Hallo allemaal,
Na maanden ingelezen te hebben heb ik besloten om een blauwe rus poes kitten aan te schaffen op te gaan voeden en lekker van genieten. Op 27 juni kan ik haar ophalen en dan is zij precies 13 weken.
Ik wil eigenlijk een tweede kitten erbij omdat mijn rusje dan een kameraadje heeft.
Nu is mijn budget niet toereikend genoeg om nog een raskitten erbij te nemen. Zou het goed mogelijk zijn om er een niet raskitten bij te nemen. Ik weet dat ik deze dan zo goed als zeker zelf moet laten enten, ontwormen etc. omdat dit vaak niet gedaan wordt.
Hebben jullie eventueel tips waar ik dan op zou moeten letten en zou ik dan een katertje of een poes erbij moeten nemen?
Groetjes,
Sebastiaan
Raskitten (Blauwe rus) met een niet-raskitten
Re: Raskitten (Blauwe rus) met een niet-ras kitten
Het maakt niet uit of je een poes of een kater erbij neemt. Maar waar je wel op moet letten als je een kater erbij neemt is dat je de poes op tijd moet laten sterilisren en je kater laat castreren , ook ivm sproeien.
Katers mogen al met 5 maanden gecastreerd worden.
Poezen kun je het beste met 6 maanden steriliseren omdat zij een zwaardere operatie moeten ondergaan.
Maar dit weet ik niet zeker, misschien mag een poes ook al wel met 5 maanden geholpen worden.
Het ligt ook aan het gewicht vd poes ivm de narcose.
Ik heb zelf 2 katers dus ik weet niet echt hoe het zit bij poezen.
Neem anders van te voren voordat je de kittens aanschaft even contact op met een dierenarts voor meer informatie hierover.
Katers mogen al met 5 maanden gecastreerd worden.
Poezen kun je het beste met 6 maanden steriliseren omdat zij een zwaardere operatie moeten ondergaan.
Maar dit weet ik niet zeker, misschien mag een poes ook al wel met 5 maanden geholpen worden.
Het ligt ook aan het gewicht vd poes ivm de narcose.
Ik heb zelf 2 katers dus ik weet niet echt hoe het zit bij poezen.
Neem anders van te voren voordat je de kittens aanschaft even contact op met een dierenarts voor meer informatie hierover.
Flea 3 jaar 15-07-2008
Sam 2 jaar 07-04-2009
Ik kan soms echt een kat zijn......
Sam 2 jaar 07-04-2009
Ik kan soms echt een kat zijn......
- TuttiFrutti
- Lynx
Wij hebben ook een ras en een niet-ras, dat gaat gewoon samen hoor!
De niet-ras was bij ons wel al ontwormd, nog niet geent, dus je moet gewoon goed vragen aan degene waar je hem/haar haalt wat er al wel en niet gedaan is.
Ik zou zelf voor een poes gaan, maar dat is mijn mening, ik heb het idee dat dat makkelijker samen gaat dan een kater en poes, maar die mening is volgens mij niet echt gegrond hihi
Een kater erbij kan ook, maar dan inderdaad heel goed uitkijken dat je op tijd steriliseert/castreert!
De niet-ras was bij ons wel al ontwormd, nog niet geent, dus je moet gewoon goed vragen aan degene waar je hem/haar haalt wat er al wel en niet gedaan is.
Ik zou zelf voor een poes gaan, maar dat is mijn mening, ik heb het idee dat dat makkelijker samen gaat dan een kater en poes, maar die mening is volgens mij niet echt gegrond hihi

"People that hate cats, will come back as mice in their next life."
Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
een rusje en een htk kunnen prima samengaan.
poes/kater werkt door de bank genomen vaak beter dan poes/poes.
veel plezier met de kleintjes straks!
poes/kater werkt door de bank genomen vaak beter dan poes/poes.
veel plezier met de kleintjes straks!