maine coon en dat is wat wij toch echt super prachtig vinden. We zitten alleen te twijfelen. Wordt Loco dan minder aanhankelijk? We willen namelijk niet dat hij ons helemaal geen aandacht meer gaat geven en alleen naar het nieuwe kitten om kijkt. We hebben namelijk al getest hoe sociaal Loco is en hij is echt een allemansvriendje. Deze week hebben wij ook een kitten in huis (oppas) en hij is erg vriendelijk tegen haar. Alleen zij vind hem niet zo aardig hahaha. Aan Loco ligt het in ieder geval niet. Ook als we veel visite krijgen, vind hij iedereen aardig die er komt. Hij heeft gewoon een geweldig karakter (vinden wij :grin: )

Wat is jullie advies? Zo laten of 1 erbij nemen? En wat raden jullie dan aan, een poes of een kater. Ons maakt het niet veel uit. Het gaat erom wat het best/leukste is voor Loco en voor ons natuurlijk. We houden ervan om lekker met ze te knuffelen.

Groetjes Amanda
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kat/kitten erbij

Bericht door rieneke »

ik zou er een katertje bij zetten.
bang dat loco minder aanhankelijk wordt, hoef je niet te zijn.
ik heb er hier 5 lopen, en hoewel ze intensief met elkaar bezig kunnen zijn, heb ik nooit gezien dat de aanhankelijkheid naar mij toe minder werd.
Gebruikersavatar
Amanda87
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jul 2009 20:32
Locatie: Kampen

Re: Kat/kitten erbij

Bericht door Amanda87 »

Hallo Rieneke,

En waarom zou je precies een katertje erbij zetten?

Groetjes Amanda
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kat/kitten erbij

Bericht door Leonie89 »

ik ben geen rieneke, maar weet het antwoord wel :grin:
poesjes kunnen echt kattig zijn, de bitch uithangen..
katertjes zijn meestal wat toegeeflijker, sukkeliger :lol: .. dus zouden zich makkelijke aanpassen en geaccepteerd worden..

er zijn natuurlijk genoeg uitzonderingen, maar over het algemeen zit het zo in elkaar..
Gebruikersavatar
Amanda87
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jul 2009 20:32
Locatie: Kampen

Re: Kat/kitten erbij

Bericht door Amanda87 »

Bedankt voor de reactie!

Je woont in Kampen? Wat toevallig ik ook! :-)
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kat/kitten erbij

Bericht door rieneke »

elvedinenleonie, je haalt me de woorden uit de mond! :grin:
Plaats reactie