Hoi allemaal,
Ik heb een vraagje aan jullie. Dit onderwerp ben ik al eerder tegengekomen, maar toch: het is dan weer net iets anders, vandaar dat ik persoonlijk nog even jullie mening wil horen over mijn situatie.
Het zit namelijk zo:
Ik woon in een studio-appartement, wat betekent dat mijn woning bestaat uit een woon/slaapkamer, open keuken, aparte badkamer, aparte wc en een halletje. De woning is ongeveer 36 m2.
Ik krijg over een poosje twee kittens, na er eerst goed over na te hebben gedacht. Ik heb er met verschillende mensen over gesproken, ook over de ruimte, en ik krijg verschillende reacties. Nu is het zo dat ik van plan ben om een soort van speelparadijs voor de kittens te maken. Dus mooie krabpalen met hangmatjes en alles erop en eraan, overal plankjes aan de muren, kastjes waar ze op mogen klimmen, speeltjes en dergelijke. De kittens mogen verder ook overal komen in de woning, alleen dus niet buiten, omdat ik langs een vrij drukke weg woon en ik niet wil dat andere mensen last hebben van mijn katten. Eventueel zouden de katten wel op het balkon mogen, maar dit moet dan goed afgeschermd worden en het is niet zo'n groot balkon.
Maar wat vinden jullie hier nu eigenlijk van? Ik ben hier namelijk erg benieuwd naar en ik ben ook benieuwd of er nog mensen zijn die in ongeveer dezelfde situatie zitten.
Kleine woning, twee kittens
Re: Kleine woning; twee kittens
klinkt prima!
ik zou wel het balkon afzetten, het is zo fijn voor ze als ze een frisse neus kunnen halen.
ik zou wel het balkon afzetten, het is zo fijn voor ze als ze een frisse neus kunnen halen.
Bedankt rieneke, voor je reactie!
Ik wil inderdaad het balkon wel afzetten. Beter dat ze iets een frisse neus kunnen halen op een klein balkon, dan helemaal niet, denk ik dan maar
Ik wil inderdaad het balkon wel afzetten. Beter dat ze iets een frisse neus kunnen halen op een klein balkon, dan helemaal niet, denk ik dan maar

He natass
Klinkt goed hoor! Ik heb zelf ook een vrij kleine ruimte vind ik. Wel dubbel zo groot w.t totale oppervlakte dan bij jou. Maar ze mogen bij mij niet in de slaapkamer. Tot nu toe mogen ze ook nog niet in de (dichte) keuken en in het andere kleine kamertje. Dus ze komen in de woonkamer en gang (daar staat de kattenbak). Over een tijdje wil ik ze wel in de keuken laten en evt. ook andere kamertje. En dan nog het balkon.....ga ik hard over nadenken (en lezen) hoe ik dat ga aanpakken. Ik wil liever niet in een soort kooi zitten zelf als ik op het balkon zit....
Ik heb ze nu 4 dagen....dus ik weet nog niet hoe het precies gaat verlopen. Maar tot nu toe gaat het opzich prima. Al twijfel ik steeds over mijn opvoedingskwaliteiten e.d
Bereid je er op voor dat het met momenten heeeeel druk is in je huis
Ik denk dat je dat in een kleiner huis nog wat meer opmerkt. Maar da's meestal ook wel zo leuk (zit ik voor de tv, en betrap ik mezelf er bijv. op dat zij mijn 'tv' zijn geworden haha) En ook wel handig want dan ben je er snel bij als ze iets doen wat ze niet mogen.
Wanneer komen ze en hoe oud zijn ze?
Klinkt goed hoor! Ik heb zelf ook een vrij kleine ruimte vind ik. Wel dubbel zo groot w.t totale oppervlakte dan bij jou. Maar ze mogen bij mij niet in de slaapkamer. Tot nu toe mogen ze ook nog niet in de (dichte) keuken en in het andere kleine kamertje. Dus ze komen in de woonkamer en gang (daar staat de kattenbak). Over een tijdje wil ik ze wel in de keuken laten en evt. ook andere kamertje. En dan nog het balkon.....ga ik hard over nadenken (en lezen) hoe ik dat ga aanpakken. Ik wil liever niet in een soort kooi zitten zelf als ik op het balkon zit....
Ik heb ze nu 4 dagen....dus ik weet nog niet hoe het precies gaat verlopen. Maar tot nu toe gaat het opzich prima. Al twijfel ik steeds over mijn opvoedingskwaliteiten e.d

Bereid je er op voor dat het met momenten heeeeel druk is in je huis

Wanneer komen ze en hoe oud zijn ze?
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Heej loek !
Haha ja ik heb me er inderdaad op voorbereid dat het erg druk gaat worden
Maar dat is eigenlijk ook wel de bedoeling. Ik woon alleen en mis heel erg levendigheid in huis ! Uiteraard komt er wel geregeld iemand langs en mijn vriend is er een aantal dagen, maar toch.. Die drukte is meer dan welkom en dat moet ook wel
De kittens zijn nu nog maar een week oud, dus het duurt nog wel even voor ze komen, maar dan heb ik mooi de tijd om mijn huis kattenproof te maken haha !
Haha ja ik heb me er inderdaad op voorbereid dat het erg druk gaat worden

Maar dat is eigenlijk ook wel de bedoeling. Ik woon alleen en mis heel erg levendigheid in huis ! Uiteraard komt er wel geregeld iemand langs en mijn vriend is er een aantal dagen, maar toch.. Die drukte is meer dan welkom en dat moet ook wel

De kittens zijn nu nog maar een week oud, dus het duurt nog wel even voor ze komen, maar dan heb ik mooi de tijd om mijn huis kattenproof te maken haha !
- TuttiFrutti
- Lynx
Ik vind dat dat makkelijk kan hoor! Wij hebben zelf ook niet zo'n groot huis (2 kamers) en 2 katten en dat gaat toch prima! Ook bij ons gaan ze niet naar buiten. Zou wel fijn zijn inderdaad als ze op het balkon kunnen. Bij ons kunnen ze dat niet, omdat we bijna gaan verhuizen wilden we niet die kosten en moeite doen om het balkon af te zetten, bovendien weten de beestjes niet beter. Maar het zou wel fijner voor ze zijn! Enne dat speelparadijs klinkt natuurlijk super! 

"People that hate cats, will come back as mice in their next life."
Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)